دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
دبیر هشتمین جشنواره انار:
جشنواره
ساری - دبیر هشتمین جشنواره انار اشرف از برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی – گردشگری در 13 و 14 آبان‌ماه جاری به میزبانی مجتمع تفریحی – توریستی هوتو خبرداد که در سطح محدود با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

جشنواره "نقی یکتن رستمی" دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با اشاره به آمادگی شهرستان بهشهر برای برگزاری هشتمین جشنواره انار اشرف، اعلام کرد که این رویداد در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسیده است و برگزاری آن حتی در سطح محدود، دارای اهمیت است.

او تصریح می‌کند که مجموعاً 64 رویداد شاخص در تقویم گردشگری ایران به ثبت رسیده است که دو مورد آن در مازندران است؛ یکی جشنواره گل ارکیده در نوشهر و دیگری جشنواره انار اشرف در بهشهر.

دبیر هشتمین جشنواره ملی انار اشرف همچنین یادآور شد که همانند سال‌های گذشته این رویداد در مجتمع تفریحی – توریستی و تاریخی "هوتو" انجام می‌شود که از یک‌سو دسترسی مردم به این مکان آسان است، و از سوی دیگر امکانات و بستر لازم را دارد و مهمتر اینکه تجربه برگزاری هفت جشنواره قبلی در همین مجتمع را داریم.

یکتن رستمی از برپایی 15 غرفه انار و فرآورده‌های آن، همچنین صنایع دستی منطقه خبرداد که به دلیل اپیدمی کرونا، امسال در سطح محدودتری برگزار می‌شود تا فضای بیشتری برای حضور مراجعان باشد.

پیش از این، سید باقر نبوی تروجنی مدیرعامل شرکت تعاونی سبزگستر هوتو در گفتگو با خبرنگار آوای خزر از آمادگی این شرکت جهت برگزاری جشنواره انار اشرف همانند سنوات گذشته گفت که با در اختیار قراردادن فضای نمایشگاهی و جشنواره‌ای و سالن همایش، مشارکت جدی داشته باشد.

او همچنین از مسوولان خواسته بود تا نگاهی به خلأ ناشی از برگزارنشدن این جشنواره داشته باشند و آغاز دوباره جشنواره را در رونق گردشگری، کسب و کار بومیان و حتی شهرهای همسایه، معرفی قابلیت‌های بخش کشاورزی و صنایع دستی، و فرصتی نو جهت تبادل نظر در خصوص باغداری، محصول و مشتقات گونه‌های مختلف انار، تاثیرگذار دانست.

به گزارش آوای خزر، هفتمین جشنواره انار اشرف در سال 1398 با 85 غرفه برگزار شده بود که پس از دو سال وقفه، امسال با رنگ و روی جدید و در سطح محدود، برگزار می‌شود. سالانه 14 هزار تن انار در بهشهر تولید می‌شود. 60 درصد ارقام انار نیز از باغات همین شهرستان استحصال می‌شود. 

این خبر را هم جستجو کنید https://www.avayekhazar.ir/000ACg

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار