دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

امارات ایران را دور  زد
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که کشورش به پیشنهادی که از امارات متحده عربی در زمینه حمل و نقل زمینی دریافت کرده بود، واکنش "مثبت" داشته است.وی با اشاره به اینکه انگیزه اماراتی‌ها از تغییر مسیر زمینی به عراق به جای ایران، کوتاه‌تر کردن زمان حمل و نقل محموله‌ها است، گفت: در صورت اجرای پروژه‌های ریلی و زمینی می‌توان زمان ارسال کالاها را کاهش کرد.

ادعای وزیر بهداشت درباره دولت قبل، واکسن و برجام
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: در دولت قبل واکسن وسیله‌ای برای کار‌های سیاسی شده بود که مردم تحت فشار قرار بگیرند که بعضی از مسائل مانند FATF و برجام را قبول کنند، اما با روی کار آمدن دولت جدید به سرعت واکسن وارد کشور شد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، یکهزار و ۵۱۰ مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۴۱ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۱۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

سود ۱۸ میلیارد دلاری ترکیه از سریال‌هایش
دبیر کمیته اقتصاد فرهنگ اتاق بازرگانی تهران می‌گوید در حالی که ایران حضور در بازارهای صادراتی فرهنگی را فراموش کرده، ترکیه در سال ۲۰۱۹ صادرات فرهنگی خود با محوریت سریال و فیلم را به ۱۸ میلیارد دلار رسانده است.

شرط ایران برای به رسمیت شناختن طالبان 
«بهادر امینیان»، سفیر ایران در کابل طی گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه طلوع‌نیوز گفت: دولت موقت طالبان در افغانستان فراگیر نبوده و تهران نمی‌تواند به این شکل، این حکومت را به رسمیت بشناسد. امینیان ادامه داد: در صورتی که تغییراتی در ساختار دولت طالبان به وجود آید، تهران می‌تواند دیگران را نیز تشویق کند تا این گروه را به رسمیت بشناسند.

واردات واکسن کرونا ممنوع شد؟
بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه میزان از سبد واکسیناسیون ما را واکسن‌های ایرانی تشکیل می‌دهد؟ افزود: هیچ گونه وارداتی از خارج از کشور نداریم؛ و‌ی در جواب سوال خبرنگار که آیا واردات واکسن ممنوع شده است گفت: بله، کاملاً به تولید داخل متکی هستیم و تولید داخل کفاف نیاز ما را از جمله دُز سوم خواهد داد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار