دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
در پیامی به نمایندگان مجلس اعلام شد:
انتقاد فرهنگیان مازندران به موادی از لایحه رتبه‌بندی معلمان + پیشنهادات اصلاحیه
فرهنگیان مازندران در پیامی به نمایندگان استان نسبت به لایحه رتبه‌بندی معلمان انتقاد داشته و آن را مورد قبول و انتظار این قشر ندانسته‌اند و پیشنهاداتی را در جهت اصلاح این لایحه عنوان کرده‌اند.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: مدیران شهرستان‌ها و مناطق که در گروه تلگرامی چهار هزار نفری فرهنگیان ولایی مازندران عضویت دارند، در نامه‌ای به نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی انتقاد خود را به لایحه رتبه‌بندی معلمان اعلام کردند که در ادامه می‌خوانید:

 (بسم الله الرحمن الرحیم)

 محضر مبارک نمایندگان انقلابی استان مازندران در مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

به استحضار می‌رساند لایحه رتبه‌بندی معلمان که پس از سال ها طرح در مجامع و رسانه ها، در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ پس از ماه ها بررسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بارگذاری شد، به هیچ عنوان مورد قبول معلمان نبوده و انتظارات ایشان را پاسخ نداده است. به ویژه ماده (۷) لایحه ی مذکور که با اکتفا به مراتب آموزشیار مربی و مربی برای همترازی با هیات علمی، موجب تحقیر معلمان و به خصوص دارندگان مدارک کارشناسی ارشد و دکتری شده است.

در این لایحه معلمان دارای مدرک کارشناسی ارشد را در پایین ترین رده هیات علمی دانشگاه که همان مربی است قرار داده اند و اسفناک تر اینکه دارندگان مدرک دکترای تخصصی را هم در همین مرتبه جای داده اند و حتی پیش بینی ارتقای ایشان به مرتبه استادیاری در این لایحه دیده نمی شود.

با این تصمیم در صورت تصویب صراحتاً مجلس محترم با سند تحول بنیادین در مورد ارتقای جایگاه علم و علم آموزی و به ویژه راهکار ۱۰-۲ با موضوع ارتقای مرتبه علمی و ارتقای انگیزه های شغلی مخالفت کرده است.

با کدام منطق سقف رتبه بندی تا این حد کوتاه شده و دارندگان مدارک دکتری با مربی دانشگاه( آن هم ۸۰ درصد) همتراز شده اند. چنین برخوردی با علم آموزی از نمایندگان مجلس که عمدتاً دارای مدارک عالی دانشگاهی هستند، بسیار بعید است. 

پیشنهاد  این است اشکالات لایحه رتبه بندی مصوبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ به صورت زیر اصلاح شود:

۱ - ماده (۳)عناوین معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد، استاد معلم به عناوین  مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم، استاد معلم اصلاح گردد.

۲-  ماده (۴) لایحه به شکل زیر اصلاح گردد:

 رتبه معلمان  دارای مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بدو خدمت به ترتیب به آموزشیار معلم، مربی معلم  و  استادیار تعیین گردد.

۳-  ماده (۷) لایحه به صورت زیر اصلاح شود:

در اجرای بند (۶)سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و تبصره (۳) ماده (۲۹)قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مجموع حقوق و مزایای معلمان با رتبه های مندرج در ماده (۳)این قانون، نباید از هشتاد ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق العاده ها و سایر مزایا اعضای هیات علمی متناظر آن در دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با در نظر گرفتن استان و شهرستان محل خدمت، کمتر باشد.

۴ -  تبصره (۳) ماده (۷)  که اجرای کامل رتبه بندی را منوط به پیش بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی نموده است حذف شود.

۵- در ماده(۸)چنانچه منظور آن افزایش (۶)ساعت به تدریس موظف فعلی معلمان است، لازم است در لایحه تصریح شود که معادل حق التدریس معلمان در ماده (۷) به ارقام محاسبه شده افزوده شود.

امید است با اعمال اصلاحات فوق  در لایحه ی مصوبه ی ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ کمیسیون آموزش، رتبه بندی واقعی معلمان پس از گذشت ده سال با رضایت معلمان و مطابق با خواست و نظر مسوولین نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سند متعالی تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا گردد.

 نمایندگان ملت؛ امروز شمایید که می توانید همراهی معلمان را با نظام و انقلاب مستحکم تر از گذشته حفظ کنید و یا بر نارضایتی و گلایه های روز افزونشان از تبعیض تحمیل شده به این قشر فرهیخته بیفزایید.

مدیران شهرستانها و مناطق گروه تلگرامی چهار هزار نفری فرهنگیان ولایی مازندران با سپاس فراوان - مهرماه ۱۴۰۰

دکتر سیدفتاح ابراهیمی ساری1/ دکتر اسلام اسلامی ساری2/ دکتر ابراهیم خطیری گلوگاه/ آقایان مهندس محمد احمدی و عقیل قلندری بهشهر/قاسم کرمی نکا/ سیدی میاندرود/ علی امیری دودانگه/ مسعودیان زاده چهاردانگه/ محمودی و مفید فلاحی قا ئم شهر/ ذبیح الله کاظمی سوادکوه / نجاریان شیرگاه/ رحمانی مجد جویبار/ عابد میرسلیمانی بهنمیر/ رحیم رضا زاده بابلسر/براری نیا بند پی شرقی/ غلام پور بند پی غربی/آقایان آزادیان،غلام پور و میدانسری بابل/آقایان محمدی نسب و حسن زاده آمل/ رضا پور محمودآباد/ تقی پور نور/ عصمتی چمستان/ لاریجانی لاریجان/ متاجی کجور/ایرج پور نوشهر/ عصمتی چالوس/عباس اصغری عباس آباد/ آقایان نوری زاده و نوروزی تنکابن/حمید رضا پروانه از رامسر و ابوالقاسم اسماعیلی ارمی مدیر گروه فرهنگیان ولایی استان مازندران.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار