دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر مرکز مازندران اعلام کرد
ابهام در به‌کارگیری نیروهای جدید در شهرداری ساری/ انعقاد 34 قرارداد عمرانی توسط شهرداری و بی‌خبری شورا
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ساری با اشاره به اینکه برخی اقدامات شهرداری بدون اطلاع شوراست، گفت: شهرداری امسال 34 قرارداد عمرانی بسته است و ما بی‌خبریم و ابهاماتی نیز در زمینه جذب نیروهای جدید در شهرداری داریم که باید شفاف‌سازی شود.

ابهام در به‌کارگیری نیروهای جدید در شهرداری ساری/ انعقاد 34 قرارداد عمرانی توسط شهرداری و بی‌خبری شورا

به گزارش آوای خزر از ساری، نشست کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه شورای شهر ساری عصر امروز دوشنبه سوم آبان‌ماه 1400، با یک ساعت تأخیر به ریاست سبحان بخشی موسی‌کلایی و با دعوت از رسانه‌ها برگزار شد.

گرچه عذرخواهیِ ابتدا و انتهای جلسه بابت تأخیر در برگزاری نشست این کمیسیون توسط رئیس و سایر اعضا چند بار تکرار شد اما باید این روال اصلاح شود تا این مسائل در شورای ششم مرسوم نشود.

هدف از برپایی نشست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ساری، شکل‌گیری کارگروه حسابرسی بود که به گفته سبحان بخشی باید براساس دستورالعمل ابلاغی متشکل از هفت نفر باشد.

کارگروه هفت نفره حسابرسی کمیسیون بودجه شامل چه افرادی‌ست؟

او ادامه داد: اعضای کارگروه عبارتند از : یک نفر از اعضای شورا به عنوان رئیس، یک نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان عضو، یک نفر از هیأت رئیسه شورا از اعضای شورا، یک نفر به عنوان حسابرس اصلی، یک نفر از معاونان شهردار، و دو نفر از کارشناسان خبره در امور حسابرسی و مالی دارای تجربه که اولویت با کارشناسان شهرداری است و خارج از این مجموعه نیز می‌تواند باشد.

از بین هفت نفری که باید تعیین شوند؛ تکلیف یک نفری که باید از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه باشد مشخص شد که سید حسن احمدی سقندیکلایی است، همچنین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ساری عنوان کرد که آقایان رضایی دبیر کمیسیون و آقای عبادی از مجموعه شهرداری گزینه‌های خوبی برای دو کارشناس امور حسابرسی هستند.

بخشی عنوان کرد: این هفت نفر در جلسه بعدی کمیسیون برنامه و بودجه نهایی می‌شوند و باتوجه به اهمیت کارگروه، باید یک تیم قوی و منسجم و باتجربه مالی و حسابرسی، تعیین شود.

ابهام در به‌کارگیری نیروهای جدید در شهرداری ساری/ انعقاد 34 قرارداد عمرانی توسط شهرداری و بی‌خبری شورا

شهرداری درباره به‌کارگیری نیروهای جدید شفاف‌سازی کند

او در بخش دیگری از سخنان خود از ابهام در جذب 11 نیروی جدید در شهرداری ساری مربوط به سال 1400 گفت و اینکه شهردار باید پاسخگو باشد که اگر این موضوع درست است باید لیست افراد جدید و فرم اکسل مربوطه به شورا ارائه شود و اگر درست نیست؛ مستندات آن به شورا اعلام شود.

این عضو شورای شهر ساری تأکید کرد: تعداد نیروهای شهرداری زیاد است و وضعیت شهرداری خوب نیست، در این شرایط برخی اقدامات شهرداری محل ابهام است و حتی با شورا مشورت نمی‌شود؛ به عنوان نمونه درباره المان جدید میدان ساعت، شورای شهر در جریان هزینه‌های انجام‌شده نیست و گزارشی در این باره ندارد.

شهرداری ساری در زمینه آسفالت دچار به‌هم گسیختگی است

بخشی بیان کرد: حدود 3 میلیارد تومان قرارداد آسفالت بسته شد اما برنامه مشخصی ندارد. قرار بود در مهرماه امسال یکی از محلات آسفالت شود؛ پیگیری کردیم و گفتند؛ اعتبار آن در محله دیگری هزینه شده است. در حالی که اکنون فصل سرما و بارندگی‌ست و باید نسبت به آسفالت و ساماندهی کوچه‌ها با اولویت پیش برویم و اینطور نباشد که اگر مسوولی ساکن محله‌ای هست یا بوده ابتدا آن محل را در اولویت قرار دهد!

او ادامه داد: اعتبارات باید عادلانه تقسیم شود، اکنون آسفالت‌شدن و خدمات‌دهی به مردم در این زمینه ضعیف است. در بحث آسفالت به‌هم گسیختگی و به‌هم ریختگی وجود دارد.

شهرداری ساری 34 قرارداد بدون اطلاع شورا بسته است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ساری با انتقاد از اینکه شهرداری 34 قرارداد بسته است و ما خبر نداریم، گفت: باید بین شهرداری و شورا هماهنگی وجود داشته باشد. شورا در خدمت مردم است؛ شهرداری از شورا 30 میلیارد تومان برای امور جاری درخواست کرده است، ما گفتیم 150 میلیارد تومان مصوب می‌کنیم اما شما طرح بدهید که تا حالا هنوز طرح توجیهی ارائه نداده‌اند.

ابهام در به‌کارگیری نیروهای جدید در شهرداری ساری/ انعقاد 34 قرارداد عمرانی توسط شهرداری و بی‌خبری شورا

نگران حضور خبرنگاران نباشیم!

در این نشست، برخی از اعضا نسبت به حضور خبرنگاران و تهیه برنامه زنده از کمیسیون و انتشار خبر تأخیر، انتقاد کردند اما سید رحمان میرشجاعی دیگر عضو شورا، عنوان کرد: "نگران حضور خبرنگاران نباشیم. باید شفافیت عملکرد داشته باشیم".

او با اشاره به اجرانشدن تبدیل وضعیت ایثارگران که سالهاست روی کاغذ مانده است، نسبت به ابهام در جذب نیروی جدید نیز خواستار شفاف‌سازی شد و تصریح کرد: دو ماه است که به شهرداری گفته‌ایم لیست پرسنل شرکتی و سازمان عمران را اعلام کند که ببینیم افرادی اضافه شده‌اند یا خیر اما هنوز خبری نیست. همچنین درباره تعیین تکلیف 97 نفری که برای آنها مشکلاتی ایجاد شده است(اخراج شده‌اند)، پاسخی از شهرداری دریافت نکرده‌ایم.

برخی از اعضای نشست نیز معتقد بودند شهرداری ساری نیروی جدید به کارگیری کرده است اما پیش از ورود شورای جدید بوده است، با این حال کمیسیون برنامه و بودجه خواستار رفع ابهام و شفافیت در این زمینه شد.

ارتباط خوبی بین شهرداری و شورای ساری برقرار نشده است

سید افشین راسخ یکی دیگر از اعضای شورای شهر، که گویی از حضور خبرنگاران در رنج بود! ترجیح داد زیاد سخن نگوید اما باتوجه به انتقادات صورت گرفته درباره جذب نیرو و قراردادهای یک‌جانبه شهرداری، این را گفت که هنوز ارتباط خوبی بین شهرداری و شورای شهر برقرار نشده است. باید یک تیم قوی از شهرداری داشته باشیم که پاسخگوی اقدامات ابهامی باشند.

در این نشست مقرر شد که در هر برنامه کمیسیون برنامه و بودجه، یک موضوع/مشکل خاص را عنوان و به صورت تخصصی در همان زمینه بحث و بررسی انجام دهد و از عنوان‌شدن مطالب مختلف پرهیز شود تا هر نشست، یک خروجی مشخصی داشته باشد.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار