دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
یادداشت/
تجارت دوچرخه در پارک ملل ساری
تجارت چیز بدی نیست، چرخ اقتصاد با تجارت می‌چرخد، فروش و اجاره‌ی دوچرخه تجارت است.... دوچرخه‌سواری یک ورزش و تفریح دوست‌داشتنی است، کودکان حق دارند با دوچرخه خود در لاین دوچرخه‌سواری پارک تردد کنند، محروم‌کردن آنها از این حق و اجبار به اجاره‌کردن دوچرخه و پرداخت پول، تجارت است، این تجارت مغایر با حقوق کودکان است.

تجارت دوچرخه و نادیده‌گرفتن حقوق کودکان در پارک ملل ساری

آوای خزر – آزاده بابانژاد: پارک ملل ساری که یکی از پارک‌ها مهم کشور است؛ در عصر روز 17 مهرماه سال 93 با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس و هیات همراه ایشان رسماً به بهره‌برداری رسید. این پارک در فاز نخست، 35 هکتار وسعت دارد، ظرف 100 روز کار شبانه‌روزی و با صرف 20 میلیارد تومان ساخته شده است.

پارک‌ها محیطی سبز، شاداب، خاطره‌انگیز، فضایی برای بازی و استراحت و ورزش و قدم‌زدن در کنار خانواده و دوستان، مرکزی برای برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و مناسبات ملی و مذهبی و مسابقات است.

کودکان از بازی و شادی در پارک خسته نمی‌شوند، این کار به سلامتی، ایجاد روحیه اجتماعی، قدرت تفکر و تصمیم‌گیری، خلاقیت، شناخت محیط اطراف مانند آشنایی با گل و گیاه، وسایل بازی و تفریح و آشنایی با کارکرد پارک، می‌انجامد.

این حق کودک است که از فضا و وسایل موجود در پارک بهره ببرد، برخی از کودکان اسباب‌بازی یا دوچرخه خود را به پارک می‌آورند و با آن بازی می‌کنند.

اما در پارک ملل ساری حق قانونی کودکان از آنها سلب شده است، در ورودی پارک ملل ساری ایستگاه دوچرخه قرار دارد، کودکانی که دوچرخه ندارند معمولا به این ایستگاه مراجعه می‌کنند و علاوه بر پرداخت مبلغی، باید با در اختیار قرار دادن کارت شناسایی به مسئول ایستگاه، دوچرخه را برای مدت زمان تعیین شده تحویل بگیرند و پس از پایان زمان مقرر آن را بازگردانند.(البته این مبلغ چند وقتی است که گویا به دلیل تحریم‌های ظالمانه!؟؟ افزایش پیدا کرده است).

اما عده‌ای از کودکان هستند که دوچرخه خود را به همراه می‌آورند، برخی از آنها حتی عضو هیات دوچرخه‌سواری شهرستان و استان هستند، آنها دوست دارند با دوچرخه خود در لاین مخصوص دوچرخه به تفریح و شادی بپردازند اما اجازه ندارند دوچرخه را به پارک بیاورند و این کار اکیداً ممنوع است!

بر بالای ایستگاه دوچرخه پارک ملل ساری خطاب به شهروندان عزیز! نوشته شده است: «ورود کلیه دوچرخه های متفرقه و شخصی مطلقا ممنوع می باشد. شهرداری ساری».

بنابراین شهرداری ساری مسئول نخست این اتفاق است، شهرداری ساری حق طبیعی کودکان را از آنها سلب کرده است، هیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد، این امر مغایرت با حقوق شهروندی است، زیرا هر شهروندی اجازه دارد از یک فضای شاد و بانشاط بهره‌مند باشد و هیچ فرد یا افرادی حق ندارند او را از این حق قانونی منع کنند.

نگهبانان پارک به جای مراقبت از اموال عمومی پارک و تامین امنیت شهروندان، گویا در خدمت ایستگاه دوچرخه‌سواری هستند و به کودکان و نوجوانانی که با دوچرخه وارد پارک می‌شوند، فرمان ایست می‌دهند! درست مثل اینکه دزد گرفته باشند.

این اقدام و رفتار پرسنل شهرداری در پارک ملل ساری قابل توجیه نیست. فصل گرما آغاز شده و یکی از تفریحات سالم کودکان و نوجوانان دوچرخه‌سواری است، بهتر است شهرداری ساری در مدیریت این بخش تجدید نظر کند و نوشته‌هایی مانند آنچه در ایستگاه دوچرخه - معنایی جز تجارت و زورگویی و عدم احترام به حقوق شهروندی ندارد – را به جملاتی چون «استفاده از دوچرخه تنها در لاین دوچرخه‎سواری مجاز است» یا «استفاده از دوچرخه شخصی با هماهنگی مدیریت پارک باشد» تغییر یابد.

پیشنهاد می‌شود برای خالی‌نبودن عریضه، بخشی از خدمات ایستگاه دوچرخه به رفع مشکل فنی یا بهتر بگوییم معاینه فنی دوچرخه اختصاص داده شود و از این راه کسب درآمدی معقول فراهم بیاید. و البته این معاینه همراه با اجبار نباشد، بلکه در صورت درخواست یعنی داوطلبانه از سوی مالک، صورت بگیرد. بهتر است که برای معاینه فنی دوچرخه از جملات تشویقی ترغیبی چون «از ایمنی دوچرخه خود مطمئن شوید» یا «با دوچرخه ایمن همیشه پا به رکاب باشید»، استفاده شود.

فراموش نکنیم که کودکان(افراد زیر 18 سال) از حقوق مخصوص به خود برخوردارند، در این زمینه پیمان‌نامه حقوق کودک داریم، این قانون مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 20 نوامبر 1989 (29 آبان 1368) است.

در بخشی از این پیمان‌نامه آمده است: "کشورهای عضو، حق کودک را برای داشتن استراحت، داشتن اوقات فراغت، پرداختن به بازی و فعالیت‌های تفریحی متناسب با سن کودک و مشارکت آزادانه در زندگی فرهنگی و هنری به رسمیت می‌شناسد".  و "کشورهای عضو حق کودک برای مشارکت کامل در زندگی فرهنگی و هنری را محترم شمرده و ترویج خواهند کرد و مشوق فراهم‌ساختن فرصت‌های برابر و مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تفریحی خواهند بود".

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محبوبه کریمی
|
United Kingdom
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
سلام و ممنون از پیگیری شما
ان شالله جواب بده
در ضمن برای اطمینان در صورت امکان چهره افراد را شطرنجی کنید
سپاسگزارم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار