دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
فرمانده سپاه نکا خبرداد
برگزاری رزمایش
فرمانده سپاه نکا یکی از محوری‌ترین برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان را رزمایش 1500 نفری با نام "شکوه اقتدار" اعلام کرد که سوم آذرماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش آوای خزر از نکا، سرهنگ پاسدار علی نجفی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به شعار امسال هفته بسیج با عنوان "بسیج پاره تن مردم است"، افزود: بسیج در موضوعات فرهنگی و اجتماعی، حوادث و امنیت در کنار مردم بوده و همواره پای کار است و ایفای نقش می‌کند. اگر امنیتی که امروز در کشورهای منطقه وجود دارد به برکت وجود تفکر بسیجی است.

وی با اشاره به جاری‌کردن تفکر بسیجی در سوریه، عراق، یمن و لبنان که توسط جهادگرانی چون سردار حاج قاسم سلیمانی صورت گرفته است، گفت: همین تفکر و کار جهادی است که امروز در کشور و منطقه توفیقاتی به دست آورده‌ایم و اخیراً هم دیدیم که نیروی سپاه چگونه دزدان دریایی آمریکایی را فراری دادند و به ابرقدرت‌ها پیام دادند که اگر از هر نقطه‌ای بخواهید در برابر ایران بایستید، رزمندگان این کشور با قوت و قدرت در مقابل شما آماده جانفشانی هستند.

فرمانده سپاه نکا در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و ابتدا درباره روزشمار هفته بسیج اظهار داشت: نخستین روز از این رویداد به نام"بسیج، اقتصاد مقاومتی" نامگذاری شده است، روز دوم "بسیج، علم و پژوهش"، روز سوم به نام "بسیج، عدالت و مبارزه با فساد"، روز چهارم "بسیج، عزت ملی و مرزبندی با دشمن"، روز پنجم "بسیج، استقلال و آزادی"، روز ششم نیز با نام "بسیج، سبک زندگی" و نهایتاً روز جمعه 5 آذر و هفتمین روز از هفته بسیج با نام "بسیج، معنویت و اخلاق" مزین شده است.

نجفی از برنامه‌ریزی جهت اجرای 64 عنوان برنامه از سوی بسیج نکا در هفته جاری خبر داد که سرفصل آن دیدار با امام جمعه شهرستان و همایش پیاده‌روی خانوادگی بوده که انجام شده است.

وی ادامه داد: ویزیت رایگان طرح شهید رهنمون در مسجد سجادیه، ویزیت رایگان در مناطق محروم واقع در روستاهای بالادست، افتتاح مسکن محرومین، افتتاح یادمان شهدا، برگزاری مسابقه ورزشی بین پایگاهی، رژه موتوری و خودرویی از نوذرآباد به سمت حرم شهدای گمنام در روزهای نخست هفته بسیج در شهرستان نکا برگزار می‌شوند.

برپایی محفل انس با قرآن، سرکشی از مرکز جانبازان ساری، بازدید علمی از پایگاه شهید سلیمی، برگزاری جشنواره مالک اشتر، تجلیل از معلمان جهادی که در ایام کرونا خوش درخشیدند، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی، ویژه برنامه‌های "شامگاه شکوه مقاومت"، "شونیشت فرهنگی"، و نذر خون از دیگر برنامه‌هایی است که به گفته سرهنگ علی نجفی در هفته بسیج برگزار می‌شوند.

از دیگر برنامه‌هایی که فرمانده سپاه کربلا برای هفته بسیج اعلام کردند عبارتند از: برپایی میز خدمت در منطقه قالیشیویی، سخنرانی امام جمعه در فضای مجازی، نشست روشنگری و تجلیل از بسیجیان، مسابقات استانی تیراندازی در سطح کارخانجات به میزبانی بسیج کارگری، نشست بصیرتی نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در جهانی شدن بسیج توسط حوزه امام علی علیه السلام در روستای کمیشان، برپایی شب شعر و خاطره، و تجلیل از رزمندگان و بسجیان نمونه.

وی یکی از برنامه های محوری هفته بسیج در نکا که روز چهارشنبه سوم آذرماه همزمان با سراسر کشور و استان اجرا می‌شود را رزمایش "شکوه اقتدار بسیج" اعلام کرد که با حضور 1500 بسیجی در مصلی شهرستان نکا احتمالا با سخنرانی هیأت رئیسه سپاه یا جانشین سپاه کربلا می‌شود.

نجفی به دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته بسیج که از سوی پایگاه‌های مقاومت و با همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان نکا اجرا می‌شود پرداخت و گفت: برگزاری مسابقات خانوادگی، همایش نقش بسیج در عَلم حاج قاسم سلیمانی، برگزاری شیفت ایثار در کارخانجات، یادواره شهدا در منطقه شهید صیادی، عطرافشانی گلزار شهدا در روستای طوسکلا، پیاده‌روی مدیران شهرستانی در جاده کوهسارکنده، تور ایست و بازرسی با محوریت تبریک هفته بسیج، رزمایش گشت رضویون، ایستگاه سلامت، اجرای تئاتر خیابانی توسط بسیج هنرمندان، برگزاری مسابقه قرآنی در روز جمعه 5 آذرماه در مسجد جامع توسط معاونت تعلیم و تربیت سپاه، و برگزاری دعای ندبه استانی در همین روز به صورت زنده از شبکه مازندران، از برنامه‌هایی است که اجرای آنها توسط بسیجیان در پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج شهرستان نکا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار