دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت شنبه و یکشنبه (۳ و ۴ مهر) در اردبیل، و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و دوشنبه و سه شنبه ( ۵ و ۶ مهر) در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۹ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از سازمان هواشناسی، صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، جمعه و شنبه در برخی نقاط شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان. مازندران، گلستان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و افزایش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همین شرایط روز یکشنبه(۴مهر) در گیلان، مازندران و گلستان و روز دوشنبه (۵مهر) در شرق اردبیل، گیلان و مازندران رخ خواهد داد. سه‌شنبه(۶مهر) در برخی نقاط شمال غرب و سواحل دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضابطیان تاکید کرد: امروز (۲مهر) در شمال غرب و روز یکشنبه ۳ مهر در شمال شرق، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و دوشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

به گفته وی، شنبه و یکشنبه (۳ و ۴ مهر) در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و دوشنبه و سه شنبه ( ۵ و ۶ مهر) در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۹ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، ادامه داد: از بعد از ظهر امروز تا یکشنبه دریای خزر و از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان استان تهران فردا (۳ مهرماه) صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز یکشنبه (۴ مهرماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در بیشترین و کم‌ترین زمان به ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار