دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که طی روز شنبه در سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

به گزارش آوای خزر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید، گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. در عین حال در نوار غربی جوی آرام و پایدار حاکم خواهد شد و نواحی مرکزی خلیج فارس مواج می‌شود. روز شنبه (اول آبان) در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی و ارتفاعات البرز غربی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و وزش باد و در نیمه شرقی کشور جوی آرام و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

طی این دو روز در سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. روز یکشنبه (۲آبان) به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز واقع در این استان‌ها بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد رخ می‌دهد همچنین دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های مرکزی، قم، لرستان، چهار محال وبختیاری و برخی نقاط اصفهان، سمنان و خراسان رضوی ابرناکی گاهی رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و در ارتفاعات جنوب کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. سه‌شنبه (۴آبان) با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر گستره بارش کل استان‌های ساحلی و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، استان اردبیل و ارتفاعات البرز را فرا خواهد گرفت.

در این روز دریا مواج و طوفانی خواهد شد و در غرب مازندران، استان گیلان و شرق اردبیل بارش شدت دارد همچنین در این مناطق کاهش محسوس دما رخ می دهد و بارش در ارتفاعات البرز به صورت برف پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

آسمان تهران فردا (۱آبان) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲ آبان) صاف تا نیمه ابری و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار