دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد
آخرین علت مرگ فوک‌های خزری/ رصد پرندگان مهاجر/ احداث سد فینیسک به چه منظور؟
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یکروزه به مازندران در جمع خبرنگاران به سوالاتی درباره آخرین علت تلفات فوک‌های خزری، مرگ خاموش پرندگان مهاجر و احداث سد فینیسک پاسخ داد.

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر علی سلاجقه امروز در بازدید از پناهگاه حیات وحش میانکاله و در جمع خبرنگاران درباره علت مرگ فوک‌های خزری اظهار داشت: فوک، تنها پستاندار دریایی در خزر و خاص این منطقه است، تا جایی که تحقیق کردم و از مجموعه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند همچنین باتوجه به اینکه تلفات عادی بر اثر خفگی است، اکنون بیشتر مباحث مربوط به مانورهای نظامی در سطح  دریای خزر اتفاق افتاده است و کشورهای همسایه این بحث را داشتند.

او ادامه داد: " تا الان آخرین بحثی که می‌توانیم اعلام کنیم؛ بیشتر مباحثی بوده که بحث مانور نظامی بود و گرنه بحث خاصی نبوده است. از لحاظ بیماری چیزی مشاهده نشده، باتوجه به اینکه لاشه‌هایی که کشف شده – و بعد از چند روز آمدند در ساحل - فرضیه‌ای که بیشتر احتمال می‌دهیم مربوط به مانور نظامی است که در این منطقه اتفاق افتاده است".

رصد پرندگان مهاجر از مقصد تا مبدأ

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره موضوع مرگ پرندگان در تالاب میانکاله طی دو سال گذشته اظهار داشت: تلفات پرندگان در حال رصد است. با رییس سازمان دامپزشکی در این زمینه صحبت شد. نگاه به تالاب میانکاله ویژه است. پرندگانی که اکنون دارند از سیبری می‌آیند و پرندگان بومی توسط همکاران ما در محیط زیست و سازمان دامپزشکی رصد می‌شوند.

سلاجقه ادامه داد: "رصد پرندگان از مقصد تا مبدا خواهد بود، تا مشکلی در ترانزیت آنها اتفاق نیفتد. نهایت تلاش ما این است که اتفاق خاصی نیفتد".

احداث سد فینیسک به چه منظور؟

او درباره احداث سد فینیسک با عنایت به اینکه بحث آب مشکل اصلی کشور و دنیاست، گفت: "حتماً داریم از جنبه محیط زیستی برآورد می‌کنیم که اصلاً احداث سد به چه منظور؟ و بفرمایید! خوشبختانه آخرین اطلاعی که به شما بدهم این است که شاید اگر حتی قرار باشد سدی احداث شود جای آن حتما تغییر پیدا کرد".

مطالبه‌گری از حق و حقوق محیط‌بانان

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش پایانی گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: هر جای ایران حقوق محیط زیست، مجموعه کارشناسی و محیط‌بانی و تجهیزات و نیروی انسانی مورد بحث است، از همان روزهای نخست مسوولیتم در سازمان هم با سازمان امور استخدامی کشور مکاتبات و نشست‌های حضوری داشتم و به طور ویژه با رییس جمهور نشست داشتیم و مطمئن باشید که ظرفیت‌ها را براساس توان مالی کشور خواهیم داشت.

سلاجقه در پایان گفت: همکاران من انتظار آنچنانی ندارند، شرایط کشور را می‌دانند اما ما سعی می‌کنیم حق و حقوق مجموعه به نحو مطلوب مطالبه شود. برای تجهیزات هم سعی می‌کنیم این اتفاق بیفتد.

 

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار