دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۴
عضو کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ مطرح کرد؛
عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: طبق اطلاعات سامانه هوشمند، کسانی که واکسن زده و ناقل کرونا نیستند می توانند کسب و کارشان را از سر بگیرند.

به گزارش آوای خزر، مصطفی قانعی در گفتگو با خبر شبکه یک سیما افزود: بر اساس تلاش‌های ۲ ساله شرکت‌های دانش بنیان در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات هوشمند و مدیریت خوب وزارت کشور، سامانه‌ای به طور هوشمند تمامی بانک‌های اطلاعاتی ترددها و ورود و خروج به کشور و تمام سامانه‌های اطلاعاتی متصل به آن قادر است به کسانی که واکسن زده و ناقل کرونا نیستند نوید دهد که می‌توانند کسب و کار را باز نمایند.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه هوشمند نویدی برای راه اندازی دوباره اقتصاد و مهار کرونا است، برای این اتفاق، تمام نهادهای ذیربط مشارکت خواهند داشت.

قانعی گفت: قرار است به طور آزمایشی طی ۲ هفته آینده در استان قزوین بازگشایی کسب و کارها انجام گیرد چنانچه نتایج موفقیت آمیز بود وارد مرحله کشوری خواهیم شد امیدواریم نتایج این طرح تا ۳ ماه آینده به ستاد ملی کرونا ارائه شود.

وی افزود: از ویژگی‌های این طرح می‌توان به بازگشایی کسب و کارها بر اساس اطلاعات سامانه هوشمند و رونق اقتصاد اشاره کرد.

قانعی تصریح کرد: سامانه قرنطینه هوشمند تمام ترددها، کسب و کار، رفت و آمدهای جاده‌ای و…، را به طور هوشمند رصد می‌کند و این امکان را فراهم می‌سازد تا فردی که واکسن زده و ناقل کرونا نیست بتواند به ادامه کسب و کار بپردازد دیگر نیازی به ثبت نامه در این سامانه نیست و کسی کارتی دریافت نمی‌کند بلکه بر اساس قدرت‌های این سامانه در کشورهای پیشرفته، فقط اطلاعات تردد مبادی میان جاده‌ای هر فرد ردیابی می‌شود و در صورتی که فرد واکسن زده باشد و ناقل نباشد اجازه انجام سفر و تردد را دارا خواهد بود فقط اطلاعات آزمایشگاهی و فردی هر شخص در سامانه ثبت خواهد شد و دوربین‌های کنترل و ردیابی مجوز سامانه‌ای صادر می‌کنند و چنانچه منعی وجود داشته باشد مجوز تردد صادر نخواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار