دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
سلامت/
دریافت غذا‌های سنگین و پر چرب می‌تواند با بروز اختلالات گوارشی و سوءهاضمه، تمرکز فرد را کاهش دهد.

به گزارش آوای خزر، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

کنکور ۹۸/ اشتباهات رایج غذایی در دوران مطالعه برای کنکور

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

برای داشتن تمرکز بالا نیاز به خوردن بیشتر است؟

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه نیز اظهار کرد:  بر طبق یکی از باورهای رایج و البته غلط در بین برخی خانواده‌های کنکوری، تصور می‌شود برای داشتن تمرکز بالا باید زیادتر خورد؛ در حالی که برای افزایش قدرت یادگیری به دریافت کالری بیشتر نیاز نیست.

وی ادامه داد: دریافت غذا‌های سنگین و پر چرب به اختلالات گوارشی و سوءهاضمه در فرد منجر خواهد شد که بروز این مشکل، تمرکز فرد را نه تنها افزایش بلکه کاهش نیز می‌دهد.

کنکور ۹۸/ اشتباهات رایج غذایی در دوران مطالعه برای کنکور

این متخصص تغذیه بیان کرد: گرچه میزان نیاز به گلوکز به عنوان تنها منبع انرژی سلول‌های مغزی در زمان مطالعه بالا می‌رود، اما این نیاز به حدی نیست که در باور عمومی جا افتاده است؛ متاسفانه داوطلبان کنکور با این تصور غلط در دوران مطالعه را به پرخوری می‌آورند که این امر در کنار بی تحرکی این دوران اضافه وزن و چاقی را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد و می‌تواند برایشان دردسرساز شود.

رحمانی گفت: بی تحرکی در این روز‌ها می‌تواند مشکلات گوارشی از جمله یبوست را در این افراد ایجاد می‌کند؛ وجود این مشکلات می‌تواند تمرکز فرد را برهم بزند و در نتیجه در فراگیری این افراد تاثیرگذار باشد، به همین دلیل به دانش آموزان کنکوری برای عدم ایجاد اینگونه مشکلات در این روز‌ها توصیه می‌شود که پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهند و علاوه بر این، روزانه به مقدار مناسب یعنی بین پنج تا هشت لیوان آب بنوشند و از میوه و سبزیجات حاوی فیبر در طول روز استفاده کنند.

انتهای پیام/1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها