دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
احمد مظفری:
۱۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در مازندران امحا شد/ ۲.۶ درصد جمعیت مازندران درگیر اعتیاد هستند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان اینکه ۱۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در مازندران به آتش کشیده شده است، اعلام کرد که ۲.۶ دهم درصد جمعیت استان درگیر اعتیاد هستند و رقم جمعیت آسیب‌دیده از اعتیاد در کشور نیز ۵.۴ دهم درصد است.
به گزارش آوای خزر از نکا، احمد مظفری پیش از ظهر امروز در مراسم امحای ۱۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان نکا، با بیان اینکه رسالت مهمی را برای اصلاح جامعه داریم؛ اشاره‌ای به سخن امام علی علیه السلام خطاب به مالک داشت که فرمودند: "ای مالک! جامعه از گروه‌های مختلفی تشکیل شده و گروهی از جامعه برای اصلاح گروهی دیگر باید به پا خیزند".

او با اشاره به دو سیاست راهبردی و کلان "کاهش عرضه و کاهش تقاضا" مواد مخدر در استان و کشور، اعلام کرد که هفته گذشته با هدف کاهش تقاضا برنامه آغاز فعالیت ۲ هزار "کانون یاریگران زندگی" را در مدارس داشتیم که در این حوزه با همکاری آموزش و پرورش، در کنار دانشگاه و کارخانجات تولیدی نیز فعالیت‌ها با قوت در حال انجام است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی و تبیین خطرات و مضرات مواد مخدر در کنار برنامه‌های کاهش تقاضا در جامعه هدف صورت می‌گیرد، گریزی به برنامه امروز یعنی امحای مواد مخدر زد و آن را در راستای کاهش عرضه و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر دارای اهمیت دانست.
 
۱۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در مازندران امحا شد/ ۲.۶ درصد جمعیت مازندران درگیر اعتیاد هستند

مظفری از تلاش اداره اطلاعات، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، و دستگاه‌های کاشف در راستای مقابله با مواد مخدر قدردانی کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته نیروی انتظامی که به تعبیر رهبر انقلاب  این نیرو "مظهر امنیت و اقتدار ملی" است، یاد و نام ۱۰۲ شهید امنیت مازندران را گرامی داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان اینکه مواد مخدر ابزار اصلی جنگ نرم و خاموش، یادآور شد که براساس اعلام سازمان ملل، سالانه بیش از ۹ هزار تن انواع مخدر در افغانستان تولید می‌شود و در سال گذشته نیز ۱۱۱۴ تن انواع مخدر و ۲۰ تن متامفتامین/شیشه در کشور کشف شد که در طول سال‌های متمادی بیشترین کشفیات بود.

مظفری ادامه داد: در استان مازندران نیز سال گذشته بیش از ۶ تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مخدر کشف شد که بی‌سابقه بوده است. امسال نیز تاکنون، ۲ تن و ۵۰۲ کیلوگرم توسط نیروی انتظامی و ۸۹۵ کیلوگرم توسط اداره اطلاعات کشف شده است. در همین رابطه نیز تعداد زیادی از خرده‌فروشان دستگیر شدند و با باند‌های قاچاق نیز برخورد شد.
 
۱۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در مازندران امحا شد/ ۲.۶ درصد جمعیت مازندران درگیر اعتیاد هستند

او با اعلام اینکه براساس آمار‌های رسمی ۶۵ درصد همسرآزاری‌ها، ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۳۰ درصد کودک آزاری‌ها، ۲۵ درصد قتل عمد‌ها و ۲۳ درصد نزاع‌ها و خشونت‌ها و همچنین بر اساس اعلام سازمان زندان ۷۰ درصد زندانیان کشور در ارتباط با جرائم مواد مخدر در زندان هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اینکه ۵.۴ درصد جمعیت کشور درگیر مواد مخدر هستند، این رقم را در استان مازندران ۲.۶ درصد اعلام و عنوان کرد: حدود ۶۰ هزار نفر از داروی‌های ترک اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد استفاده می‌کنند، تعدادی زیادی نیز در کمپ‌ها و ماده ۱۶ حاضر هستند.

او در پایان عنوان کرد که فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر را با قدرت ادامه می‌دهیم تا بتوانیم سه کار مهم یعنی تاب‌آوری اجتماعی، مسوولیت اجتماعی و سلامت اجتماعی را انجام بدهیم که جامعه خود را در برابر آسیب‌های مواد مخدر مصون نگهدارد.

به گزارش آوای خزر، جمعیت مازندران ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۲۸ نفر است که ۲.۶ دهم درصد آن درگیر مواد مخدر هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها