دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
استاندار مازندران در مراسم زنگ سپاس معلم
همزمان با اولين روز از هفته گراميداشت مقام معلم با حضور استاندار مازندران زنگ سپاس از معلمان در دبيرستان زنده ياد عليرضا دباغيان در روستاي دارابكلاي مياندورود نواخته شد .
به گزارش آوای خزر،

استاندار مازندران در اين مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مطهری و شهدای معلم روز معلم را روز تجلیل از مقام علم و ادب دانست و گفت : روز دوازدهم اردیبهشت که روز شهادت استاد فرزانه و فیلسوف کبیر شهید مطهری است به بهترین عنوان یعنی روز معلم نامگذاری شد

ربيع فلاح گفت: كشور و جامعه براي اعتلا و توسعه به همراهي و همكاري تمامي اقشار نياز دارد و معلمان از جمله اقشار موثر هستند .
وي نواختن زنگ سپاس را فرصتي براي تلنگر به جامعه بمنظور ارج نهادن به مقام معلمان دانست و ادامه داد : اين قشر نقش آفرينان اصلي در عرصه آگاهي جامعه به شمار مي روند و نقش آنان با تربيت نيروها در توسعه حائز اهميت است.

استاندار مازندران بر بهره گیری از کتب و تالیفات شهید مطهری در مراکز آموزشی تاكيد كرد و گفت : زنگ سپاس زنگ سپاس از مقام رفیع و والای معلمان است و تکریم معلم تکریم علم و ادب و توسعه است

استاندار مازندران با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل نقش معلمان را در تحقق اقتصاد مقاومتي مهم خواند و افزود : نقش معلمان در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش مهم و تاثیر گذار است و اقتصاد مقاومتی باید در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد و در اين راستا معلمان در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نقشی مهم دارند.

مقام عالي دولت در استان تاكيد كرد : انتظار ما از معلمان تربیت دانش آموزانی متعهد و متدین است و ملت ایران امروز سرافراز و سربلند است و همه این ارزشها را از کلاس و درس و معلم دارد.

وي تاكيد كرد : حضور 39 هزار معلم عزیز و بیش از 500 هزار دانش آموز در مدارس مازندران فرصت بزرگی برای تحول و توسعه است و انتظار ما اين است كه همه باید قدر معلمان عزیز را بدانند و از مقام والای معلمان تجلیل کنند.

در ادامه سيد علي قاسمي، مدير كل آموزش و پرورش استان نيز گفت: درخشش امروز ايران در عرصه علمي جهان مديون زحمات و تلاش معلمان است.
وي قدرداني و ارج نهادن به مقام شامخ معلمان را وظيفه همگان دانست و گفت: فرمانداران با تمام توان و امكانات براي برگزاري آيين تكريم و تجليل از اين قشر همكاري نموده اند.

در این مراسم از مریم رشیدی معلم منتخب استانی از آموزش و پرورش میاندرود و فائقه حسین زاده معلم نمونه شهرستان میاندرود با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و زنگ سپاس معلم توسط استاندار مازندران نواخته شد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: