دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

کولبری برای فقط ۴۰۰ هزار تومان
در حالی که طی ماه‌های اخیر بحث سوء استفاده از رویه مرزنشینی برای واردات لوازم خانگی مطرح شده، یک عضو تعاونی مرزنشینان این موضوع را رد می‌کند. یک کولبر هم می‌گوید صاحبان کالاهای لوازم خانگی قاچاق، برای واردات محصولات خود با کولبرانی که خارج از رویه قانونی فعال هستند، هماهنگ می‌کنند و به ازای واردات هر کالا در یک روز کامل و با خطرات جانی بسیار، فقط ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

ای‌اف‌سی شکایت اردن علیه تیم ملی بانوان ایران را رد کرد
سایت «استاد الدوحه» قطر خبر داد بعد از درخواست فدراسیون اردن از AFC به بررسی جنسیت یکی دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ این اتهام اردنی ها را داد و گفت: زهره خدادی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران جنسیت زن دارد و شکایت اردنی ها رد است.

آمریکا: آزادسازی پول های ایران را تایید نکرده ایم
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره خبر‌هایی در خصوص آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران گفت که «ایالات متحده آزاد شدن هیچ‌گونه وجوه مسدودشده‌ای را تأیید نکرده است» و «تحریم‌های کنونی ما در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود و اعمال خواهد شد.»

دومین گزینه آموزش و پرورش هم رد شد
مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت آموزش و پرورش با ۱۴۱ رای مخالف از رسیدن به صندلی این وزارتخانه بازماند.

حکم پرونده بیژن قاسم زاده نقض شد
خداییان در پاسخ به پرسشی درخصوص نقض رای بیژن قاسم زاده قاضی ای که حکم فیلتر تلگرام را صادر کرده بود، گفت: یکی از جرایم ارتکابی توسط ایشان جرم ارتشا بود که در خصوص این بخش از پرونده در دیوان عالی کشور نقص تحقیقاتی گرفته شده و رای نقص شده است و به دادگاه صادرکننده رای ارجاع شده و دادگاه در حال حاضر در حال تکمیل تحقیقات و استماع اظهارات شهود است.

جلوگیری از حضور کارکنان واکسن نزده دولت در ادارات، از اول آذر
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: از اول آذر از حضور کارکنانی که واکسن نزده اند، در محل کار جلوگیری خواهد شد و طبیعتا در وهله اول به آن‌ها مرخصی بدون حقوق داده خواهد شد و اگر این وضعیت ادامه یابد، در وهله دوم غیبت رد می‌شود و در مرحله سوم، پرونده آن‌ها به هیات‌های بدوی تخلفات کارکنان برای انفصال یک ماهه از خدمت ارجاع خواهد شد.

خلیفه حفتر نامزد ریاست جمهوری لیبی شد
«خلیفه حفتر» فرمانده سابق «ارتش ملی لیبی» با وجود مخالفت کمیسیون عالی انتخابات ملی، مدارک نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ارائه کرد.

کاهش قیمت بلیت هواپیما از اول آذر ۱۴۰۰
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری برای کاهش قیمت بلیت هواپیما همزمان با رفع محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر از اول آذر خبر داد.

ادعای وال‌استریت‌ژورنال: ایران تولید تجهیزات سانتریفیوژ‌های پیشرفته را در تأسیسات کرج آغاز کرده است
دیپلمات‌های غربی امروز سه‌شنبه (۱۶ نوامبر/۲۵ آبان) مدعی شده‌اند ایران تولید تجهیزات مربوط به سانتریفیوژ‌های پیشرفته را در تأسیسات هسته‌ای کرج از سر گرفته است. روزنامه وال‌ستریت‌ژورنال به نقل از منابع غربی این ادعا را مطرح کرده و آن را چالشی تازه برای دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دانسته که در صدد گفتگو با طرف‌های برجام در خصوص بازگشت به این توافق است.

آتش‌بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان
«سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان شامگاه سه‌شنبه از آتش‌بس در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد. وزارت دفاع روسیه نیز خبر داد که پس از تماس تلفنی وزیر دفاع روسیه با وزرای دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان، باکو و ایروان اقدامات لازم را برای آتش‌بس در منطقه مرزی اتخاذ کردند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها