دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

پرتاب سه محموله توسط ماهواره‌بر سیمرغ
سیداحمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از پرتاب موفق سه محموله تحقیقاتی توسط ماهواره‌بر سیمرغ خبر داد. وی خاطرنشان ساخت: در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار ۳ محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید. رسانه های آمریکایی به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش دادند که واشنگتن از پرتاب ماهواره بر ایران به فضا ابراز نگرانی اما اعلام کرد که به مذاکرات وین متعهد و پایبند است.

اعلام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو در سال ۱۴۰۱
حیدر محمدی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ارز ترجیحی دارو در سال آینده حذف می‌شود. او گفت: قرار شده است اعتباراتی به سازمان‌های بیمه گر تزریق شود. حیدر محمدی گفت: قرار شده است اعتباراتی به سازمان‌های بیمه گر تزریق شود. در همین حال ایرج دریالعل معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه یارانه دارو و گندم حذف نشده است گفت: مردم نگران نباشند. یارانه گندم و دارو در سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت اما شیوه عمل و دستورالعمل ها در این بخش تفاوت پیدا خواهد کرد.

واکنش رئیسی به اختلافات در تیم اقتصادی دولت
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور درباره هماهنگی تیم اقتصادی دولت هم گفت: ممکن است اختلاف نظر‌هایی وجود داشته باشد، اما تیم اقتصادی دولت در عمل و اجرای تصمیمات اقتصادی، هماهنگ عمل می‌کند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۱۹۳۶ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۴۵ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۶۹۸ نفر و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

توقف مذاکرات وین تا روز یکشنبه
دور هشتم مذاکرات وین به دلیل فرا رسیدن سال نوی میلادی و تعطیلی خدمات هتل کوبورگ برای یک تنفس سه روزه، از ظهر دیروز به طور موقت متوقف شد.

روایت تازه از آنچه در دیدار روحانی با رهبر معظم انقلاب گذشت
عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی درمورد دیدار روحانی با رهبر معظم انقلاب گفت: من دقیق نمی‌دانم اما شنیده می‌شود که آقای روحانی مایل بودند به مجمع تشخیص مصلحت نظام راه پیدا کنند اما رهبری فرموده‌اند که ایشان مجمع را قبول ندارند، حال چگونه می‌توانند در مجمع منشا تاثیر و خدماتی باشند چراکه در دوران ریاست جمهوری‌شان علیرغم اینکه چندین بار من تذکر داده‌ام که در مجمع شرکت کنند اما به هیچ وجه این کار را نکردند. بنابراین احتمال دارد در این ملاقات این بحث مطرح شده باشد که تمایلی از سوی آقای روحانی اعلام شده و جوابی هم دریافت کرده باشند.

زاکانی: اگر ۱۵ میلیون نفر هم گفته باشند «رای ما کو»، عدد اندکی است
علیرضا زاکانی شهردار تهران زاکانی با اشاره به انتخابات ۸۸ و حوادث پس از آن گفت: از بیش از ۴۰ میلیون نفری که در سال ۸۸ در انتخابات شرکت کردند نزدیک ۱۵ تا ۱۶ میلیون کسانی بودند که نامزدشان رای نیاورده بود و این عدد اندکی است. از آن اقلیت یک اکثریت قریب به اتفاقی هستند که می گفتند رای ما کو؟ ... اگر همه ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر مذکور را هم در نظر بگیریم که گفته باشند رای ما کو باز هم عدد اندکی است. ... نظام در آن ایام مظلوم واقع شد اما رهبری نگذاشت تعرضی به کسانی که اعتراض داشتند، شود الا کسانی که خودشان تعرض کردند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار