دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
استاندار مازندران:
سرمایه‌گذاران، پرونده‌های معطل‌مانده خود را به استانداری اعلام کنند
استاندار مازندران گفت: هر سرمایه‌گذاری که پرونده‌ها و مجوزاتش پشت در‌ها مانده و در سازمانی گیر کرده است شکایت خود را به استانداری اعلام کند.
به گزارش آوای خزر از ساری، سید محمود حسینی‌پور نوری صبح امروز در نشست ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان مازندران با اشاره به آمار ارائه‌شده درباره میزان اشتغال و تسهیلات، این گزارشات را از جهات مختلف قابل تجزیه و تحلیل محتوایی دانست و اینکه باید ببینیم عمده مشکلات کجاست و آن‌ها را برطرف کنیم.

او از سهم گردشگری در تسهیلات انتقاد کرد و گفت: سهم گردشگری در این تسهیلات کجاست؟ سهم گردشگری خیلی پایین است و باید اصلاح شود. چون اگر از گردشگری توقع معجزه داریم باید ببینیم چقدر به این بخش پرداخت می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران از نقش مؤثر بانک‌های استان گفت و اینکه بانک‌ها باید مدافع توسعه استان باشند. گزارشاتی داریم از برخی بانک‌ها که منابع استان را به استان دیگری انتقال می‌دهند و نکته دیگر اینکه برخی بانک‌ها طوری با سرمایه‌گذار رفتار می‌کنند که متقاضی فرار می‌کند.

حسینی‌پور نوری پس از شنیدن گزارش فعالیت و مشکلات سه شرکت بخش کشاورزی شامل "دشت ناز"، "بهدشت چمستان" و "چالپاش کاسپین"، خطاب به مدیران گفت: باید در صدور مجوز تاریخ و سقف  مشخص کنیم. کسی که می‌آید سرمایه‌گذاری کند تا شرایط استان را تغییر بدهد، این ما مدیران هستیم که باید به دنبالش برویم و مجوز را تحویل او بدهیم نه اینکه او بدود دنبال ما.

استاندار مازندران این سؤال را مطرح کرد که چرا مشکل سرمایه‌گذاران با امور اراضی که خیلی روی آن تأکید می‌شود، حل نمی‌شود، شما باید به صورت هفتگی در حوزه مجوزاتی که قرار است صادر کنید جلسه بگذارید و لازم نیست سرمایه‌گذار را به جلسه بکشانید.
 
فساد پشت پرونده‌های معطل‌مانده

او تأکید کرد: تمام دستگاه‌هایی که در صدور مجوز نقش دارند باید بیایند پای کار که خیلی زود کارشان حل شود. اصلاً مفهومی ندارد که معطل مجوزات باشند. اگر ما دلیل داریم باید اعلام کنیم و اگر نداریم چرا سرمایه‌گذار را در بروکراسی‌های اداری معطل نگه می‌داریم.

حسینی‌پور نوری از مدیران خواست تا هر مجوزی که پشت در‌ها مانده است باید احصا شود و مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید بگویند که چرا فلان مجوز معطل مانده است.

استاندار مازندران خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: هر سرمایه‌گذاری که مجوزاتش پشت در‌ها مانده و در سازمانی گیر کرده است شکایت خود را به استانداری اعلام کند.

او تأکید کرد: ما در قوانین مشکل نداریم. در مدیریت مشکل داریم و پشت این کار‌ها فساد است، فساد است، فساد است! هر پرونده‌ای در هر جایی گیر کرده، پشت آن فساد است.
 
سرمایه‌گذاران، پرونده‌های معطل‌مانده خود را به استانداری اعلام کنند
 
چه منتی بر سرمایه‌گذار داریم؟

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه جلسات ستاد تسهیلات به صورت هفته‌ای دنبال شود، دستور داد که موضوع جلسه آینده به بخش کشاورزی اختصاص داده شود و چک‌لیست موانع کشاورزی توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه اعلام شود.

حسینی‌پور نوری با تأکید بر اینکه مشکلات باید برطرف شود، افزود: هر دستگاهی می‌خواهد یک سنگی بیندازد و یا اگر دستگاهی بی‌جهت سرمایه‌گذار را معطل کرده است با آن برخورد می‌شود.

او ادامه داد: در استان باب شده است که اگر برای سرمایه‌گذار کاری انجام شده، منت گذاشته می‌شود. این وظیفه ماست. چه منتی باید بگذاریم؟

استاندار مازندران با بیان اینکه هر دستگاهی باید یک نرم‌افزار ایجاد کند که مسیر گردش مجوز‌ها در آن برای سرمایه‌گذار و دستگاه نظارتی مشخص شود، افزود: امروزه دنیا با شفاف‌سازی جلوی تمام فساد‌ها را گرفته است. ما چرا باید با مسیر سنتی پیش برویم؟ مدیران باید مشکلات را آسیب‌شناسی کنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه سرمنشأ مشکلات باید حل شود، اظهار داشت: با نمایندگان مجلس هم صحبت می‌کنیم که اگر در جا‌هایی تعارض قانونی و تضاد منافع بین دستگاه‌هاست؛ حل و فصل شود.

او در پایان گفت: باید با یک همت بلند دست سرمایه‌گذاران را بگیریم و حمایت کنیم و به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها