دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران اعلام کرد: در زمینه مشکلات و موانع واردات کامیون‌های دست دوم بلاتکلیف در گمرک‌های کشور مجموع عواملی دست به دست هم می‌دهد که این مسائل به وجود آمده و نمی‌توان یک فرد یا دستگاه را مقصر دانست.

به گزارش آوای خزر، ترخیص کامیون‌های وارداتی از گمرکات کشور که طی ماه‌های اخیر بلاتکلیف مانده‌اند، یکی از بزرگترین دغدغه‌های کامیون‌داران در این ایام است و طی ماه گذشته اولتیماتوم و هشدارهای دستگاه قضایی هم نتوانست راه ترخیص این کامیون‌ها را باز کند.

احمد کریمی - دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران – در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: گرچه عوامل و مسائل متعددی دست به دست هم داده‌اند و سبب بروز این مشکلات برای کامیون‌داران شده‌اند اما بیشترین قصور را در این میان شرکت‌های خودروساز که خدمات پس  از فروش را ارائه نمی‌دهند و واردکنندگانی که قراردادی با خریداران نبستند و مناسبات درست و تعریف شده‌ای بین آن‌ها و کامیون‌داران برقرار نکرده‌اند، مرتکب شده‌اند.

وی افزود: برخی از واردکنندگان نه برای بهای تمام شده نه برای تاریخ تحویل، تکلیف را روشن نکرده‌اند و به عنوان مثال بعضا از حدود یکصد کامیون‌دار و حتی بیشتر پول گرفته‌اند اما کمتر از نصف تعهدات‌شان کامیون وارد کرده‌اند. البته در این میان نمی‌توان از قصور سازمان راهداری هم گذشت چرا که این سازمان باید ساماندهی مناسبی ایجاد می‌کرد که این مشکلات به وجود نیاید.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران ادامه داد: سازمان راهداری این موضوع را باید به صورت یک پروژه می‌دید و شرح وظایف هر یک از عوامل دخیل را مشخص می‌کرد اما این کار را انجام نداده است. این سازمان باید برنامه‌ای را تعریف و شرکت‌های مجاز را تایید کند. از سوی دیگر نیز واردکنندگان هم باید بر اساس سفارش‌هایی که می‌دهند و خودروهایی که به کامیون‌داران تحویل می‌دهند، بتوانند سفارش جدیدی ثبت کنند.

کریمی گفت: در راستای حل مشکلات کامیون‌داران قرارداد حقوقی مناسبی را که در آن حقوق متقابل پیش‌بینی شده باشد را تنظیم کردیم و با اطلاع‌رسانی گسترده اعلام کردیم که کامیون‌داران تنها در این قالب که قیمت قطعی، مدت زمان تحویل، وظیفه وارد کننده تا پلاک‌گذاری و... در آن دیده شده است با واردکنندگان قرارداد ببندند.

وی اعلام کرد: امیدواریم با ورود دوباره دستگاه قضایی و درخواست او از پلیس فاتب برای ورود به این پرونده و شفاف‌سازی از واردکنندگان، مشکل کامیون‌داران حل  شود و بتوانیم با کمترین خسارت این مشکل را پشت سر بگذاریم چرا که مسئله امروز کامیون‌داران داشتن خودرو برای تردد و عبور و مرور آن‌ها نیست بلکه موضوع آن‌ها معیشت و زندگی‌شان است که به این کامیون‌ها وابسته است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار