دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
مدیرعامل شرکت سبزگستر هوتو:
جشنواره
مدیرعامل مجتمع تفریحی توریستی هوتو بهشهر با اشاره به اینکه دو سال است محدودیت‌های کرونایی مانع از برگزاری جشنواره انار اشرف شده است، از آمادگی این مجتمع برای مشارکت در برپایی جشنواره گفت و اینکه مسوولان می‌توانند تدابیری بیندیشند تا جشنواره هشتم به صورت محدود برگزار شود.

سید باقر نبوی تروجنی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری، با بیان اینکه شرکت تعاونی سبزگستر هوتو آمادگی دارد که در برگزاری جشنواره انار اشرف همانند سنوات گذشته با در اختیار قراردادن فضای نمایشگاهی و جشنواره‌ای و سالن همایش، مشارکت جدی داشته باشد، از مسوولان خواست تا نگاهی به خلأ ناشی از برگزارنشدن این جشنواره داشته باشند.

او با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا دو سال است که جشنواره انار اشرف برگزار نشده است، آغاز دوباره جشنواره را در رونق گردشگری، کسب و کار بومیان و حتی شهرهای همسایه، معرفی قابلیت‌های بخش کشاورزی و صنایع دستی، و فرصتی نو جهت تبادل نظر در خصوص باغداری، محصول و مشتقات گونه‌های مختلف انار، تاثیرگذار دانست.

مدیرعامل شرکت تعاونی سبزگستر هوتو با یادآوری اینکه جشنواره انار اشرف، در 7 دوره برگزار شده بود و رضایتمندی بالای مردم و فعالان بخش کشاورزی به ویژه باغداران را در پی داشته است، اظهار امیدواری کرد که مسوولان شهرستان بهشهر، تدابیری جهت برپایی دوباره جشنواره بیندیشند.

نبوی تروجنی همچنین با اشاره به اینکه مجتمع تفریحی توریستی هوتو در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع، بیش از 10 سال است که با مجوز رسمی از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وقت، فعالیت دارد، عنوان کرد که به دلیل برگزاری مناسب جشنواره انار در بهشهر، هرساله بومیان منطقه در مهرماه منتظر بازگشایی نمایشگاه هستند تا محصولات خود را معرفی و به فروش برسانند.

جشنواره

او همچنین وجود غارهای "هوتو" و "کمربند" در ضلع غربی مجتمع تفریحی توریستی سبزگستر هوتو را در معرفی دوجانبه(مجتمع و اثر تاریخی)موثر دانست؛ وجود مجتمع هوتو در جهت حفاظت فیزیکی و راهنمایی گردشگران در تماشای این دو یادگار کهن و میراث برجای مانده از دوران ماقبل تاریخ، موثر است، ضمن اینکه برخی افراد به‌واسطه حضور در این منطقه تفریحی و گردشگری، از وجود غارهای هوتو و کمربند آگاهی می‌یابند.

به گزارش آوای خزر، طی برگزاری 7 دوره جشنواره انار اشرف، علاوه بر معرفی آثار تاریخی و مجتمع توریستی هوتو که چشم‌انداز قابل توصیفی دارد؛ محصولات کشاورزی، صنایع دستی، دیگر جاذبه‌های تفریحی بهشهر، آشنایی بازدیدکنندگان با مردمان و باغداران برای دریافت انواع محصولات بومی، مورد توجه است.

در حال حاضر انار اشرف با نام انار بهشهر در مازندران و سایر استان‌ها شناخته‎شده است. سالانه بین 12 تا 14 هزار تن انار از باغات بهشهر برداشت می‌شود، انار ترش وحشی نیز در مناطق جنوبی و کوهپایه بهشهر مورد توجه است. در شبه‌جزیره میانکاله 12 هزار هکتار درختچه انار وحشی می‌روید که طی سه سال گذشته بخش قابل توجهی از آن طعمه آتش‌سوزی‎های عمدی متخلفان محیط زیست شده است. برداشت انار در میانکاله ساماندهی‌شده است و توسط شرکت‌های تعاونی مشخص در خارج از زون حفاظتی با رعایت موازین زیست‌محیطی برداشت می‌شود. 

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار