دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

فوت یک کارگرِ تعمیرکار مترو به دلیل برخورد با قطار 
ایلنا نوشت: طبق اطلاعات رسیده یکی از پرسنل تعمیرات خط ۴ که جهت تعمیر سوزن ورودی ایستگاه ارم سبز در محل سوزن حاضر بوده است به دلیل برخوردی که با قطار داشته فوت شده است. فرد فوت شده یکی از نیروهای جوان مترو بوده و در حدود ۲۵ سال سن داشته است.

رئیسی: چون گستردگی ماموریت‌های بسیج زیاد است، دشمن با شکست مواجه شده
رئیس جمهور گفت: دشمن با برخورداری از پول، قدرت و رسانه بدنبال ریزش در مجموعه نیروهای انقلاب و ایجاد تغییر در سبک زندگی و اخلاقیات مردم است اما چون رویش و گستردگی ماموریت‌های بسیج زیاد است، همواره با شکست مواجه شده اند.

اگر تا سال ۲۰۲۵ نتوانند بر ما مسلط شوند، دیگر هرگز نخواهند توانست
سردار جونی معاون سیاسی سپاه گفت: متأسفانه ما جنگ فرهنگی را جدی نگرفتیم و مشکلات عدیده کشور از این ناحیه است. هرچند امروز دشمنان ما به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اگر تا سال ۲۰۲۵ نتوانند بر ما مسلط شوند، دیگر هرگز نخواهند توانست ایران را مهار کنند.

فوتی های کرونا دوباره سه رقمی شد
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۳۲ نفر در کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. ۵ هزار و ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۶۲ نفر از آنها بستری شدند.

افزایش ۳۵ درصدی هزینه خانوار در یکسال گذشته
بررسی جزئیات تورم در گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در آبان‌ماه سال جاری تورم نقطه به نقطه ۳۵.۷ درصد بوده که نشان می‌دهد خانوارها برای تامین کالا و خدمات خود نسبت به سال گذشته به طور متوسط تا این اندازه متحمل افزایش هزینه شده‌اند.

ظریف و زنگنه حذف شدند؛ قالیباف و زاکانی عضو هیات امنای دانشگاه تهران
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس هیئت امنای دانشگاه تهران در احکامی جداگانه، "محمدباقر قالیباف"، "محمدحسن صادقی مقدم"، "علیرضا زاکانی"، "سید جواد ساداتی‌نژاد"، "محمدمهدی اسماعیلی" و "عباس مصلی‌نژاد" را به عنوان اعضای حقیقی دوره هشتم هیأت امنای دانشگاه تهران منصوب کرد. سید محمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران و دبیر هیئت امنای دانشگاه تهران نیز در نامه‌هایی جداگانه از زحمات و تلاش‌های دکتر محمدرضا عارف، دکتر عبدالناصر همتی، دکتر عباس مصلی‌نژاد، دکتر پیروز حناچی، دکتر محمدجواد ظریف و مهندس بیژن نامدار زنگنه که اعضای حقیقی دوره هفتم هیأت امنای دانشگاه تهران را تشکیل می‌دادند، تقدیر و تشکر کرد.

سفیر یمن: برخی می خواهند تهران به یک میانجی تبدیل شود که قابل قبول نیست
سفیر یمن در تهران درباره مذاکرات ایران و عربستان درباره این کشور گفت: برخی می خواهند که ایران از نقش طبیعی خود در کنار یمن دست بردارد و به یک میانجی تبدیل شود که امری قابل قبولی نیست. ما به برادران عراقی خود هم نصیحت می کنم اگر می خواهد تلاش های قابل ستایشان موفقیت آمیز باشد نباید مسئله یمن بدون حضور طرف های یمنی مورد مذاکره قرار گیرد.

معترضان خواستار استعفای اردوغان شدند
فایل‌های ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی حکایت از اعتراضات علیه اردوغان در واکنش به کاهش شدید نرخ لیر دارند. شهرهای مختلف ترکیه شاهد تظاهرات شهروندان معترض با شعار استعفای اردوغان و برکناری حزب حاکم عدالت و توسعه از قدرت است. این اعتراضات در پی سقوط لیر ترکیه مقابل دلار است. نرخ برابری هر لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا روز سه‌شنبه ۱۵ درصد دیگر کاهش یافت.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: