دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران خبرداد
آغاز محدودیت‌های شغلی برای واکسن‌نزده‌ها از فردا ۲۱ آذر
زمزمه اعمال محدودیت‌های شغلی کرونایی با درج اطلاعات فردی در سامانه امید، بالاخره به حقیقت پیوست و از فردا این محدودیت‌ها از پرسنل ادارات و نهاد‌های دولتی برای واکسن‌نزده‌ها آغاز و سپس در سایر گروه‌های شغلی و افراد جامعه اعمال می‌شود.
به گزارش آوای خزر از ساری، علی شیرازی بعد از ظهر امروز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ در نشستی که به منظور تبیین طرح هوشمند سامانه امید با خبرنگاران و تعدادی از اعضای ستاد استانی کرونا داشت، اظهار کرد: پیش از این، رنگ‌بندی استان‌ها و شهرستان‌ها را برای وضعیت کرونایی داشتیم، اما اکنون اطلاعات از طریق سامانه هوشمند صورت می‌گیرد تا بررسی‌ها هوشمند، سریع و آسان باشد.
 
او با قدردانی از اصحاب رسانه که در اپیدمی کرونا به افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه کمک کردند، قدردانی و بیان کرد: باتوجه به اینکه ویروس جهش‌یافته دیگری به نام "اُ میکرون" در بسیاری از کشور‌ها بروز پیدا کرده و به افغانستان رسیده است و خواهی نخواهی کشور ما را هم درگیر می‌کند، لذا نقش رسانه‌ها برای آگاهی‌رسانی به مردم و تشویق به واکسن زدن از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از آغاز طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا و محدودیت‌های کرونایی از فردا در سطح دستگاه‌های دولتی خبرداد و گفت: دولت ابتدا این مهم را در زیرمجموعه‌های دولتی آغاز کرده است تا این پیام را داشته باشد که سلامت مردم شوخی‌بردار نیست و همگان باید پایبند به دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا باشند.

شیرازی ادامه داد: اگر فردی نخواهد واکسن بزند، آحاد جامعه را تهدید می‌کند، لذا باید یکسری قید و بند‌ها را بپذیرد و برای این اهمال، محدودیت‌ها و جرائمی را متحمل شود.

او با اشاره به اینکه طرح هوشمند کرونایی در پنج گام است و پس از همه نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی‌ها فاصله یک هفته در سایر بخش‌ها اجرا می‌شود، تصریح کرد: اگر نام فرد دولتی در لیست واکسن‎نزده‌ها یعنی در سامانه هوشمند "امید" باشد، حق ورود به محل کار را ندارد مگر اینکه هر ۱۵ روز یک‌بار تست PCR را ارائه دهند و تمهیداتی نیز اندیشیده شده است تا راه تقلب بسته و راستی‌آزمایی اعمال شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بیان کرد: اگر فردی تمرد کند، به هیات تخلفات اداری معرفی و مشمول جرایم مانند کسر از حقوق می‌شود، اگر فردی تست PCR او مثبت بود و اعلام کرد، برای او مرخصی در نظر گرفته می‌شود تا دوره بیماری را بگذراند.

او یادآور شد که پس از اعمال این طرح در سطح ادارات و نهاد‌های دولتی؛ به فاصله یک‌هفته در سطح فعالان حمل و نقل درون‌شهری، سپس واحد‌های صنفی، و پس از آن نیز فعالان حمل و نقل برون‌شهری و در پایان نیز در سطح مراکز آموزشی اجرا می‌شود.

تست PCR نمی‌تواند ملاک دقیق سلامت یا بیماری باشد

به گزارش آوای خزر، دکتر سید ناصر عمادی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل و پزشک بدون مرز که در این جلسه حضور داشت؛ معتقد است که تست PCR در ۲۰ درصد افراد پاسخ کاذب را نشان می‌دهد و نمی‌تواند مبنای دقیقی باشد.

او اظهار می‌دارد که باید علائم حیاتی ازجمله تب، سرفه، ضعف و بیماری را برای سلامت فرد در نظر گرفت.
عمادی می‌گوید: افرادی که از دستورالعمل‌ها و واکسن تمرد می‌کنند کانون انتقال بیماری به دیگران هستند. حق هر فرد است که در محیط اداری سالم فعالیت کند و باید بداند که همکار او از سلامت برخوردار است یا خیر، واکسن زده است یا خیر.

به گزارش آوای خزر، براساس آمار غیررسمی که در این جلسه اعلام شد؛ حدود ۲۰ درصد پرسنل دولت در مازندران، واکسن نزده‌اند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار