دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
فرمانده سپاه کربلا:
هرج و مرج و اغتشاش راه دریافت مطالبات نیست
فرمانده سپاه کربلا گفت: مردم مطالبات به‌حقی دارند، اما چگونه بیان کردن خواسته‌ها مهم است، ایجاد هرج و مرج و اغتشاش، راه دریافت مطالبات نیست.

به گزارش خبرنگار آوای خزر از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی عصر امروز سه‌شنبه 30 شهریورماه 1400 به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقارن دفاع مقدس و اربعین امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، یادآور بسیاری از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهداست تا برای آنها که به عشق امام شهیدان به دفاع از وطن پرداختند، ذکر خاطره‌ای داشته باشیم.

او دفاع مقدس را گنجینه‌ای از معارف والایی عنوان کرد که به ارزش‌های دینی ختم می‌شود به این دلیل که جنس شهدا و ایثارگران خدایی بود.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه امروز همه داشته‌های دشمنان در مقابل نظام اسلامی قرار گرفته است و شاهد ولنگاری‌هایی هستیم، افزود: با انتقال مفاهیم دفاع مقدس و احیای روحیه شهادت‌طلبی در جوانان می‌توانیم بر جنگ نرم طراحی‌شده توسط دشمنان فائق بیاییم.

این مسوول نظامی شهدا و جانبازان را الگوهای اصیل مقاومت و ایثار معرفی کرد که باید حماسه‌های آنها را با ابزار هنر منتقل کنیم.

مسلمی با بیان اینکه شرایط امروز به مراتب بهتر از دهه شصت است، اظهار داشت: گرچه امروز مشکلاتی داریم، و قیمت‌ها بالاست اما هر کالایی که بخواهید وجود دارد و می‌توانید تهیه کنید.

او با بیان اینکه عمده هنجارشکنانی‌ها و اعتصابات درون کشور با تحریکات و جنگ شناختی دشمن صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مردم مطالبات به‌حقی دارند، اما چگونه بیان کردن خواسته‌ها مهم است، از بین بردن اموال عمومی، کشتن مامور نیروی انتظامی، ایجاد هرج و مرج و اغتشاش، راه دریافت مطالبات نیست.

مسلمی مردم ایران را مردم نجیبی دانست که اگر با آنها صادقانه صحبت کنیم، آنها عاشقانه پشت نظام قرار می‌گیرند، گفت: ما مسوولان باید مردم‌نوازی و مردم‌دوستی را اولویت اساسی کار خود قرار دهیم و مردم را به‌معنای واقعی ارباب رجوع بدانیم.

او ادامه داد: رانت، فساد، باند بازی و پارتی‌بازی زمانی صورت می‌گیرد که مردم ارباب رجوع و ولی‌نعمت نباشند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه شعار ما "مقتدریم" برای آن است که شهدا پشتیبان ما هستند، گفت: 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است. این خون‌های پاک بر زمین ریخته‌شده حافظ و نگهدار انقلاب هستند.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها