دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
روز موعود فرا رسید
آغاز راهپیمایی روز قدس 98 از 59 میعادگاه سرزمین علویان/ اعلام مخالفت با معامله‌ی قرن
راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در حالی برگزار می‌شود که آمریکا و اسرائیل برای امضای یک توافق بزرگ که از آن به "معامله قرن" یاد می‌کنند هم‌قسم شدند، آنها به خیال خود می‌خواهند در سرزمین بیت‌المقدس دو کشور باشد؛ یکی اسرائیل و یکی فلسطین. اما آیا دو پادشاه در یک اقلیم می‌گنجند؟

آغاز راهپیمایی روز قدس 98 از 59 میعادگاه سرزمین علویان/ اعلام مخالفت با معامله‌ی قرن

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، مردم همیشه در صحنه مازندران صبح امروز در ساعات مشخصی، از 59 میعادگاه در شهر و بخشهای این استان با فریاد «الله اکبر» راهپیمایی روز قدس را آغاز کردند. مردم همانند هر ساله زودتر از موعد مقرر بر سر قرار حاضر شدند. در مرکز ساری سید محمود علوی وزیر اطلاعات سخنران مراسم بود و در راهپیمایی نیز شرکت کرد.

روز قدس که در سال 58 به پیشنهاد ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه وقت دولت بازرگان و پس از آن با نظر مساعد امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با تایید ایشان، نامگذاری شده، آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان است که در تمامی کشورهای اسلامی برگزار میشود، این روز آرامآرام در تمامی ملتهای آزادیخواه جهان در دفاع از قدس شریف و فلسطین مظلوم به نحوی گرامی داشته میشود و در پایان نیز بیانیههایی در حمایت از حق مسلم ساکنان اصلی این کشور قرائت میشود.

هر چند استکبار جهانی تلاش کرد تا به بهانههای مختلف بتواند موضوع فلسطین را از اذهان مردمان دهکده جهانی دور کند اما تاکنون نتوانسته است موفقیتی حاصل کند زیرا اکنون دنیا ناگزیر به استفاده از فناوریها و ابزارهای اطلاعاتی و رسانهای برخط است و در این شرایط نمیتوان چیزی را از افکار عمومی پنهان داشت.

روح انسان قرابت دیرینه و غریزی با حقطلبی و خوبی دارد و از اینرو نیک میداند که سپیدی در برابر سیاهی، حق در برابر باطل، ایمان در برابر کفر، خوبی در برابر بدی، زیبایی در برابر زشتی و مظلوم در برابر ظالم به پیروزی خواهد رسید و این امری مسجل است هرچند سالها یا قرنها و حتی هزارهها بهطول بکشد.

روز قدس سال 98 که در 40 سالگی انقلاب برگزار میشود در حالی است که سخن از طرح اسرائیلی آمریکایی سعودی معامله قرن(Deal of the Century) این روزها به یکی از موضوعات مهم منطقه و جهان تبدیل شده است.

ترامپ که گویا خود را کدخدا و ناجی جهان میداند میخواهد به نزاع بیش از 70 ساله فلسطین و اسرائیل پایان دهد، او ضمن به رسمیت دانستن کشوری به نام اسرائیل و حمایت همهجانبه از اقدامات این رژیم سفاک و کودککش، قصد دارد در یک معاملهی مهم بخشهایی از فلسطین را به مناطق صهیونیستنشین الحاق و سپس با تشکیل دولت مستقل فلسطین موافقت کند؛ یعنی زمانی فلسطین را به رسمیت میشناسد که از این کشور امتیازاتی به سود رژیم صهیونیستی دریافت کند زیرا تقویت این رژیم یعنی تقویت آمریکا.

ترامپ پیشنهاد داد که نیمی از کرانهٔ باختری و بخشی از بیتالمقدس شرقی به اسرائیل واگذار شود، مرکزیت فلسطین از بیتالمقدس به ابودیس تغییر یابد، فلسطینیها نیز از حق بازگشت صرفنظر کنند، و در آنسوی معامله تمامی نوار شهر ساحلی غزه و کرانه باختری و چند محله در بیتالمقدس شرقی از آن فلسطین باشد، اگر فلسطین با این معامله موافقت نکند، ترامپ دستور میدهد تمامی کمکهای بشردوستانه به فلسطین قطع شود.

معامله قرن در حالی مطرح است که علاوه بر سازمان آزادیبخش فلسطین، احزاب، گروههای مقاومت فلسطینی، برخی از کشورهای منطقه و ازجمله ایران و اردن، در داخل مجموعه تصمیمساز رژیم صهیونیستی نیز برخی احزاب با این معامله مخالف هستند که از جمله آن "نفتالی بنت" وزیر آموزش این رژیم را میتوان نام برد که او و همراهانش اساساً با تشکیل کشوری به نام فلسطین مخالف هستند و شروط پیشنهادی را به سود اسرائیل نمیدانند.

امروز روز قدس است و مردم مسلمان و آزادیخواهان جهان در هر گوشه از جهان که باشند مخالفت خود را با معامله قرن اعلام خواهند کرد، مردمان آگاه زمانه به خوبی میدانند که قدس قبلهگاه نخست مسلمانان جهان بوده و مالکیت آن حق مسلم مردم مظلوم فلسطین است، تاریخ گواهی میدهد که هیچگاه دو پادشاه و یا دو دولت در یک اقلیم نمیگنجند بنابراین، سرزمین فلسطین تنها متعلق به فلسطینیان با مرکزیت قدس شریف است و رژیم صهیونیستی باید بداند تنها کشوری که در این سرزمین میتواند حکومت کند فلسطین است.

نویسنده: آزاده بابانژاد

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار