دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
همکاری امور بانوان استانداری مازندران و پلیس راهور در آموزش‌های ترافیکی
مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با اعلام اینکه همکاری امور بانوان استانداری مازندران و پلیس راهور ناجا در آموزش‌های ترافیکی در سه سال گذشته خوب بوده است، از ادامه این همکاری‌ها برای تقویت فرهنگی ترافیکی خبرداد.

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر سمیه قاسمی طوسی امروز در حاشیه همایش همیاران پلیس در گفتگو با خبرنگاران(آوای خزر - خبر شمال) اظهار داشت: امروز در ابتدای برنامه، نشستی در راستای تجلیل از بانوانی که سه سال متمادی یعنی از سال 1398 تاکنون بدون تخلف، رانندگی کردند و کسانی که در مسابقات نقاشی، طراحی، کلیپ و مقالات با موضوع رعایت موازین رانندگی شرکت کردند،، ترتیب داده شد.

او با بیان اینکه از ابتدای سال 1398 که بحث فرهنگ ترافیک در دستور کار پلیس راهور ناجا قرار گرفت، اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در تحقق این امر مهم  به کمک آنها آمد؛ از برگزاری همایش بزرگی با حضور 300 بانوی شاغل در ادارات استان گفت که در راستای ارتقای فرهنگی ترافیکی صورت گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اعلام کرد که از ظرفیت بانوان شاغل در آموزش و پرورش، آب منطقه‌ای و شرکت توزیع برق منطقه‌ای و آبفا در این همایش استفاده شد ضمن اینکه علاوه بر همایش استانی، هر کدام از دستگاه‌ها به صورت سازمانی برنامه‌هایی را تدارک دیدند.

قاسمی طوسی ادامه داد: با همکاری مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز برنامه‌هایی در سطح استانداری، فرمانداری، بخشداری و دهیاری طی سه سال گذشته انجام شد که در دو سال گذشته، کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین و برخط بوده است و برخی از فرمانداری‌ها نیز به صورت مجزا برنامه‌هایی داشتند، ضمن آنکه صدا و سیما برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی خوبی را در ارتقای فرهنگی ترافیک به نمایش گذاشت.

او با اشاره به اهدافی که در طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک مطرح بوده است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها آموزش شیوه اصول صحیح رانندگی به بانوان توسط رانندگان خانم بوده است.  دوم اینکه این آموزش‌ها باید تکرار شود و تکرار آن هم در نهادینه‌کردن درست آموزش‌ها اثرگذار است و هم اینکه از نقش بانوان در توسعه فرهنگ ترافیکی و مسوولیت اجتماعی در خانواده‌ها استفاه کردیم.

این عضو شورای اداری استان مازندران ادامه داد: رعایت موازین ترافیکی، کاهش هزینه‌های مالی و معنوی ناشی از تصادفات و ضربه‌های غیرمترقبه و روحی که به دنبال دارد را شامل می‌شود.

قاسمی طوسی بیان کرد: تصادفاتی که فقدان یکی از عزیزان را در پی دارد، شاید تا سال‌های سال با بازماندگان همراه باشد و عامل بسیاری از مشکلات و افسردگی‌ها باشد.

بحث انظباط و کاهش سوانح ترافیکی در بین کاربران و تقویت عکس‌العمل رانندگان به منظو روان‌سازی ترافیک و وضعیت محیط زیستی شهرها در سطح ملی نیز از دیگر مباحثی بوده که در آموزش‌های ترافیکی مورد توجه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه به طور مشخص از رئیس پلیس راهور ناجا درخواست داشتم که در ارتقای فرهنگ ترافیکی از ظرفیت مهد کودک‌ها استفاده شود، افزود: ضمیر کودکان، آماده پذیرش آموزش‌های درست است. برای نهادینه‌کردن این آموزش‌ها باتوجه به مشکل نیروی انسانی که همه دستگاه‌ها و حتی نیروی انتظامی دارند، مناسب دیدیم که آموزش‌ها به واسطه کلیپ‌های کوتاه برای سنین ابتدایی و پیش‌دبستانی باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین بیان کرد: خواسته دیگر از پلیس راهور ناجا این بود که باید آموزش را از سطح کارکنان دستگاه‌های اجرایی به سمت عموم جامعه ببریم و فاصله مردم با پلیس کمتر شود. همچنین آموزش عمومی و همگانی در کنار نظارت پلیس، انجام بگیرد.

دکتر سمیه قاسمی طوسی اظهار داشت: اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در کنار سایر دستگاه‌ها برای هرگونه فعالیتی در حوزه ارتقای فرهنگ ترافیکی آمادگی دارد، و در این راستا از ظرفیت بانوان شاغل در ادارات استفاده می‌کند که اولاً خودشان انظباط ترافیکی را رعایت کنند و دوم اینکه در انتقال مفاهیم و اصول ترافیکی اثرگذار باشند.

او در پایان گفتگو ابتدا از همکاران خود در اداره‌کل امور بانوان و در ادامه از همکاری دستگاه‌های اجرایی و پلیس راهور در ارتقای فرهنگ ترافیکی که به صورت آموزش‌های حضوری و در دوسال اخیر نیز به صورت آنلاین بوده است، قدردانی کرد.

به گزارش آوای خزر، در این همایش از همیاران پلیس در بخش دانش‌آموزی، رانندگان و کارکنان ادارات با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای  پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار