دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
نکا در آستانه‌ی یک رویداد بزرگ قرار دارد
افتتاح پارک جنگلی قرمرض؛ تحقق یک مطالبه‌ی ۴۰ ساله
سال‌ها، ماه‌ها، روز‌ها و حالا ساعت‌های انتظار است که آرام‌آرام می‌روند، شهر نکا در آستانه‌ی یک رویداد بزرگ قرار دارد، قرار است پارک جنگلی "قرمرض" که مطالبه و رویای ۴۰ ساله بلکه دیرینه‌ی مردم این دیار است، عن‌قریب به بهره‌برداری برسد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: تقویم خبری را به بهانه‌ی رویدادی که قرار است روز شنبه در یکی از شهرستان‌های شرق مازندران رقم بخورد، ورق می‌زنم. ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۵ اتفاق خوبی در گردشگری شرق مازندران رقم خورد، در آن روز آقای "عباسعلی نوبخت" معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به دعوت دکتر علی‌محمد شاعری رییس وقت کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با همراهی مدیرکل گردشگری مازندران، فرمانداران و مدیران مربوطه شهرستانی، از هشت منطقه گردشگری در شرق مازندران بازدید کرد.

براساس گفتگو‌های انجام‌شده، سازمان جنگل‌ها با حق بهره‌برداری و تبدیل هشت تفرجگاه جنگلی به پارک جنگلی توسط پنج شهرداری جهت استفاده عموم، رونق اقتصاد و گردشگری و معرفی جاذبه‌های تفریحی و توریستی در روستا‌ها با در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی و صیانت از جنگل و فضای سبز، موافقت کرد.

بدین ترتیب، مقرر شد پنج شهرداری بهشهر، نکا، رستمکلا، خلیل‌شهر و گلوگاه نسبت به اجرای طرح‌های خود در پارک‌های جنگلی اقدام کنند که این مناطق عبارتند از بوستان جنگلی "عباس‌آباد" و "سالارتپه" در بهشهر، پارک جنگلی "طبیعت" در رستمکلا، پارک جنگلی "سرخ او" در خلیل‌شهر، پارک جنگلی "خربزه‌چشمه" در گلوگاه، و پارک‌های جنگلی در "استخرپشت"، "کوهسارکنده" و "قرمرض نکا".

با نگاهی به اقدامات انجام گرفته، تاکنون پیشرفت‌های بسیار ناچیزی را در این بوستان‌های جنگلی شاهد هستیم، اما پارک جنگلی قرمرض تنها مجموعه تفرج‌گاهی است که توانسته است با درایت خوب "موسی خلیلی" شهردار فعلی، آن را به نقطه مطلوب برساند.

براساس توافقنامه سازمان جنگل‌ها حق بهره‌برداری ۱۵ ساله از این پارک جنگلی ۱۰ هکتاری با امکان تمدید، به شهرداری نکا اعطا شده است. (۳ هکتار زون تفرجی و ۷ هکتار زون حفاظتی).
 
افتتاح پارک جنگلی قرمرض؛ تحقق یک مطالبه‌ی ۴۰ ساله
هفته گذشته بود که برای دومین‌بار در سال‌جاری به اتفاق گروه خبری، با شهردار و اعضای شورای شهر نکا همراه شدیم برای بازدید از پارک جنگلی قرمرض. با این تفاوت که این‌بار دو همراه جدید هم داشتیم؛ آقای مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و عبدالجواد توحیدی‌مقدم فرماندار نکا.

معاون استاندار به خبرنگاران گفت که نکا ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد و قرمرض یکی از بهترین‌هاست که با جدیت شهردار و شورای شهر توانسته است به نقطه مطلوبی برسد.

مهدی رازجویان عنوان کرد که قرمرض تبدیل به یک قطب گردشگری و توریستی می‌شود که باتوجه به وجود آب‌معدنی که برای بیماران کلیوی، در کشور و جهان معرفی شده است، می‌تواند یک فرصت بی‌نظیر برای گردشگری خارجی باشد.

بازدید میدانی از زیرساخت‌ها و واحد‌های رفاهی قرمرض توسط معاون استاندار نشان از اهمیت کار داشت. آن‌روز سکوها، رستوران، سرویس‌های بهداشتی، واحد‌های اقامتی، آلاچیق، و ... به لحظه‌های تکمیل نزدیک می‌شدند. چشمه آب‌معدنی با المان جدیدی در قلب باغ خودنمایی می‌کرد. گرچه از ظاهر چشمه به یک مجتمع تبدیل شده بود، اما از آب که بنوشی همان سنگینی و گوارایی گذشته را حس می‌کنی.
 
افتتاح پارک جنگلی قرمرض؛ تحقق یک مطالبه‌ی ۴۰ ساله
شورای شهر هوای شهردار را دارد، اجماع خوب است، تک‌روی رنگ باخته است و هم‌اندیشی جلوه‌گری می‌کند، اینجا جای تقابل نیست، دوستی و همکاری حاکم است. گرچه نظرات و سلیقه‌های مختلف کنار هم جمع شده‌اند، اما اولویت‌ها بررسی و بهترین‌ها انتخاب می‌شوند. سختگیری‌ها برای کیفیت کار، به کار می‌آید! گاهی صدایی بلند می‌شود، اما با لبخند تمام می‌شود.

ساخت و ساز‌ها دلچسب‌اند. می‌توانی بین طبیعت بکر و سازه‌های ایجادشده هماهنگی خوبی را پیدا کنی. مسیر پیاده‌روی سنگفرش شده است و آرامش خاصی به انسان دست می‌دهد، توقف معنایی ندارد، دلت می‌خواهد گوشه به گوشه‌ی این باغ را کاوش کنی.

در برگ‌ریز پاییز که گویی جعبه مدادرنگی طبیعت باز شده است، قرمرض حال و هوای خاصی دارد. صدای پرندگان عجیب لذت‌بخش است. باد خنکی هم می‌وزد؛ یک سمفونی جذاب را در این مکان شاهدیم. خزان است و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد.
 
افتتاح پارک جنگلی قرمرض؛ تحقق یک مطالبه‌ی ۴۰ ساله
امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ است، کار شبانه‌روزی و انجام ریزه‌کاری‌ها برای آماده‌سازی این مکان جهت افتتاحیه همچنان ادامه دارد، شهردار پا به پای پرسنل خدماتی و فنی و پشتیبانی در حال تلاش است. همه‌چیز برای یک روز به یادمادنی و خاطره‌انگیز گرد هم آمده‌اند.  

اتفاق بزرگی در شرف روی دادن است، ۴۰ سالی می‌شود که شهر نکا در انتظار چنین روزی بود. روزی که محوطه چشمه آب‌معدنی قرمرض یک مکان تفریح‌گاهی مناسب بشود. امکانات رفاهی داشته باشد. روزی که برای جوانان فرصتی برای اشتغال پیش آید. روزی که شادی و نشاط در دل این طبیعت زیبا فریاد شود و مردم از نقاط مختلف برای استفاده از آب معدنی گوارا بیایند و تنها گذر نکنند بلکه لحظات و یا روز و روز‌هایی را از طبیعت خیال‌انگیز آن بهره‌مند شوند.

اکنون این مطالبه مردمی محقق شده است، 48 ساعت دیگر مجتمع تفریحی – توریستی قرمرض افتتاح می‌شود. این اتفاق کار کوچکی نیست. به گفته شهردار نکا حدود ۱۷ میلیارد تومان برای این پروژه بزرگ هزینه شده است. زیرساخت‌های مخابراتی نیز انجام گرفته و حالا همه چیز برای یک بهره‌برداری رسمی آماده است.

قرار ما روز شنبه اول آبان‌ماه است، در آستانه میلاد پیامبر رحمت، ساعت ۱۴، جشنواره‌ای در دل طبیعت با اجرای آقای "حمید ماهی‌صفت" معروف به "مستربین ایرانی".

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار