دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
بر اساس ‌نظام رتبه‌بندی "کیواس"؛
‌نظام رتبه‌بندی "کیواس" به تازگی دانشگاه‌های آلمان را رتبه‌بندی کرده است.

به گزارش آوای خزر، دانشگاه‌های آلمان در سطح جهان عملکرد تقریبا خوبی دارند. به نحوی‌که ۱۲ دانشگاه این کشور در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. 

در آخرین رتبه بندی "کیواس"(QS) ۶ شاخص برای رتبه بندی مورد ارزیابی قرار گرفته است که شامل شهرت دانشگاه و کارفرما،‌ نسبت استاد به دانشجو، استناد به هر دانشکده(معیار برون داد پژوهشی) ، نسبت اعضای هیات علمی و دانشجویان بین‌المللی می‌شود.

به این ترتیب، رتبه بندی دانشگاه‌های آلمان به ترتیب ذیل است:

۱- دانشگاه "فنی مونیخ"(Technical University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ یک دانشگاه تحقیقاتی در مونیخ آلمان است. این دانشگاه یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین موسسات فناوری آلمان است. دانشگاه فنی مونیخ (TUM) یکی از دانشگاه‌های برتر اروپا و متعهد به تعالی در تحقیق و تدریس، آموزش بین رشته‌ای و ارتقاء فعال دانشمندان جوان است. این دانشگاه همچنین پیوندهای محکمی با شرکت‌ها و موسسات علمی در سراسر جهان دارد و از نخستین دانشگاه‌های آلمان محسوب می‌شود.

برترین دانشگاه‌های آلمان را بشناسید

۲- دانشگاه "لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ"(Ludwig Maximilian University of Munich)

از بزرگترین دانشگاه‌های آلمان و یکی از دانشگاه‌های برتر آن کشور است که در شهر مونیخ قرار دارد. این اولین دانشگاه ایالت بایرن بوده که در سال ۱۴۷۲ میلادی در شهر اینگولشتات (۸۰ کیلومتری شمال مونیخ، که در آن زمان دهکده کوچکی بود) بنیان‌گذاری شد و پس از اشغال شهر توسط ارتش فرانسه در سال ۱۷۹۹ به شهر لاندزهوت و سپس به شهر مونیخ منتقل گشت.

برترین دانشگاه‌های آلمان را بشناسید

۳- دانشگاه "هایدلبرگ"(Heidelberg University)

دانشگاه هایدلبرگ قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه آلمان و در زمرهٔ مشهورترین دانشگاه‌های دنیا به شمار می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ میلادی تأسیس شد.

دانشکده پزشکی هایدلبرگ از بهترین دانشکده‌های پزشکی اروپا و دنیا به حساب می‌آید و سالیانه مقالات بسیاری از این دانشگاه در مجلات معتبر دنیا به چاپ می‌رسد. این دانشگاه در بسیاری از رشته‌ها رتبه‌ای برابر و حتی بالاتر از دانشگاه آکسفورد و دیگر دانشگاه های مطرح دنیا کسب کرده است.

برترین دانشگاه‌های آلمان را بشناسید

۴- دانشگاه "هومبولت برلین"(Humboldt University of Berlin)

این دانشگاه که در شهر برلین قرار دارد، طی دو قرن گذشته جایگاه بسیاری از بزرگان و اندیشمندان آلمانی بوده‌است. دانشگاه هومبولت یکی از ۱۱ برنده جایزه برترین دانشگاه‌های قدیمی آلمان است و همواره یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپا و از برترین‌ها در زمینه هنر و علوم انسانی در سطح جهان بوده است.

برترین دانشگاه‌های آلمان را بشناسید

۵- دانشگاه "آزاد برلین"(Free University of Berlin)

این دانشگاه که یکی از بزرگترین دانشگاه‌های برلین است و در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم پایه دانشجو می‌پذیرد، در سال ۱۹۴۸ میلادی در دوران جنگ سرد و با حمایت آمریکایی‌ها افتتاح شد.

دانشگاه آزاد برلین با داشتن ۳۰ درصد استادِ زن، بیشترین عضو هیات علمی "زن" را در اختیار دارد.

دانشگاهیان این دانشگاه تاکنون ۵ مرتبه موفق به کسب جایزه بزرگ نوبل شده‌اند.

برترین دانشگاه‌های آلمان را بشناسید

۶- "مؤسسه فناوری کارلسروهه"(Karlsruhe Institute of Technology)

مؤسسه فناوری کارلسروهه، یک مؤسسه دانشگاهی تحقیق و آموزش است که نتیجه ادغام یک دانشگاه (دانشگاه کارلسروهه ) و یک مرکز تحقیقاتی (مرکز تحقیقاتی کارلسروهه) در شهر کارلسروهه آلمان است.[۲] این دانشگاه با نام فریدریسیانا (Fridericiana)، تأسیس سال ۱۸۲۵ میلادی، شناخته شده‌ که در سال ۲۰۰۹میلادی آن را با مرکز تحقیقات کارلسروهه ادغام کردند. دانشگاه کارلسروهه یکی از ۹ دانشگاه‌ عالی آلمان است و در صدر لیست دانشگاه‌های برتر اروپا در رشته‌های علوم پایه و مهندسی قرار دارد.

برترین دانشگاه‌های آلمان را بشناسید

۷- دانشگاه "فنی آخن"(RWTH Aachen University)

دانشگاه فنی" آخن" دانشگاهی پژوهشی در زمینه فناوری، واقع در آخن آلمان است که با بیش از ۴۵ هزار دانشجو در ۱۵۷ رشته، بزرگترین دانشگاه آلمان در رشته‌های فنی و مهندسی به‌شمار می‌رود.

دانشگاه آخن در زمینه‌های مهندسی و فناوری خصوصاً مهندسی مکانیک، برق، صنایع، علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی شهرت جهانی دارد. این دانشگاه دارای بیشترین بودجه تحقیقاتی و بالاترین درآمد سرانه هیئت علمی مرتبط با صنعت در میان تمام دانشگاه‌های آلمان است.

دانشگاه آخن در زمینه‌های متعددی در مهندسی و فناوری خصوصاً مهندسی مکانیک، برق، صنایع، علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی نیز شهرت جهانی دارد. این دانشگاه دارای بیشترین بودجه تحقیقاتی و بالاترین درآمد سرانه هیات علمی مرتبط با صنعت در میان تمام دانشگاه‌های آلمان است.

برترین دانشگاه‌های آلمان را بشناسید

۸-دانشگاه "فنی برلین"(Technical University of Berlin)

این دانشگاه یکی از چهار دانشگاه شهر برلین می‌باشد. دانشگاه فنی برلین در سال ۱۸۸۴ طبق نقشه‌های ریشارد لوکائه (Richard Lucae) ساخته شد. بیش از ۳۵ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند . با اختصاص حدود 20درصد ظرفیت دانشگاه به دانشجویان خارجی، پذیرش بین‌المللی دانشجوی آن در میان دانشگاههای آلمان از همه بیشتر است. اعضای هیات علمی این نیز تاکنون۸ مرتبه موفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند.

برترین دانشگاه‌های آلمان را بشناسید

۹- دانشگاه "فنی درسدن"(TU Dresden)

دانشگاه فنی درسدن واقع در درسدن، با بیش از ۳۶ هزار دانشجو، بزرگترین دانشگاه ایالت زاکسن در آلمان است. این دانشگاه عضو انجمن موسسات فناوری آلمان (TU۹) بوده و از موسسات پیش‌رو آلمانی در زمینه فناوری به‌شمار می‌رود. در حال حاضر ۱۲۶ رشته تحصیلی در این دانشگاه ارائه می‌شود.

برترین دانشگاه‌های آلمان را بشناسید

۱۰- دانشگاه "توبینگن"( University of Tubingen)

دانشگاه توبینگن با تاسیس در سال ۱۴۷۷ میلادی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آلمان است که در شهر توبینگن واقع شده‌است. این دانشگاه در رشته‌های مختلف پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی فعال است.

برترین دانشگاه‌های آلمان را بشناسید

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار