دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
در مراسم امحای ۱۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در مازندران عنوان شد
مبارزه با مواد مخدر همگانی شود/ افزایش کشفیات مواد مخدر در سال ۱۴۰۰
پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیاز به عزم همگانی دارد، آمار کشفیات و دستگیری‌ها در حال افزایش است. مردم در بخش پیشگیری و دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و قضایی در حوزه مقابله باید دست به دست هم بدهند تا مملکتی که به تعبیر یکی از ائمه جمعه "قلب و جان" ماست، از پلیدی‌ها و آسیب‌ها مصون باشد.
به گزارش آوای خزر از نکا، مراسم امحای ۱۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در شهرستان نکا با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، نماینده بهزیستی و مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران، همچنین با حضور جمعی از مسوولان شهرستان نکا برگزار شد.

امام جمعه نکا در سخنانی با اشاره به گناهانی که زندگی فردی و روابط اجتماعی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، اظهار کرد: برخی‌ها گناه می‌کنند و تنها به خودشان ضرر می‌رسانند و برخی‌ها به خود، خانواده و دیگر اطرافیان ضرر می‌زنند، اما در بعد شدیدتر و دایره وسیع‌تر گناهانی هستند که سبب"اضلال" و انحراف مردم به دین و عقیده، و به دنیا و آخرت می‌شوند که توزیع مواد مخدر در زمره این گناه در بعد وسیع، قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی با اشاره به امحای مواد مخدر، آن را کار مثبتی دانست، اما کافی ندانست و تصریح کرد: "مواد از بین می‌رود، ولی آن دست‌های مافیایی چه می‌شوند؟ آن‌هایی که قاچاق می‌کنند چه می‌شوند؟ باید تلاش کرد که آن‌ها اصلاح شوند، عقیده، روش و فکرشان اصلاح شود چرا که اصلاح، در رأس برنامه‌های همه پیامبران و مبلغان دینی قرار داشته است".

مبارزه با مواد مخدر همگانی شود/ افزایش کشفیات و دستگیری‌های مواد مخدر در سال ۱۴۰۰

مملکت، قلب و جان ماست

خطیب جمعه نکا با اشاره به این روایت درباره حضرت علی علیه السلام که از ایشان پرسیدند؛ چرا مجذوب در ذات خدا شدید؟ فرمود: "من بر درب دروازه قلبم نشستم"، تصریح کرد: آن حضرت خواست بگوید که چیز‌های منفی را در قلبم راه ندادم، مراقب هستم که هر چیزی وارد آن نشود، چرا که اگر دست‌اندازی شود و شیاطین شیطنت کنند، به پلیدی مشغول می‌شود و انسان را به مسیر‌های نادرست می‌کشاند.

وی با بیان اینکه مملکت ما وطن ما، قلب و جان و ناموس ماست؛ افزود: باید از این قلب حفاظت، و دروازه‌های آن را کنترل کنیم تا پلیدی به آن راه نیابید و ظرف وجودمان همواره پاک و آسمان زندگی ما همواره صاف باشد.

امام جمعه نکا در پایان بیانات خود، هفته نیروی انتظامی را به مجاهدان راه امنیت کشور که حافظ جان و مال و ناموس کشور هستند، تبریک گفت و برای آن‌ها توفیقات روزافزون را خواستار شد.

مبارزه با مواد مخدر همگانی شود/ افزایش کشفیات و دستگیری‌های مواد مخدر در سال ۱۴۰۰

مبارزه با مواد مخدر باید مردمی شود

فرماندار نکا با بیان اینکه آحاد جامعه اجزای جدای از هم نیستند که ربطی به یکدیگر نداشته باشند، خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی زنجیره است، پیوست و پیوند دارد. اگر فرهنگ عمومی برای مبارزه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به میدان بیاید، نتیجه می‌دهد.

عبدالجواد توحیدی مقدم ادامه داد: مسوولان استانی و شهرستانی نیز باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند تا مسائلی، چون مواد مخدر جامعه متحرک را از مسیر اصلی دور نسازد.

او با اشاره به پیشتازی ایران در مبارزه با مواد مخدر باوجود اینکه در کنار کشور‌هایی قرار دارد که مافیای مواد افیونی از آنجا نشأت می‌گیرد، از هزینه‌های مادی، اجتماعی و روحی روانی فراوانی گفت که ایران برای مقابله با مواد مخدر متحمل می‌شود و نمی‌توان روی آن عدد و رقم بیاوریم.

فرماندار نکا با بیان اینکه خانواده‌ها، شوراها، جامعه علمی و دانشگاهی، رسانه، فضای مجازی، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بسیج، دستگاه قضایی، و سمن‌ها اقدامات خوبی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله مواد مخدر داشته‌اند، به طور ویژه از تاثیر سمن‌ها و نهاد‌های مردمی در این زمینه گفت که باید به آن‌ها اهمیت بیشتر و میدان بیشتری بدهیم تا این مبارزه از تصدی‌گری دولت خارج شود و به سمت مبارزه همگانی و مردمی برود.

مبارزه با مواد مخدر همگانی شود/ افزایش کشفیات و دستگیری‌های مواد مخدر در سال ۱۴۰۰

توحیدی مقدم با بیان اینکه شهرستان نکا از موفق‌های مبارزه با مواد مخدر در استان بوده است، تصریح کرد: کشفیات زیادی با تلاش شبانه‌روزی تیم استانی و شهرستانی صورت گرفت؛ و البته این نکته منفی برای شهرستان نکا حساب نمی‌شود، چون نکا از شهرهایی‎ست که در کریدور قرار دارد، در طی سال میزان کشفیات در این مسیر قابل توجه است.

فرماندار نکا در پایان از خانواده‌ها خواست که از جوانان و دانش‌آموزان خودغفلت نکنند، چرا که فرزندان مازندران با استعداد هستند و در حوزه‌های علمی و ورزشی حرفی برای گفتن دارند و اخیراً دیدیم که در دنیا درخشیدند، لذا باید قدردان و مراقب آن‌ها باشیم.

کشف ۲ تن و ۸۵۰ کیلوگرم مواد مخدر طی حدود ۷ ماه

جانشین فرمانده انتظامی مازندران نیز در سخنانی با بیان اینکه کارگروه‌های مختلفی در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر تشکیل شده است، گفت: باوجود همه تلاش‌هایی که صورت گرفته، اما به آن جایگاهی که باید در پیشگیری دست بیابیم، نرسیده‌ایم.

سرهنگ سید موسی حسینی، در بخش "تقاضا" آموزش در سطح خانواده‌ها و عموم، در خصوص پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر را مهم دانست و در زمینه مقابله نیز از نقش دستگاه‌های مربوطه، چون نیروی انتظامی، اطلاعات و بسیج گفت که تلاش دارند موضوع "عرضه" مواد مخدر اتفاق نیفتد.

مبارزه با مواد مخدر همگانی شود/ افزایش کشفیات و دستگیری‌های مواد مخدر در سال ۱۴۰۰

او با اشاره به اینکه مازندران یک استان ترانزیتی نیست، تصریح کرد: در برخی استان‌ها محموله‌های بزرگ کشف می‌کنند و تا مدتی آمارهایشان مشخص است، اما ما مسیر ترانزیتی نیستیم و به همین دلیل، یکی از مطالبات مردم ما مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر است؛ وقتی در کوچه و بازار خرده‌فروشان را می‌بینند روح و روان آن‌ها را آزار می‌دهد، لذا از سال گذشته در این زمینه ورود جدی داشتیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون/۲۲ مهر، تنها در نیروی انتظامی ۲ تن و ۸۵۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، ادامه داد: در این مدت ۵ درصد افزایش دستگیری خرده‌فروش، و دستگیری و متلاشی‌شدن باند‌های قاچاق مواد مخدر، و دستگیری معتادان نیز هر کدام ۱۰ درصد افزایش دستگیری داشتیم.

او در پایان از دادستان‌های شهرستان‌های استان، حوزه مبارزه با مواد مخدر استان، از دستگاه‌های اطلاعات و سپاه، و استانداری و فرمانداری‌ها و ائمه جمعه سراسر استان که به نیروی انتظامی در حوزه مقابله کمک می‌کنند، همچنین از خانواده‌هایی که در حوزه پیشگیری مراقب فرزندان خود هستند، تقدیر کرد.

به گزارش آوای خزر، هرساله مراسم امحای مواد مخدر در یکی از شهرستان‌ها به صورت نمادین و با به آتش‌کشیدن برخی از حجم کشفیات، برگزار می‌شود که امسال این مراسم در نکا انجام شده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار