دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: نظام یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۱ ریالی خواهد شد تا هم از قاچاق گرفته شود هم بستر‌های مختلف برای رانت و فساد مسدود شود.

مبلغ و نحوه پرداخت یارانه نقدی 1401 اعلام شد

به گزارش آوای خزر، محمدرضا میرتاج‌الدینی در خصوص جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه 1401، گفت: بررسی کلیات بودجه امروز با حضور رئیس سازمان برنامه بودجه، وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر نفت آغاز شد؛ بررسی کلیات لایحه بودجه 1401 با شاخص‌های کلان اقتصاد مورد بررسی قرار می‌گیرد که این‌ها مورد توجه اصلی نمایندگان است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 افزود: هیات دولت رشد اقتصادی را 8 درصد و سرمایه گذاری را 5/4 درصد در نظر گرفته که حدود 3600 هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.

میرتاج‌الدینی همچنین اظهار داشت: دولت برای بخش‌های مختلف اقتصاد کشور اعم از صنعت، کشاورزی، خدمات سهمی را در نظر گرفته است؛ نکته قابل توجه این است که خواستند این را در کل کشور توزیع کنند، لذا برای هر استانی سهم آن را مشخص کردند و حتی تا سطح شهرستان‌ها مرکز آمار پیش رفته است.

وی افزود: یکی از رویکرد‌ها در اینجا عدالت بودجه‌ای متوازن است، متاسفانه در بعضی از استان‌های محروم سرانه درآمد مردم از میانگین کشور هم پایین‌تر است، خب قطعا باید به این‌ها توجه بیشتری شده و سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد، تا وضعیت عزیزان‌مان در مناطق محروم هم بهتر شود، این از نکات اصلی است که در بودجه مورد توجه است.

نمایند مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دیگر ثبات اقتصادی است، ثبات اقتصادی برای فعالان اقتصادی و جذب سرمایه خیلی مهم است. ما اگر بدانیم که وضعیت اقتصادی مان به کدام سمت می‌رود و ثبات پیدا می‌کند برای جذب سرمایه‌گذاری خیلی کمک خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته شاخص‌های اصلی اقتصاد مانند نرخ سرمایه‌گذاری، نرخ بهره‌وری و نرخ رشد کاهنده و منفی بوده است و در بودجه تلاش شده است تا این‌ها را بهبود ببخشند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با تاکید بر اهمیت نوشته شدن بودجه ضد تورم، گفت: از نکات بسیار مهم این است که ما بودجه را ضد تورم ببندیم و این هم در صورتی حاصل می‌شود که حجم نقدینگی و پایه پولی را کنترل کنیم، بانک‌ها نظام‌مند شوند؛ یکی از ویژگی‌ها در بودجه این است که میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی را کنترل و برنامه‌ریزی کرده‌اند برای اینکه توسط شورای عالی پول و اعتبار سهم هرکدام را در سال آینده مشخص کنند. این بسیار تعیین کننده خواهد بود. حجم نقدینگی هر اندازه بیشتر شود همان مقدار تورم در جامعه بیشتر خواهد شد.

وی بحث اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها را یک مساله بسیار مهم در لایحه بودجه برشمرد و تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در بودجه 1401 هم در بررسی کلیات و هم در بررسی جزئیات وقت زیادی را به خود اختصاص خواهد داد و از موضوعات چالشی مجلس خواهد بود، ساماندهی جدید یارانه‌ها است، دولت می‌خواهد نظام یارانه‌ها در خصوص کالا‌های اساسی در بودجه 1401 بازنگری و ساماندهی کند و در اینجا نکته خوبی که دارد نظام یارانه‌ها را می‌خواهد ریالی کند به جای حالت کنونی که ارزی است و به جای یارانه غیرمستقیم و پنهان آن را مستقیم توزیع کند تا هم از قاچاق گرفته شود هم بستر‌های مختلف برای رانت و فساد مسدود شود.

میرتاج‌الدینی همچنین گفت: از بحث‌های اصلی در بودجه برنامه محوری است، دولت این رویکرد را انتخاب کرده که همه دستگاه‌ها در مقابل برنامه‌های خودشان پاسخگو باشند و بودجه‌ای که می‌گیرند در ازای برنامه‌هایی که دارند، باشد. مثلا وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهد الگوی کشت را اصلاح کند این را در برنامه مشخص می‌کند، میزان رشد اقتصادی را در برنامه مشخص می‌کند و به همان مقدار باید پاسخگو باشد و برای همه بخش‌ها نیز چنین است./تسنیم
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار