دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
مطالبه جامعه فرهنگیان از رئیس جمهور مردمی:
معرفی وزیر آموزش و پرورش تسریع شود/ سفره‌های جناحی و باندی از آموزش و پرورش جمع شود
جامعه فرهنگیان با تأکید بر اینکه "سفره‌های جناحی و باندی از آموزش و پرورش جمع شود"، از رئیس جمهور مردمی و انقلابی خواستند تا در روند معرفی سکاندار دستگاه تعلیم و تربیت کشور تسریع شود.

به گزارش آوای خزر ،جامعه فرهنگیان در پیامی اعلام کرده‌اند: نقش آموزش و پرورش در روند توسعه همه جانبه کشور در تمام ساحت های آن بسیار مهم و تعیین کننده است و بر این مبنا به قول ریاست محترم جمهوری حضرت آیت الله رئیسی« شکی نیست که محور آموزش و پرورش "معلم"  است و باید شان، منزلت، مهارت و معیشت معلم در نظر گرفته شود» اما اینکه چگونه این شأن و منزلت بخواهد در نظر گرفته شود، آیا جز با محوریت معلم می تواند محقق گردد؟ آیا کسی خارج از جامعه معلمان می تواند مدعی دفاع از شان و منزلت معلم باشد؟

پاسخ این سوال روشن است که در صورتی می تواند این اتفاق بیفتد که مسئله آموزش و پرورش مهم تلقی نشود، که متأسفانه با رویکرد بی اعتمادی به قشر عظیم جامعه فرهنگی کشور، این روزها فرهنگیان و معلمان کشور شاهد این هستند که افرادی سیاسی و خارج از حوزه آموزش و پرورش‌ به عنوان‌گزینه ی پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش مطرح می گردند که هیچکدام نتوانسته اند با اقبال عمومی جامعه فرهنگیان روبرو گردند.

هر چند ریاست محترم جمهور خود بدون توجه به لابیگری ها و سهم خواهی قشری و سیاسی، برانتخاب فردی پاکدست و شایسته و توانا از درون خانواده معلمان کشور تاکید دارند و حق هم همین است که در راستای حفظ شأن و منزلت فرهنگیان چنین گردد،  اما عده ای برآنند تا به هر نحو ممکن مانع از تحقق این آرمان مورد درخواست جامعه فرهنگیان کشور گردند.

آیا وقت آن نرسیده که به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب مدیران آموزش‌ و پرورش توجه شودکه فرمودند« مدیرانى که انتخاب می کنیم؛ مدیرانى باشند که اهتمام شان به مسئله‌ى اصلى آموزش‌ و پرورش باشد. داشتن نگاه‌هاى جریانى و سیاسى و حزبى و جناحى و این چیزها، براى آموزش ‌و پرورش سَم است. ما در طول این سالهاى متمادى، دورانى را دیدیم که به این چیزها اهتمام بیشترى شد، و آموزش و پرورش خسارت یافت. مراقب باشید». 

آیا جز این است که برای تحقق این مهم و رهنمود مقام عظمای ولایت، باید سفره های جناحی و باندی را از درون آموزش و پرورش جمع کرد نه آنکه عده ای بخواهند تازه، وارد این معرکه شده و سفره های سهم خواهی را بدون نگاه ارزشی و تربیتی آموزش و پرورش، برای خویش پهن کنند.

قطعا بیشترین کسانی که باید مانع این اتفاق نامیمون در رأس مدیریت عالی آموزش و پرورش گردند، جز دلسوزان و حامیان دولت محبوب و انقلابی سیزدهم نخواهند بود. اگر امروز این هشدار داده شده، مورد توجه قرار نگیرد و به نقش و جایگاه معلمان در افزایش سرمایه اجتماعی و به نقش بی بدیل آنان در افزایش امید بخشی به نسل آینده بی توجهی گردد، خسارت های جبران ناپذیری را نه تنها به نظام آموزشی و بلکه به مقبولیت دولت اسلامی در اذهان جامعه بخصوص فرهنگیان خواهد زد.

با این مقدمه از همه افرادی که به نوعی خارج از بدنه آموزش و پرورش توسط افراد و گروه های مختلف به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش مطرح گردیده اند، عاجزانه درخواست می کنیم با برخورداری از تقوای مدیریتی و با گذشتن از سیم خاردار نفس خود، اجازه دهند سکان هدایت نهاد مقدس آموزش و پرورش را فردی از درون جامعه معلمان که دارای تجارب مدیریتی درون این مجموعه است و در عین حال به تنگناها و مشکلات این دستگاه عظیم واقف می باشد، برعهده گیرد.

در همین راستا به عزیزانی چون طیب صحرایی ها، مسعود فیاضی ها عرض می کنیم، اجازه دهند آموزش و پرورش به دست یک فرد از درون خانواده معلمان اداره گردد. قطعا کسی منکر شایستگی ها و تجارب شما عزیزان نیست اما شما که هیچ تجربه مدیریتی در سطوح صف و ستاد آموزش و پرورش را ندارید، چگونه اجازه می دهید  کسانی بخواهند شما را نردبان خویش قرار دهند تا تنها به مطامع باندی و جناحی و بعضا فردی خود برسند، هرچند ممکن است منکر این موضوع باشند اما به حکم آیه شریف قرآن کریم که "وَ أَسِرُّوا قَوْلَكُمْ أَوِ اجْهَرُوا بِهِ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ"در محضر خدای قادر متعال که بر همه چیز آگاه است، بر این سخنان طرفی نبدید و آگاه باشید که هستید.

نظام آموزشی کشور اینک در شرایط ایده آل و نرمالی قرار ندارد، ضعف مدیریت دولت قبل، اثرات منفی جبران ناپذیری مشخصا بر پیکره نظام آموزشی کشور وارد کرده، و بحران خارج از اراده ای چون کرونا، بر انباشت مشکلات این مجموعه افزوده است، قطعا برون رفت از این شرایط، جایی را برای آزمون و خطا باقی نمی گذارد و اگر یک فرد خارج از جامعه معلمان و فرهنگیانی که امروز با  این مشکلات دست به گریبان هستند، انتخاب گردد، بیشتر آسیب به پیکر نیمه جان آموزش و پرورش وارد خواهد شد و این نه تنها به فرموده رهبر معظم انقلاب سم مهلک برای نظام آموزشی خواهد بود بلکه مقبولیت اجتماعی را که می تواند از حسن مدیریت دستگاه تخصصی آموزش و پرورش به عنوان آورده ای برای نظام و کشور بدان توجه سرمایه ای گردد، از دست خواهد رفت.

از ریاست محترم جمهور استدعا داریم با نگاه تیزبین و مدیریت قاطعانه و صادقانه ای که دارند و به جایگاه و نقش منابع انسانی در آموزش و پرورش واقف هستند و  بر مبنای نگرش شخص خود که معتقدند« صرف کردن منابع در امر آموزش و پرورش نه هزینه‏ بلکه بزرگترین و پرثمرترین سرمایه‌گذاری است که می‌تواند آینده کشور را تضمین کند. پیشرفت کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و توسعه مهارت‌آموزی بوده و اینجاست که عدالت آموزشی اهمیت واقعی خود را نشان می‌دهد.» در تصمیمی مدبرانه و برخوردار از عدل و انصاف، مقام عالی وزارت آموزش و پرورش را از میان جامعه معلمان کشور انتخاب نمایند.

تسریع در این اقدام مزید امتنان خواهد بود زیرا که هر چه این مجموعه زودتر قوام یابد، برکات آن همه بخشهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور را متنعم خواهد ساخت.

در این جهت همچنان در میان همه گزینه های موجود مطرح و با احترام به همه آنان، معلم و مدیر توانا، پاکدست ، ساده زیست و فسادستیز، تربیت یافته بیت معظم روحانیت، جانباز و برادر شهید دکتر عبدالوحید فیاضی را با کارنامه درخشان و شاخصه های بارز و برجسته چون سابقه مدیریتی صف و ستاد در آموزش و پروش و نیز برخورداری از تجربه گرانسگ نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و عضویت در کمیسیون آموزش مجلس، به عنوان گزینه ی اصلح و دارای مقبولیت در میان جامعه فرهنگیان می دانیم و امید داریم با انتخاب از سوی ریاست محترم جمهور، این خواست جامعه فرهنگیان محقق گردد.

گروه فعالین کشوری متشکل از مسئولان ستادهای انتخاباتی حضرت آیت الله رئیسی

انتهای پیام/

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حیسینعلی ملکی.ماهنشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
به نظر بنده وزیر نهایتا ۵۰درصد موثر هستند.تا زمانی که نظر نظام در مورد آموزش وپرورش تغییر نیابد وضع هر روز بدتر هم خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها