دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
امام جمعه ساری:
اطمینانی به مذاکره با آمریکا نیست
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: الان دلالانی آمده‌اند برای مذاکره، ما با چه اطمینان و سندی و با چه آدمی مذاکره کنیم؟ در برجام این‌همه صرف وقت و هزینه و ... آمریکا خارج شد. ما تعامل سازنده می خواهیم نه بازنده.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در جمعه آخرین روز از ماه مبارک رمضان که با حضور سید محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد، با اشاره به ظلم و فساد رژیم صهیونیستی بیان کرد: یهودی‌ها در هر زمانی خطر بالقوه و بالفعل برای همه به خصوص برای مسلمانان هستند. یهودی‌های مدینه در زمان پیامبر اسلام کاری کردند که پیامبر این رسول رحمت؛ فرمان داد تا یهودی‌ها را از این شهر خارج کنند اکنون نیز همه مسلمانان باید دست به دست هم بدهند که یهودی‌ها را از صحنه دنیا محو و نابود کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام به احدی ظلم نمی‌کند اما باید زور(تجهیزات و آمادگی) داشته باشد، افزود: نمی‌شود که اسرائیل هر کاری بکند و ما منتظر سازمان ملل متحد و حقوق بشر باشیم، پس بسیج بیست میلیونی برای چیست؟

امام جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه باید تقوای ستیز داشته باشیم، گفت: تقوای ستیز این است که در برابر ظلم در هر جای جهان که باشد واکنش نشان بدهیم و به مقابله با آن برویم، کاری که امروز شهدای مدافع حرم انجام می‌دهند.

خطیب جمعه ساری گفت: راهپیمایی امسال خصیصه‌های زیادی دارد و از چند نظر برای ما ارزشمند است؛ اولاً گفتیم که تحریم و تهدید بر ملت ایران اثر نمی‌کند، مذاکره نیز یک تاکتیک است، الان دلالانی آمده‌اند برای مذاکره، ما با چه اطمینان و سندی و با چه آدمی مذاکره کنیم؟ در برجام این‌همه صرف وقت و هزینه و ... آمریکا خارج شد. ما تعامل سازنده می خواهیم نه بازنده. دوم اینکه هم مذاکره و هم معامله قرن آنها باطل شده است.

* بنیاد مهدویت در ساری راه‌اندازی شود

آیت‌الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شهر ساری حوزه علمیه و مراکز مذهبی زیاد داریم اما جای یک چیز خالی است، گفت: باید "بنیاد مهدیت" را در ساری پایه‌گذاری کنیم، از برادران و خواهران ساروی خواهش کرد که زمینی را در اختیار نماز جمعه قرار دهند تا مکانی با تجهیزات مناسب و به روز را برای پاسخگویی به شبهات و مقدسات و شناخت امام زمان(عج) و مسئله ظهور داشته باشیم.

امام جمعه ساری از کمرنگ‌شدن یادواره‌های شهدا گلایه‌مند شد و اظهار کرد: این چراغ را بگذارید روشن باشد که اگر این چراغ کمرنگ و کم‌سو شود، آنوقت آسیب‌های زیادی را خواهیم داشت، میراث‌دار خوبی باشیم.

وی در پایان از برگزاری مراسمات شب‌های احیا که در تمامی مساجد، تکایا و مراکز دینی باشکوه برگزار شد - و یک از بشارت‌های امسال نیز این بود که مسجد جامع نیز افتتاح شد – همچنین از نیروهای انتظامی و بانیان خیر و کار ابتکاری هیات‌های مذهبی در هزار و چهارصدمین سال شهادت حضرت علی‌(ع) یعنی راهپیمایی و دسته‌روی روز 21 رمضان، قدردانی کرد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار