دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
سیامک نعمتی: م
وینگر تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: تیم ما از هر لحاظ برتر از سپاهان بود و برای تک‌تک دقایق بازی برنامه داشتیم.

  سیامک نعمتی برخلاف ادعای سپاهانی‌ها که گفته بودند قهرمانی پرسپولیس در لیگ مهندسی شده بود، می‌گوید تیم‌شان شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود و به حق قهرمان لیگ شد و به فینال جام حذفی رسید. با سیامک بعد از بازی جنجالی با سپاهان و صعود به فینال جام حذفی گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.
بازی با سپاهان چطور بود؟
دیدار خوبی بود. تیم ما از هر لحاظ برتر از سپاهان بود و برای تک‌تک دقایق بازی برنامه داشتیم. یک مقدار بازی در ۹۰ دقیقه گره خورد، ولی با تلاش بچه‌ها توانستیم در ۱۲۰ دقیقه گل برتری را بزنیم و به فینال جام حذفی صعود کنیم.
* برخلاف بازی‌های گذشته این بازی را از روی نیمکت آغاز کردی.
در تیم ما اصلاً این مسائل مطرح نیست و فرقی نمی‌کند کدام بازیکن فیکس بازی می‌کند. هر کس در ترکیب قرار بگیرد برای موفقیت پرسپولیس و خوشحالی هواداران تلاش می‌کند. کادرفنی تصمیم گرفت در این دیدار به عنوان یار تعویضی به میدان بروم. تنها چیزی که اهمیت دارد برد پرسپولیس است.
* جو ورزشگاه چطور بود؟‌
نمی‌دانم چه شد که حتی از آن چیزی که عنوان شد هواداران پرسپولیسی کمتری به ورزشگاه آمدند و طبیعتاً سپاهانی‌ها بیشتر بودند. به طور کلی با توجه به اتفاقات پیش آمده جو خوب نبود و به ضرر ما بود، ولی ما با هدف برد به میدان رفتیم و خدا را شکر توانستیم به خواسته خود برسیم.
* سپاهانی‌ها اعتراض زیادی به داوری داشتند و معتقد بودند اگر ۹ نفره نمی‌شدند پرسپولیس را شکست می‌دادند.
کسانی که بازی را دیدند می‌توانند شهادت بدهند که ما تیم برتر زمین بودیم. دو بار به تیر زدیم و در طول ۹۰ دقیقه می‌توانستیم سپاهان را شکست بدهیم. ضمن اینکه مهاجم حریف سروش را زد. اگر این صحنه اخراج نداشت پس در فوتبال کدام حرکت اخراج دارد؟
* قبل از آغاز بازی تصاویری در فضای مجازی پخش شد که هواداران سپاهان، عده‌ای از طرفداران پرسپولیس را کتک زدند. این صحنه‌ها را دیدی؟
بله، هم من و هم سایر بچه‌ها این تصاویر را دیدیم و بسیار ناراحت شدیم. نمی‌دانم واقعاً این دعوا‌ها برای چیست. به خاطر همین صحنه‌ها باید هر طور شده سپاهان را می‌بردیم تا دل هوادارانی که کتک خوردند شاد شود.
* بعد از بازی هم سپاهانی‌ها ادعا کردند قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر مهندسی شده بود.
کدام مهندسی؟ تیم ما شایسته قهرمانی بود و لیاقت این عنوان را داشت. از ابتدای فصل صدرنشین بودیم و سایر تیم‌ها نتوانستند از ما بیشتر امتیاز بگیرند. در جام حذفی هم کاملاً شایسته پیروزی مقابل سپاهان و صعود به فینال بودیم.
* خیلی‌ها پرسپولیس را از حالا قهرمان جام حذفی می‌دانند. نظر تو چیست؟
نه اصلاً این‌طوری نیست. فینال به صورت تک بازی است و در طول یک دیدار ممکن است هر اتفاقی بیفتد. درست است داماش در لیگ دو حضور دارد، ولی کاملاً قابل احترام است و تیم‌های لیگ برتری را حذف کرده تا به فینال رسیده است. به همین دلیل ما اصلاً این تیم را دست‌کم نمی‌گیریم و با تمام قوا برای قهرمانی تلاش خواهیم کرد.
* می‌دانستی تا به حال هیچ تیمی در لیگ برتر و جام حذفی دبل نکرده است؟
بله این موضوع را بعد از بازی فهمیدم. اگر در جام حذفی قهرمان شویم اتفاق ویژه‌ای است. ما می‌خواهیم تاریخ‌ساز شویم و در یک فصل دبل کنیم.
انتهای خبر/1000
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار