دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم..

تکذیب توافق موقت ۲ ساله در وین
تسنیم نوشت: یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده گفت که خبر روزنامه الرای الیوم درباره حصول توافق موقت ۲ ساله در وین «کاملا غلط و ساختگی» است.


اطلاعیه دادستانی تهران درباره بکتاش آبتین
دادستانی تهران درباره روند درمانی بکتاش اعلام کرد: دایره نظارت دادسرای تهران به محض اطلاع از ابتلای وی به ویروس کرونا، راسا نسبت به اعطای مرخصی به محکوم اقدام نمود. خانواده آقای آبتین نیز پس از صدور دستور مرخصی، وی را از بیمارستان آیت‌الله طالقانی به بیمارستان خصوصی ساسان منتقل می کنند. در مدت بستری آقای آبتین در هر دو بیمارستان، دادستانی تهران با اعزام پزشکان حاذق اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بر بالین وی، نسبت به نظارت بر روند درمان او و تضمین هرچه بیشتر خدمات دهی به بیمار در بیمارستان‌های محل بستری اقدام کرده بوده است.

رهبر معظم انقلاب: مذاکره و تعامل مقطعی با دشمن به معنای تسلیم نیست
رهبر معظم انقلاب گفتند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو» نیز جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تا کنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، یک هزار و ۴۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۲۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۴۰۵ نفر رسید. همچنین ۳۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

تصویب کلیات بودجه و حذف ارز ترجیحی؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کردند. ایرنا، خبرگزاری دولت در این زمینه نوشت که این رای بدان معناست که مجلس با حذف ارز ترجیحی موافقت کرده است. در همین حال، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از حذف مشروط ارز ترجیحی در لایحه بودجه خبر داد و گفت: معنای حذف مشروط این است که دولت تضمین دهد که اقلام پرمصرف را با قیمت ثابت و بدون تغییر به دست مردم برساند و نرم‌افزار آن هم در کمیسیون تلفیق طراحی شده است.

طالبان حجاب موردنظرش را معرفی کرد
پلیس مذهبی طالبان در افغانستان پوسترهایی درباره ضرورت رعایت پوشش حجاب از سوی زنان منتشر کرده است. در این پوسترها دو پوشش برقع و چادر به عنوان الگوهای حجاب مورد قبول طالبان معرفی شده‌اند. چهره زنان در هیچ کدام از این دو تصویر دیده نمی‌شود. بر روی این پوسترها نوشته شده است: «براساس حکم شریعت زن مسلمان باید حجاب را رعایت نماید.»

پلیس درمورد ناآرامی‌های اصفهان: سنگین‌ترین سلاح ما تفنگ ساچمه‌زن بود
فرمانده یگان‌های ویژه ضمن اعلام برخی از ناگفته های تنش آبی در اصفهان گفت: ما اصلاً در ناآرامی‌های اجتماعی با خود سلاح جنگی نمی‌بریم و سنگین‌ترین اسلحه ما سلاح ساچمه زن است.

چند ماه پس از سقوط صدام، سردار سلیمانی نیروهای تحت امرش را وارد عراق کرد
سردار پلارک رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات عالیات و دستیار ویژه فرماندهی نیروی قدس گفت اتفاقی که در عراق افتاد این بود که آمریکایی‌ها حمله کردند و صدام صحنه را خالی و فرار کرد. چند ماهی نگذشته بود در همان شب‌های عملیات آمریکایی، حاج قاسم موفق شد نیروهای تحت امر خودش را وارد عراق کند در همان شلوغی که نه مرزی بود و نه چیزی، هر کاری که حاج قاسم باید انجام می‌داد را در کمتر از ۳ ماه انجام داد. سپاه بدر در ایران بود و در آن زمان به طور کامل به عراق منتقل کرد. کسی شاید باور نشود اما حاج قاسم ۱۳ هزار نفر را با خانواده‌هایشان منتقل کرد.

رضایت طالبان از دیدار وزیر خارجه اش با همتای ایرانی
وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان از دیدار «امیرخان متقی» با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد. معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان با مثبت خواندن این دیدار گفتکه در این دیدار درباره مسائل اقتصادی دوجانبه میان افغانستان و ایران بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار