دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران:
پارک ترافیکی کودکان در نقاط دیگری از ساری نیز احداث شود
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با تقدیر از اقدام ارزشمند شهرداری ساری در ایجاد پارک ترافیکی کودکان، اظهار امیدواری کرد که در چند نقطه دیگر از شهر نیز این زیرساخت فرهنگی اتفاق بیفتد.
به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ رحیم باقری امروز در افتتاحیه پارک ترافیکی کودکان در بوستان ملل ساری، با بیان اینکه متأسفانه شاید به دلیل عدم توسعه زیرساخت‌ها و معابر شهری و برون شهری و کیفیت خودرو‌های ما در کشور، حوادث رانندگی بسیار زیاد است، ایران را در زمره ۵ کشوری دانست که بیشترین حوادث رانندگی را دارد.
 
او با اعلام اینکه سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست می‌دهند که دومین عامل مرگ و میر را تشکیل می‌دهد، این شرایط را زیبنده کشور ندانست و گفت: انتظار داریم که همه ما موقع رانندگی قوانین را رعایت کنیم تا به حفظ جان خود و سایر شهروندان کمک کنیم.
 
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با یادآوری اینکه از سال‌های گذشته پلیس راهور نیاز به کار فرهنگی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی از نصب بنر و توزیع بروشور و حتی تا امروز برنامه‌هایی را برای بزرگسالان در فضای مجازی، یک ضرورت می‌دانست، افزود: برای کودکان هم نیاز بود تا برنامه‌هایی داشته باشیم. اتفاقاتی افتاد و تلاش‌هایی شد که جا دارد از اقدام ارزشمند شهرداری ساری در ایجاد پارک ترافیکی کودکان قدردانی شود.
 
باقری با بیان اینکه یک پارک ترافیکی برای شهر ساری کم است و باید در سه تا چهار نقطه دیگر از شهر نیز ایجاد شود، گفت: خانواده‌ها برای تفریح و سرگرمی از پارک استفاده می‌کنند، بچه‌ها هم لذت می‌برند و هم فرهنگ ترافیکی را یاد می‌گیرند؛ هر چه در کودکی در نهادینه شود در رفتارآینده تاثیرگذار است.
 
او با اشاره به اینکه شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد که یکی از بستگان را در تصادف از دست داده باشیم، اظهار داشت: در موضوع فرهنگ ترافیکی همه باید دست به دست هم بدهیم و با آنچه در توان داریم کمک کنیم تا آمار تصادفات کاهش یابد؛ چون از دست دادن هر عزیزی سخت است و اگر فردی از یک خانواده بر اثر تصادف کشته شود، گرفتاری‌های زیادی را متعاقب آن دارد.
 
جانشین پلیس راهور مازندران بیان کرد: در داخل شهر ساری نیاز است که شهرداری به دوستان راهنمایی و رانندگی کمک بدهد که بحث گذرگاه‌های عابر پیاده، و خط کشی‌ها را برای تردد ایمن مشخص کنیم.
 
سرهنگ باقری در پایاین گفت: آموزش‌های ترافیکی از این جهت که کودکان در آینده به عنوان یک فردی که خیلی از آن‌ها پشت فرمان می‌نشینند و یا حتی اکنون که به عنوان یک عابر پیاده باید به مدرسه و ... بروند، حائز اهمیت است.
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها