دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
رئیس پلیس راهور مازندران:
سرعت‌گیر‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه در شورای ترافیک استان مقرر شد که تمامی سرعت‌گیر‌های استان را شناسنامه‌دار کنیم، سرعت‌گیر‌های غیراستاندارد را یکی از عوامل موثر در تصادفات اعلام کرد.
سرعت‌گیر‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند
 
"سرهنگ نصراله بیگلری" امروز در حاشیه همایش تجلیل از همیاران پلیس استان مازندران، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه تعداد سرعت‌گیر‌ها به‌ویژه در برخی از مناطق شرق استان بالاست و برای آن‌ها چه برنامه‌ای دارید، اظهار داشت: "علیرغم اینکه اینهمه سرعت‌گیر دارد و معمولاَ باید استاندارد باشد، قبلش باید تابلو علائم نصب باشد، اما استاندارد هم نیست.

رئیس پلیس راهور مازندران گفت: برخی از سرعت‌گیر‌ها - اگر غیراستاندارد باشد – خود، می‌تواند عامل تصادف باشد.

این مسوول بیان کرد: در شورای ترافیک استان مازندران مقرر شد که تمام سرعت‌گیر‌ها را شناسنامه‌دار کنیم و حتماً باید استاندارد باشند. ما هم به صورت روزانه و هفتگی پیگیر هستیم که این امر محقق شود.

بیگلری در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه همچنان عامل انسانی در صدر علت تصادفات و تلفات جاده‌ای‌ست و چند درصد را شامل می‌شود، یادآور شد که حدود ۴۰ درصد فوت‌شدگان حوادث رانندگی مربوط به عابران پیاده و ۲۵ درصد مربوط به موتورسواران است، همچنین بخشی از آن به دلیل نداشتن ایمنی خودرو‌ها و برخی به سبب نواقص فنی شهری و جاده‌ای است که دستگاه‌های امدادی مخصوصاً راهداری، حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری‌ها می‌توانند نواقص آن را برطرف کنند.

او درباره رفع انسداد یا انسداد و رفع نقص در میادین، گذرگاه‌ها و دوربرگردان‌ها، نیز به خبرنگار ما گفت: ابتدا اعضای شورای ترافیک بازدید انجام می‌دهند و اگر اشکال هندسی یا فنی داشت در جلسه شورای ترافیک شهرستان و استان مطرح می‌شود و نسبت به بستن یا بازگشایی آن اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس راهور مازندران درباره مراسمی که در نخستین روز از هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: امروز با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار و دستگاه‌های امدادی تعدادی از مدیران کل استان، از همیاران پلیس، رانندگانی که سه سال متوالی بدون تخلف رانندگی کردند و کارشناسان راهنمایی و رانندگی که برخورد خوبی با مردم داشتند تقدیر شد.

بیگلری با بیان اینکه تا پایان هفته اقدامات خوبی را انجام می‌دهیم، اشاره‌ای به ترافیک بسیار سنگین روز گذشته داشت که به دلیل تعطیلات چندروزه در مدخل‌های ورودی (هراز، فیروزکوه و کندوان) در داخل شهر و جاده‌های استان رخ داده است.

او ادامه داد: باوجود ترافیک سنگین، اما با اقدامات خوبی که با کمک راهور، پلیس راه و انتظامی انجام شد گره ترافیکی خاصی در استان نداشتیم.

رئیس پلیس راهور مازندران با اعلام اینکه در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ خوشبختانه نسبت به مشابه سال پیش از آن، تعداد فوتی‌ها ۲۳ نفر کمتر بوده است و این مهم بدین سبب است که ۹۵ درصد رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشتند.

این مسوول از رانندگان خواست که در داخل شهر سرعت مطمئنه و مجاز داشته باشند. تغییر مسیر ناگهانی نداشته باشند و فاصله طولی را رعایت کنند.  

بیگلری با بیان اینکه بخشی از تصادفات مربوط به عابران پیاده، موتور سوار و بخشی دیگر به دلیل سرعت غیرمجاز است، افزود: اگر این سه مورد، مورد توجه قرار بگیرد شاهد کاهش تلفات خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها