دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
به گفته محققان افکار سرگردان حقایقی زیادی را در مورد سلامت روان ما می‌گویند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از مدیکال اکسپرس، وقتی اوقات فراغت دارید ذهن شما کجا سرگردان می‌شود؟ یک مطالعه به رهبری دانشگاه آریزونا که در Scientific Reports منتشر شده است ممکن است سرنخ‌هایی را در این باره ارائه دهد و یافته‌ها مقدار شگفت انگیزی در مورد سلامت روان ما نشان می‌دهد.

۷۸ شرکت کننده آموزش دیدند که افکار خود را به مدت ۱۰ دقیقه با صدای بلند در حالی که تنها در اتاقی نشسته و دسترسی به وسایل الکترونیکی ندارند، بیان کنند. محققان از تجهیزات صوتی برای ضبط این افکار استفاده کردند، سپس ضبط‌ها را رونویسی کرده و از نظر محتوا تجزیه و تحلیل کردند. در مجمو، بیش از ۲۰۰۰ افکار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

ما می‌خواستیم از استراحت‌های کوچکی که در طول روز داریم تقلید کنیم، مانند زمانی که در صف کافه می‌نشینیم، دوش می‌گیریم، شب‌ها در رختخواب دراز می‌کشیم و غیره. این‌ها همه زمان‌هایی است که در آن خواسته‌های بیرونی کاهش یافته و افکار درونی بیشتر می‌شوند.

به گفته نویسندگان، اکثر تحقیقات روانشناسی که به اندیشه انسان می‌پردازد یا به مردم می‌گوید در مورد چه چیزی باید فکر کنند، از شرکت کنندگان می‌خواهد که دقایقی قبل درباره آنچه فکر می‌کردند، به خاطر بسپارند یا از پرسشنامه‌های خودگزارشی برای ثبت عکس‌های فوری از افکار در لحظات مختلف در زمان استفاده می‌کنند.

در حالی که در نوع خود بصیرت انگیز است، این رویکرد لحظه‌ای اطلاعات زیادی در مورد چگونگی و انتقال افکار در طول زمان به ما نمی‌دهد، ویژگی‌های تفکر که ما فکر می‌کنیم برای سلامت روان ما مهم است. برای درک این ویژگی‌های پویای تفکر، ما نیاز به یک روشی که افکار را در زمان واقعی و به مدت طولانی ثبت می‌کند.

پنجره‌ای به ذهن

محققان به دنبال اندازه گیری الگو‌های تفکر بودند. آن‌ها به ویژه علاقه‌مند به تصور نشخوار فکری بودند و به طور مداوم در مورد افکار منفی مشابه که یکی از علائم رایج افسردگی است، فکر می‌کردند.

رافائلی گفت: در حالی که اکثر شرکت کنندگان ۱۰ دقیقه را در فکر زمان حال یا آینده به شیوه‌ای عاطفی خنثی می‌گذراندند، شرکت کنندگانی که در پرسشنامه نشخوار دهی نمره بالایی کسب کردند، افکار متمرکز بر گذشته و منفی را تجربه کردند. افراد نشخوارکننده نیز بیشتر به فکر خود بودند.

اندروز هانا گفت: ما توانستیم شاهد باشیم که چگونه برخی از افراد در چرخه‌های مداوم تفکر گرفتار شده اند. ما گروهی تصادفی از افراد را استخدام کردیم بدون اینکه بدانیم آیا این افراد دارای شرایط بالینی برای این مطالعه هستند یا خیر، اما قابل توجه است که فقط در ۱۰ دقیقه زمان کوتاهی، می‌توانیم فرآیند‌های فکری را که بیان کننده بسیاری از شرایط مختلف روانی است، ثبت کنیم. از سوی دیگر، برخی از افراد ۱۰ دقیقه را مفید و الهام بخش می‌دانند.

اندروز هانا گفت: برخی از شرکت کنندگان در مورد موضوعات مثبت یا اهدافی که می‌خواستند به آن‌ها برسند فکر کردند. افکار دیگران کاملا خلاقانه بود. بسیاری از شرکت کنندگان دریافتند که این تمرین یک استراحت تازه از دنیای شلوغ اطراف آن‌هاست.

این تمرین برای هیچ پتانسیل درمانی طراحی نشده بود، با این حال بسیاری از مردم آن را به عنوان یک جلسه درمانی با خود تلقی کردند.

اندروز هانا گفت: تحقیقاتی در مورد قدرت خارجی سازی افکار درونی ما از طریق روزنامه نگاری یا به اشتراک گذاشتن افکار با دیگران وجود دارد که فکر می‌کنم این مطالعه به طور غیرمستقیم از آن استفاده می‌کند.

این مطالعه قبل از همه گیری کووید -۱۹ به پایان رسید، اما نتایج بیشتر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد مهم باشد، زیرا بسیاری از مردم در طول یک و نیم سال گذشته بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی خود زمان بیکاری انفرادی را تجربه کرده‌اند.

نویسندگان همچنین نسخه‌ای از این مطالعه را در زمان کنترل بیماری همه گیر انجام داده‌اند و اکنون در حال تجزیه و تحلیل نتایج هستند.

رافائلی می‌گوید:اجبار برای مدت طولانی در خانه نشستن بر سلامت روانی افراد تاثیر بسزایی داشت. ما این را با افزایش اضطراب و افسردگی در طول همه گیری و افزایش سوء مصرف مواد مشاهده کردیم.

اندروز هانا گفت: به نظر می‌رسد که وقفه‌های ذهنی در جامعه شلوغ و پرتگاه امروزی به طور روزافزونی کمتر از ارزش خود را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد جوامع غربی شیوه زندگی را در جایی که ما همیشه در حال حرکت هستیم تقویت می‌کنند، کار خود را با خود به خانه می‌آورند یا با ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی حواس ما را پرت می‌کنند.

نویسندگان حدس می‌زنند که آموزش افراد در سنین کودکی برای راحتی در زمان بیکاری ممکن است به حفظ سلامت روانی کمک کند.

اندروز-هانا و تیم آزمایشگاهی‌اش به شبکه حالت پیش فرض علاقه‌مند هستند، یک شبکه مغزی که نقش مهمی در افکار داخلی دارد. آن‌ها کارکرد‌های آن را مطالعه کرده و در مورد چگونگی اختلال در افراد دارای سبک تفکر ناکارآمد مانند نشخوار فکری یا افکار مزاحم توضیح داده‌اند.

کار آن‌ها ارتباطات بالقوه‌ای با تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی یا fMRI حالت استراحت دارد، روشی رایج برای تصویربرداری مغز که توسط دانشمندان مغز و اعصاب استفاده می‌شود. این تکنیک شامل قرار دادن فرد در اسکن مغز برای حدود ۱۰ دقیقه و ثبت الگو‌های فعالیت مغز و ارتباط با ظهور افکار خودجوش است.

اندروز هانا گفت: در نهایت ما امیدواریم ویژگی‌های روانشناختی اندیشه بیکار را به الگو‌های بیولوژیکی فعالیت و ارتباط متغیر در طول زمان متصل کنیم تا تصویر کاملتری از آگاهی و سلامت روانی ارائه شود. ما امیدواریم روزی زندگی ذهنی درونی ما به اندازه یک راز نباشد./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها