دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اجرا شد
برگزاری مانور پدافندی در سیلوی گندم نکا/ آمادگی مراکز توزیع آرد، نان و گندم مازندران در شرایط بحرانی
مانور پدافندی در سیلوی گندم نکا با توجه به اهمیت زنجیره تولید و توزیع آرد، نان و گندم در امنیت غذایی کشور در هفته پدافند غیرعامل با حضور معاون استاندار مازندران با هدف سنجش آمادگی مراکز تولید و توزیع آرد و نان برگزار شد.

برگزاری مانور پدافندی در سیلوی گندم نکا/ آمادگی مراکز توزیع آرد، نان و گندم مازندران در شرایط بحرانی

به گزارش آوای خزر از نکا، صبح امروز چهارشنبه 12 آبان ماه 1400 در پنجمینر وز از هفته پدافند غیرعامل، مانور پدافند غیرعامل در زنجیره گندم، آرد و نان با حضور دستگاه‌های مرتبط در سیلوی شهید میرزاپور نکا با حضور معاون استاندار و مدیرکل غله استان مازندران برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران با تبریک هفته پدافند غیرعامل و قدردانی از تلاشگران این حوزه، اشاره‎ای به فرمان رهبر انقلاب برای تشکیل کمیته پدافند غیرعامل و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت ه در نهایت 8شتم آبان‌ماه به نام روز پدافند غیرعامل در تقویم کشور به ثبت رسید.

رقیه صفری با بیان اینکه پدافند غیرعامل در سطوح کشوری، منطقه‌ای استانی و شهرستانی برگزار و در پی آن نیز اهداف مورد نظر در جامعه تبیین می‌شود، پدافند غیرعامل را سبب افزایش قدرت بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای امنیت و تسهیل در خدمت‌رسانی در زمان بحران دانست و آن را یکی از موثرترین مسائل دفاعی در همه حوزه‌ها عنوان کرد.

او با عنایت به اهمیت امنیت غذایی که از مسائل زیستی مردم بوده و از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، مانور پدافند غیرعامل با هدف آمادگی در شرایط بحرانی ناشی از کمبود و توزیع آرد و نان را مهم برشمرد و معتقد است یکی از زیرساخت‌ها و یکی از مهمترین مراکز اصلی کشور همین سیلوهای غلات هستند.

برگزاری مانور پدافندی در سیلوی گندم نکا/ آمادگی مراکز توزیع آرد، نان و گندم مازندران در شرایط بحرانی

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه لازمه مدیریت در شرایط بحرانی این است که ابعاد مختلف پدافندی و موارد اصولی را ببینیم و شرایط بحرانی را در نظر بگیریم، این مهم را برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم راموثر دانست.

صفری همچنین اشاره‌ای به حملات سایبری اخیر به جایگاه‌های صوخت داشت و عنوان کرد که اگر طرح پدافندی ما در حوزه‌های زیرساختی مناسب نباشد، قطعا دچار بحران می‌شویم لذا راحت‌ترین روش دفاعی، بحث پدافندی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران نیز در سخنانی اظهار داشت: استکبار و منافقان داخلی به هر دلیل و عنوانی می‌خواهند به ساختارهای کشور ضربه بزنند، و از اینرو حمله به زنجیره تامین نیاز مردم خصوصاً کالاهای اساسی از اهداف پلید آنهاست.

عباسعلی وفایی‌نژاد با بیان اینکه سیلوی گندم نکا مرکز ثقل تامین گندم استان مازندران است، به توضیح چهار وضعیتی که سیلوی گندم در همه آن باید آمادگی برای تغییر شرایط را داشته باشد، پرداخت.

او ادامه داد: در وضعیت عادی و سبز همه چی روی روال است و سامانه‌ها کار خود را انجام می‌دهند و امکان حمله سایبری با وجود سامانه مرکزی و سامانه داخلی به حداقل می‌رسد. اما اگر قطعی برق اتفاق بیفتد سیلو در وضعیت زرد قرار می‌گیرد که وسیله جایگزین یعنی ژنراتورها وارد مدار می‌شوند و سیستم برق سیلو به راه می‌افتد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه چنانچه همراه با قطعی برق، سیستم اینترنت هم مختل شود وارد وضعیت نارنجی می‌شویم که کارها به روش دستی و آفلاین انجام و سیستم فعال می‌شود اما در وضعیت قرمز که بدترین وضعیت است؛ سیستم برای گندم‌رسانی از کار می‌افتد که در این شرایط نیز راهکار مناسبی دیده شده است.

وفایی‌نژاد تأکید دارد؛ آنچه امروز از گلوگاه تا شهرستان ساری به نام مانور پدافند غیرعامل زنجیره گندم، آرد و نان برگزار شده است، یک نمایش نیست بلکه یک سند در سیلوی اداره‌کل غله است که اگر وضعیت زرد، نارنجی و قرمز رخ داد، ارکان مسوولیتی باید چه کارهایی را انجام بدهند.

برگزاری مانور پدافندی در سیلوی گندم نکا/ آمادگی مراکز توزیع آرد، نان و گندم مازندران در شرایط بحرانی

او ادامه داد: علاوه بر مانور، با هماهنگی نیروی انتظامی در پلیس راه ساری مستقر ورود و خروج آرد چک می‌شود تا کالاها به مسیرهای انحرافی نروند و در کنار آن آرد رسانی و ارسال به انبارها نیز صورت می‌گیرد؛ آرد به انبار مرکزی ساری حمل می‌شود، سامانه‌ای که قطع‌شده به صورت دستی فعال می‌شود. ضمن اینکه سامانه و سرور می‌تواند در لحظه میزان آرد توزیع‌شده به نانوایی‌ها را مغایرت بدهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران بیان کرد: پیش‌بینی کردیم 25 تا 30 درصد نانوایی‌ها به عنوان واحدهای متعهد، بلافاصله در مواقع بحرانی وارد عمل شوند که این اقدام به‌صورت مستمر ادامه دارد.

وفایی‌نژاد با اعلام اینکه ماهانه بیش از 38 هزار تن گندم از مراکز مختلف به کارخانجات آرد حمل می‌شود، تصریح کرد: به منظور تامین نیاز، بخش عمده‌ای را برای سیلو داریم که یک ظرفیت 100 هزار تنی در سیلوی مرکزی مستقر شده است که اکنون بیش از 80 هزار تن گندم ذخیره دارد. اما به همین مقدار اکتفا نکردیم و همزمان چندین مرکز را در راستای پدافند غیرعامل در بیرون داریم تا اگر برای مجموعه‌ای اتفاقی افتاد؛ سایر مراکز  بتوانند سیستم خدمات‌رسانی گندم را داشته باشند.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار