دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
معاون اقتصادی استاندار مازندران خبرداد
خبرهایی خوش برای کشاورزی مازندران؛ از خرید توافقی مرکبات تا راه‌اندازی 3 شرکت حمل و نقل بین‌المللی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به نشست فوریتی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اولویت‌های بخش کشاورزی مازندران مورد بررسی و دستاوردهای خوبی در حوزه خرید محصولات، صادرات، تسهیلات و حمل و نقل داشت.
به گزارش آوای خزر، حسن خیریانپور با اشاره به پیگیری‌های سید محمود حسینی پور استاندار مازندران متعاقب بازدید هفته گذشته رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از استان مازندران، از برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون کشاورزی با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خبرداد.

او که به همراه رئیس اتاق بازرگانی، مدیرکل جهاد کشاورزی و تعدادی از مسئولان تشکل‌های حوزه کشاورزی در این جلسه شرکت داشت؛ اهم اولویت‌های حوزه کشاورزی به ویژه مسائل و مشکلات مرکبات، برنج، کیوی و ... را مطرح کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: خوشبختانه در این جلسه تصمیمات بسیار خوبی برای استان مازندران گرفته شد، مقرر شد توسط سازمان تعاون روستایی کشور به قید فوریت حدود ۵۰ هزار تن مرکبات برای ذخیره‌سازی شب عید و ۲۰۰ هزار تن مرکبات نیز به صورت توافقی از مازندران خریداری کند.

خیریانپور ادامه داد: مقرر شد که موانع صادرات مرکبات و کیوی به صورت جدی از مجاری مرتبط پیگیری و اقدام و بان‌کها نیز مکلف شدند تسهیلات مناسب را به صادرکنندگان استان مازندران پرداخت کنند.

او بیان کرد: در این جلسه همچنین مصوب و وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد که استان مازندران به‌عنوان پایلوت در سه حوزه زهکشی اراضی کشاورزی،  تولید نهال و ارقام اصلاح‌شده پر محصول، پایلوت محصولات باغی و صادرات محور معرفی و مقرر شد که براساس مصوبه مربوطه، مورد حمایت و پشتیبانی همه جانبه قرار بگیرد.

معاون اقتصادی استاندار مازندران گفت: پیگیری راه‌اندازی سه شرکت حمل و نقل بین‌المللی در مازندران و مهیا سازی فعالیت "کاگو" و ارتقای ضریب مکانیزاسیون حوزه کشاورزی نیز از دیگر تصمیمات این جلسه بوده است.

انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار