دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
بخشداران نکا از آخرین وضعیت مسیر‌های کوهستانی گفتند
راه‌های اصلی بخش‌های کوهستانی نکا بازگشایی شد/۲۹ روستای مرکزی و هزارجریب نکا مسدود است/ نیاز مبرم به بلدوزر برای بازگشایی مسیرها/ امدادرسانی به ۱۳ گردشگر با
بخشداران مرکزی و هزارجریب نکا از بازگشایی تمامی مسیر‌های اصلی و مسدود بودن ۲۹ روستا گفتند که بیشترین تمرکز در بخش هزارجریب با مسدود بودن ۲۵ روستاست و این مسیر‌ها برای بازگشایی نیاز مبرمی به چند دستگاه بلدوزر دارند.
آوای خزر- آزاده بابانژاد: بارش برف از آخرین روز پاییز ۱۴۰۰ تاکنون بخش‌های زیادی از مازندران را سفیدپوش کرد و بسیاری از راه‌های مواصلاتی به ویژه در شرق مازندران را با شدت‌یافتن بارش‌ها مسدود کرد.

بیشترین جاده‌های مسدودی استان مازندران را در مسیر‌های اصلی و آنتنی شهرستان نکا داشتیم که در روز نخست به‌طور ویژه راه ارتباطی ۵۰ روستای بخش هزارجریب این شهرستان مسدود شده بود و اکنون از ۶۴ روستا، جاده‌های ۴۰ درصد آن‌ها یعنی ۲۵ روستا نیاز به بازگشایی دارند.

"حسین حمزه‌ای بریجانی" بخشدار هزارجریب نکا دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، درباره آخرین وضعیت راه‌های هزارجریب نکا، اظهار کرد: ۳۸۰ کیلومتر راه اصلی و آنتنی در بخش هزارجریب نکا داریم که ۲۰۰ کیلومتر آن اصلی و ۱۸۰ کیلومتر آنتنی است.

او با اعلام اینکه امروز تمامی جاده‌های اصلی بازگشایی شده است، افزود: در بخش جاده‌های آنتنی نیز روستا‌های مسیر سیکا، ازرگ، محسن‌آباد، شیرکلا و پاسند مسدود است.

بخشدار هزارجریب نکا از نیاز ضروری سه روستای بندبن، درمزار و ورفام به چند دستگاه بلدوزر برای بازگشایی مسیر گفت و اینکه بازگشایی با لودر به جهت اینکه در سربالایی با خطر سُرخوردگی مواجه می‌شود، سخت و خطرآفرین است.

حمزه‌ای بریجانی با اعلام اینکه در حال حاضر با سه لودر، یک گریدر، و یک نمک‌پاش در حال بازگشایی مسیر‌های مسدود شده هستیم، از همکاری بخش خصوصی گفت که با یک لودر و یک کامیون برف‌روب به کمک آمده‌اند.
 
راه‌های اصلی هزار جریب نکا بازگشایی شد/۲۹ روستای مرکزی و هزارجریب نکا مسدود است/ نیاز مبرم به بلدوزر برای بازگشایی مسیرها/ امدادرسانی به ۱۳ گردشگر با

امدادرسانی به ۱۳ گردشگر مانده در برف نکا

عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا با بیان اینکه امدادرسانی به افراد گرفتار در برف نیز انجام شد و خوشبختانه هیچ موردی از تلفات انسانی نداشتیم، از امدادرسانی به ۱۳ گردشگر در روستای سیکا گفت که سه روز است در امامزاده یحیی این روستا قرار دارند و روز گذشته نیز دستگاه "اسنوتراک" مسیر ۱۸ کیلومتری از سه راه بندبن تا سیکا را برای رساندن آذوقه به آن‌ها طی کرد.

او ادامه داد: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با گردشگران صحبت کرد که آن‌ها را به مناطق امن برگردانند، اما عنوان کردند که تا زمان بازگشایی کامل مسیر، در امامزاده می‌مانند که با خودرو‌های خودشان بازگردند.

سیکا در مرز بین نکا و کیاسر قرار دارد، گردشگران اهل ساری، جویبار و نکا هستند.

بخشدار هزارجریب نکا در پاسخ به اینکه آیا نیازی به حضور بالگرد هست یا خیر، گفت: دو روز قبل نیاز به بالگرد بود که اجازه پرواز ندادند. به جای آن "اسنوتراک" اعزام و مشکل حل شد.

او درباره اینکه گاهاً تماس‌هایی مبنی بر اینکه فرد یا افراد بیماری در روستا هستند که نیاز به خدمات اورژانس و پزشک دارند، اعلام می‌شود و یا مواردی از این دست بوده که نیرو‌های امدادی حضور پیدا کنند، پاسخ داد: متاسفانه در یکی از روستا‌ها اعلام شده بود که خانم باردار نیاز به خدمات اورژانسی دارد که نیرو اعزام شد، اما صحت نداشت و یا در چند روستای دیگر نیز اعلام کرده بودند که باز هم اعزام داشتیم، اما به آن شکل که گفته بودند نبود.

این مسوول ادامه داد: از اهالی محترم و نجیب هزارجریب نکا می‌خواهیم که به ما فرصت دهند تا با بسیج امکانات بتوانیم راه‌های مسدود شده را بازگشایی کنیم. همه نیرو‌های ستاد مدیریت بحران در این روز‌ها تلاش می‌کنند تا پاسخ‌گوی دغدغه‌های مردم باشند.

حمزه‌ای بریجانی درباره ارتفاع برف در مناطق کوهستانی نکا گفت: در محور بندبن برف تا یک و نیم متر می‌رسد و حداقل بارش در این مناطق ۶۰ سانتی‌متر است.
 
راه‌های اصلی هزار جریب نکا بازگشایی شد/۲۹ روستای مرکزی و هزارجریب نکا مسدود است/ نیاز مبرم به بلدوزر برای بازگشایی مسیرها/ امدادرسانی به ۱۳ گردشگر با

او درباره وضعیت زیرساختی اظهار داشت: برق مناطق وصل است. آب وصل است و در برخی مناطق ممکن است یخ‌زدگی داشته باشد، اما شبکه آبرسانی وصل است. تلفن هم وصل است و در برخی مناطق ممکن است ارتباط به سختی انجام شود. در حال حاضر اینترنت در اکثر روستا‌های بخش کوهستانی نکا قطع است.

بخشدار هزارجریب نکا در پایان گفتگو، از مردم خواست تا برای تردد در محور‌های کوهستانی حتماً اطلاعات هواشناسی را جدی بگیرند.


۴ روستای بخش مرکزی نکا مسدود هستند

در همین زمینه با بخشدار مرکزی نکا گفتگویی انجام داده‌ایم، ابراهیم طاهری گفت: مشکل و محور اصلی عملیات بازگشایی مسیر‌ها را در دهستان پی‌رجه داریم که البته محور اصلی آن بازگشایی شده است.

او ادامه داد: برخی از جاده‌های آنتنی به طور ویژه در روستای "للرد" که حدود ۴ کیلومتر آن مسدود است، عملیات بازگشایی نیز در همین مسیر متمرکز شده است و با ورود ماشین‌آلات راهداری این مسیر تا شب باز می‌شود.

طاهری همچنین اعلام کرد: راه روستا‌های بندبنی، لاکتراش و یعقوب‌محله گرچه با تردد سخت ماشین‌ها همراه است، اما از جاده‌های مسدود شده بخش مرکزی است که تلاش می‌شود تا غروب بازگشایی شود.

این عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا از نیاز ضروری به بلدوزر برای بازگشایی سریع‌تر راه‌های ارتباطی گفت که البته با لودر‌های مجهز به زنجیرچرخ نیز می‌توان امیدوار بود که کار‌ها با سرعت عمل بیشتری دنبال شود.

بخشدار مرکزی نکا گفت: خدمات زیرساختی برق، آب، گاز، و تلفن در این بخش مشکل خاصی ندارد و موارد اعلام‌شده در کوتاهترین زمان پیگیری و رفع می‌شود.

او در پایان گفتگو اظهار داشت: تجهیزات کارگاهی سد گلورد و ظرفیت محلی برای بازگشایی محور‌های مواصلاتی به کمک آمدند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بچه هزارجریب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
0
چرا طرف مسئولین رو میگیری . روستای ما کلارودبار که هنوز گرفتارند . پنج مریض بد حال هستند که مرگ آنها رو تهدید میکنه . بچه های راهداری تا شرکت اصغری رو پاک کردند شورای محل و اهالی رفتند اطلاع دادند گفتند ما بخاطر اصغری اومدیم این شد جواب مردم ما
جان مردم اهمیت نداره برداشت غیر مجاز از روخانه و دزدی بیت المال ارزش بیشتری داره
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها