دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹
محققان دانشگاه کاتالونیا (اسپانیا) و لستر انگلیس مدعی شده‌اند پادتنی برای از بین بردن سلول‌های پیری و مهار روند سالمندی تولید کرده اند؛ این روش، برای درمان بیماری‌های مرتبط با پیری از جمله سرطان، آلزایمر و دیابت نوع دو می‌تواند موثر باشد.

کشف معجونی علیه پیریبه گزارش آوای خزر، مجله ساینتیفیک ریپورتز (Scientific Reports) با درج این خبر نوشت: برای دستیابی به این هدف، پژوهشگران پادتنی را طراحی کرده اند که مانند یک «بمب هوشمند» عمل می‌کند. پادتنی که قادر به شناسایی پروتئین‌های خاص در سطح سلول‌های پیر هستند. آنتی بادی به این پروتئین‌ها چسبیده و از آن‌ها به عنوان دارویی برای از بین بردن سلول‌های فرسوده استفاده می‌کند. این روش بدون آسیب زدن به سایر قسمت‌های بدن، با کمترین عوارض جانبی احتمالی، بسیار کارا خواهد بود.

به گفته «سالوادور ماسیپ» که رهبری این تحقیقات را به عهده دارد، این روش درمانی با تغییر ساز وکار پیری سلولی، روند پیشرفت بیماری‌های مرتبط با پیری مانند آلزایمر، دیابت نوع دو و سرطان را به مدت طولانی به تعویق می‌اندازد و در کند کردن روند پیری نیز موثر است.

کشف معجونی علیه پیری


در همین راستا ماسیپ اطمینان داد: برای اولین بار دارویی بر پایه پادتن تولید کرده ایم که می‌تواند در مهار پیری سلولی موثر باشد. این روش علاوه بر کند کردن پیشروی سرطان، به شکل گیری بافت‌ها در مرحله رشد جنین کمک می‌کند.

با این وجود مدیر گروه تحقیقاتی گفت: اگرچه این ساز وکار بیولوژیکی بسیار مفید خواهد بود، اما در طول دوره پیری می‌تواند باعث بیماری‌هایی شود، زیرا دیگر سیستم ایمنی بدن قادر به از بین بردن این سلول‌های پیر به شیوه موثر قبلی نخواهد بود.

طبق اظهارات ماسیپ، اگرچه پیش از این نیز دارو‌های مشابه سنولیتیک (برای مقابله با علل بیولوژیکی اساسی ضعف) وجود داشتند که پس از آزمایش بر روی حیوانات، در نابودی سلول‌های پیر موفق بودند، اما عوارض جانبی بسیاری از خود به جا گذاشتند. اما به ادعای ماسیپ، داروی تولید شده توسط تیم وی جزء «نسل دوم سنولیتیک‌های خاصی است که به روش هدایت از راه دور، میکروب‌ها را شناسایی کرده و از بدن انسان در برابر آن‌ها محافظت می‌کنند».

ماسیپ، مدیر آزمایشگاه سرطان و پیری دانشگاه لستر همچنین افزود: ما این آنتی بادی‌ها را برای شناسایی سلول‌های پیر طراحی کرده ایم و بر آن‌ها بار سمی اعمال کرده ایم که می‌توانند مانند موشک‌های دوربرد، سلول‌های قدیمی را از بین ببرند.

محققان معتقدند که این درمان زمانی شروع می‌شود که علائم اولیه بیماری‌هایی مانند آلزایمر، دیابت نوع دو، پارکینسون، آرتروز، آب مرواردی و برخی از تومور‌ها ظاهر شوند و شامل راهکار‌هایی است که برای داشتن دوره سالمندی بسیار سالم‌تر می‌تواند به کار آید.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار