دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

رئیسی: به عنوان یک طلبه می‌گویم آینده کشور خیلی درخشان است
رئیسی رئیس جمهور گفت: یقین بدانیم به برکت خون شهدا این کشور را به پیش خواهیم برد و می‌خواهم به همه کسانی که امروز به هر دلیلی ناامید هستند بگویم به برکت خون شهدا امیدوارانه حرکت کنیم. رئیسی افزود: باید به آینده این کشور به برکت این خون‌ها بسیار امیدوار بود و بنده به عنوان یک طلبه که خدمتگزار مردم هستم به آینده کشور به برکت خون شهدا بسیار امیدوارم و آن را درخشان می‌بینم.

رییس مدیریت بحران کشور: جان‌باخته‌های سیل بی احتیاطی کردند
اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد سیل اخیر گفت‌: به هیچ عنوان غافلگیر نشدیم، غافلگیری یعنی ما از چیزی خبر نداشتیم و ناگهان رخ داد و معمولا در مورد زلزله به کار می‌رود، چرا که زلزله همچنان قابل پیش‌بینی نیست اما در مورد سیل اخیر نمی‌توان گفت غافلگیر شدیم، چرا که از چند روز قبل طبق پیش‌بینی و هشدار هواشناسی احتمال جاری شدن سیل مطرح شده بود.

ترامپ هوادارانش را به شورش فراخواند
ترامپ گفت: «هم‌اکنون بار دیگر حرف‌هایی از سوی دولت بایدن درباره تعطیلی مدارس و حتی حکم واکسیناسیون برای دانش‌آموزان مطرح می‌شود». او گفت: «اقدام بایدن بی‌حرمتی است و ملت "آمریکا را بار دیگر بزرگ می‌کنیم" (طرفداران ترامپ) باید به پاخیزند و قیام کنند و با این گستاخی فاحش دولت فدرال مخالفت کنند».

ده ها کشته و هزار زخمی در اعتراضات قزاقستان
سخنگوی پلیس قزاقستان می‌گوید ده ها نفر از معترضانی که قصد حمله به مقرهای پلیس داشتنند "حذف" شده‌اند. وزارت بهداشت از مجروح‌شدن هزار نفر خبر داده است.

روسیه برای مقابله با اعتراض‌های قزاقستان، نیروی نظامی اعزام کرد
در پی ادامه ناآرامی‌ها در قزاقستان و پس از درخواست قاسم ژُمارت توکایف روسیه نخستین واحد نظامی را با عنوان «حفظ صلح» و به‌منظور مقابله با معترضان به این کشور بحران‌زده اعزام کرد. قزاقستان از شامگاه یکشنبه، دوم ژانویه صحنه اعتراض‌های گسترده به افزایش بهای گاز طبیعی است. با وجود انحلال کابینه از سوی قاسم ژمارت توکایف، رئیس جمهوری این کشور، تظاهرات مخالفان همچنان ادامه دارد.

روسیه درباره مذاکرات وین به عربستان گزارش داد
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین می‌گوید در دیدار با نماینده عربستان و همکاران او از ریاض درباره وضعیت گفت‌وگوهای وین (برای احیای برجام) گفت‌وگو کرده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۲۴ بیمار دیگر کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و یکهزار و ۵۷۹ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۴۶ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

ضرب الاجل آمریکا تا پایان ماه میلادی جاری برای تصمیم درمورد امکان احیای برجام
خبرنامه «دیپلماتیک» لارا روزن، روزنامه نگار آمریکایی نوشت: یک کارشناس حوزه ایران نزدیک به تیم مذاکره کننده آمریکا گفت که انتظار می‌رود که ایالات متحده تا پایان ژانویه ارزیابی کند که آیا پیشرفت کافی در مذاکرات ایران در وین حاصل شده است یا نه تا مشخص شود که آیا توافق برای احیای برجام می‌تواند تا فوریه یا مارس بدست بیاید یا خیر.

جهانگیری: دلایل رد صلاحیتم را منتشر کنید
اسحاق جهانگیری, معاون اول دولت سابق و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات اخیر گفت: شورای نگهبان مرا در سال ۹۶ تایید کرد، چهار سال بعد مرا رد صلاحیت کرد. او ادامه داد: این کارها به ضرر شورای نگهبان است و در مصاحبه ای گفتم که هر دلیلی هست را منتشر کنید، الان هم می گویم. او گفت: یکی از برادران از نهادی امنیتی با من صحبت کرد؛ من به ایشان گفتم نمی دانم چرا. من خودم را می شناسم. من از نظر اقتصادی و مدیریتی پرونده ام روشن است. هیچ دغدغه ای ندارم.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار