دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
صبح امروز
یک بهله عقاب مصدوم تحویل محیط زیست بهشهر شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: صبح امروز یک بهله عقاب صحرایی توسط یکی از دوستداران حیات وحش تحویل این اداره شد که چهارمین پرنده شکاری تحویل‌شده به محیط زیست در یک‌ماه گذشته است.

یک بهله عقاب مصدوم تحویل محیط زیست بهشهر شد

سید محمود هادیان امروز چهارشنبه 28 مهرماه در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با اشاره به اینکه در یک‌ماه گذشته چهار بهله پرنده شکاری زخمی برای درمان تحویل اداره محیط زیست شده است، اظهار کرد: یکی از این پرنده‌ها/ یک بهله عقاب صحرا امروز  توسط  فردی به نام"حسین حیدریان" به اداره حفاظت محیط زیست بهشهر تحویل داده شد.

او ادامه داد: این عقاب در صحرای روستای "کوهستان" بهشهر با وضعیت بی‌حالی و ضعف شدید پیدا شده بود، اکنون تحویل دامپزشک شد تا مورد معاینه و مداوا قرار بگیرد.

رئیس اداره میحط زیست بهشهر گفت: از 4 بهله پرنده شکاری زخمی یا مصدوم که در یک ماه گذشته توسط دوستداران حیات وحش به این اداره تحویل شد؛ هیچکدام بایت اصابت گلوله نبوده و به نظر می‌رسد در حوادث طبیعی دچار مشکل شده باشند، ضمن اینکه تاکنون دو بهله از آنها، پس از مداوا رهاسازی شده‌اند.

یک بهله عقاب مصدوم تحویل محیط زیست بهشهر شد

او با سپاس از نگاه هوشمندانه آقای حیدریان و سایر دوستداران حیات وحش که از اهمیت وجود این پرندگان در محیط زیست آگاه هستند، افزود: حتماً در فرصت مناسب از آنها به عنوان همکاران افتخاری و حامیان محیط زیست قدردانی می‌شود.

هادیان با بیان اینکه این‌روزها گشت و کنترل هم در مناطق کوهستانی و هم در مناطق دشت و تالابی انجام می‌شود، گفت: عوامل شکارچی در مناطق مختلف در کمین هستند. اما محیط‌بانان گشت سیار را انجام می‌دهند. باتوجه به نشست‌ها و دیدارهایی که با مردم، شوراها و دهیاران در روستاهای بالادست/ هزارجریب و مناطق پایین‌دست داشتیم، آنها نسبت به پرندگان علاقه خاصی دارند و حتما موارد مشکوک را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

یک بهله عقاب مصدوم تحویل محیط زیست بهشهر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با اعلام اینکه حتماً از ظرفیت دانش‌آموزان با هدف تبدیل شکارچیان منطقه به "شکاردار" منطقه استفاده می‌کنیم تا روز به روز شاهد افزایش همیاران حیات وحش در حوزه تالاب و خشکی باشیم.

وی در پایان از همکاری خوب رسانه‌های مکتوب و مجازی، به ویژه آندسته از افرادی که در قامت دوستداران طبیعت در رسانه‌ها و گروه‌های مجازی با تبلیغات خوب و مؤثر زمینه کاهش آسیب به طبیعت را فراهم می‌کنند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها