دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

مراجع تقلید دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند
مراجع عظام تقلید و علما آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی، مسعودی خمینی، دوزدوزانی، گرامی، محقق داماد و سیدعلی اکبر موسوی امروز پنجشنبه هجدهم آذرماه دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

اظهارات رئیسی علیه «برخی خواص»: جیغ می زنند و هیاهو می‌کنند
رئیس جمهور تاکید کرد: برقراری عدالت محور کار دولت است و دولت سیزدهم بر اجرای عدالت تاکید دارد، اما وقتی مسیر اجرای عدالت آغاز می شود، جیغ برخی از خواص که قصد دارند با هیاهو مانع کار شوند، بلند می‌شود اما ما باید رضایت عمومی را محقق کنیم تا رضایت الهی هم حاصل شود.

اخباری درباره احتمال تشدید تحریم ایران
در حالیکه مذاکرات «وین» برای احیای برجام در جریان است، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از تلاش دولت بایدن برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران و وادار کردن کشورهای دیگر به قطع روابط تجاری با ایران خبر داد.این روزنامه نوشته: مقام‌های غربی قصد دارند با چین وارد همکاری شود تا واردات نفت ایران را متوقف کند. همچنین یک هیئت آمریکایی هفته آینده به امارات می‌رود تا هشدار دهند تجارت با ایران با تحریم‌ها سازگاری ندارد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۳ هزار و ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۸۷۲ نفر رسید. همچنین ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

ارزیابی باقری از نشست کمیسیون برجام
مذاکره کننده ارشد ایران در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: آنچه امروز احساس کردم با آنچه روز جمعه احساس کردم متفاوت بود و احساسم این است که طرف مقابل اراده جدی‌تر برای ورود به گفتگوهای موثری و نتیجه‌بخش پیدا کرده است. علی باقری کنی درباره اینکه آیا طرف‌های مقابل در جلسه کمیسیون مشترک برجام به پیشنهادهای ایران پاسخ مستند و مستدلی را ارائه دادند گفت که این موضوع باید در جلسه کارگروه‌ها پیگیری شود. باقری کنی ادامه داد: همین که طرفین برای استمرار گفت‌وگوها اراده جدی دارند نشان دهنده این است که دو طرف می خواهند به هم نزدیک شوند.

تکذیب تقلبی بودن واکسن های آسترازنکای ایران
رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: تمامی واکسن هایی که در نظام واکسیناسیون کشور در مراکز و پایگاه های کشور استفاده شده اعم از آسترازنکا و یا دیگر واکسن ها مستقیما از شرکت های تولید کننده در دنیا خریداری شده و با نظارت دقیق در سطح کشور توزیع و مصرف شده است. سید محسن زهرایی در خصوص خبری که اخیرا در فضای مجازی با عنوان " در سازمان جهانی بهداشت اعلام شده است که واکسن آسترازنکا که در ایران استفاده شده، تقلبی بوده است" منتشر شده، گفت: زمانی که به این خبر مراجعه می کنیم متوجه می شویم که هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر این است که واکسن آسترازنکایی که خارج از سیستم قانونی واکسیناسیون کشور استفاده شده است تقلبی و پر شده بوده است.


کاخ سفید: بایدن دستور داده است تا زمینه‌چینی‌های لازم در صورت شکست مذاکرات با ایران انجام شود

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه با اشاره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دستور داده تا «زمینه‌چینی لازم» در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک انجام شود. وی در سخنان خود گفت که با توجه به «پیشرفت مداوم» برنامه‌ هسته‌ای ایران، رئیس جمهوری از تیم خود خواسته است تا تدابیر لازم را در صورت شکست گفتگوها اتخاذ کند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار