دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
نماینده، ولی فقیه در سپاه:
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران و از یادگاران روز‌های حماسه و ایثار، گفت: اکنون کار علما و روحانیت تنها معرفی دین نیست، بلکه مقابله با حملات دشمن با استفاده از ابزار "جهاد تبیین" است.
به گزارش آوای خزر از ساری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی دوشنبه‌شب در یادواره ۶۵۰ طلبه شهید استان‌های گیلان، گلستان و مازندران که در مصلای امام خمینی رحمه الله علیه ساری برگزار شد، با تبریک دهه فجر، انقلاب را تولد اسلام ناب و اسلام را عامل حرکت انقلاب توصیف کرد که به رهبری امام امت شکل گرفت و سبب عزت و حیات مسلمانان شد.

او با بیان اینکه بزرگترین تحول انقلاب اسلامی بعد اقتصادی آن نبوده است، تصریح کرد: بزرگترین نعمت انقلاب ولایت خدا و حذف ولایت طاغوت است و امروز روحانیت و علما و کسانی که رژیم ستمشاهی را به یاد دارند باید از جنایت‌های رژیم پهلوی برای جوانان بگویند و بگویند که رژیم پهلوی نه دین برای مردم گذاشته بود نه دنیا.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: روحانیت باید به تبیین این مسائل بپردازند تا بی‌خبران و دشمنان انقلاب به خود جسارت ندهند همان حرفی را بزنند که بنی‌اسرائیل ناآگاه به موسی گفتند و نمی‌دیدند که جهاد در رکاب موسی عبادت است.

حاجی صادقی علت زنده و بالنده بودن انقلاب و ذلت دشمنان انقلاب را به برکت وجود شهیدان عنوان و اظهار کرد: شهیدان حقیقت دین هستند و امروز اگر حوزه‌های علمیه محکم در برابر دشمن ایستاده‌اند به برکت شهدا است و جامعه، استقامت را از شهدا دارد.

او با بیان اینکه نظام دینی هزینه دارد و نیاز به جهاد مستمر است، استقامت و اهدای شهید به انقلاب را هزینه نظام دینی عنوان و خاطرنشان کرد: این همان استقامتی است که در قرآن به آن اشاره شده است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران گریزی به اعتراف دشمنان در برابر استقامت ملت ایران زد و البته این را هم گفت که اگر امروز حتی روسیه و چین و کشور‌های دیگر جرأت کردند در برابر آمریکا بایستند به دلیل تأسی از خط مشی ایران علیه استکبار است.

حاجی صادقی با اشاره به پیشگامی و ثبات قدم مردم شمال کشور به ویژه روحانیت در میدان‌های مختلف برای دفاع و حمایت از ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و ملی، اظهار کرد: بنده به عنوان یک فرد ناظر خاطرات فراوانی از حضور روحانیت سه استان شمالی، در دوران دفاع مقدس و در مقابله با فتنه‌های دشمنان دارم.


این رزمنده اسلام با اشاره به فضاسازی و سیاه نمایی‌های دشمن علیه اسلام و انقلاب عنوان کرد: نباید خود را گرفتار و درگیر این اقدامات کنیم. باید مشکلات را رفع کنیم و از مسوولان باید مطالبه‌گری کرد تا همان‌طور که در برابر فتنه‌های گذشته پیروز شدیم اکنون نیز در برابر فتنه‌های جدید مقاومت کنیم.

او ادامه داد: دشمن، دشمن است و با انواع تهاجمات در تلاش است تا مردم از نظام مأیوس و ناامید شوند و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری درعرصه بصیرت‌افزایی حکم "جهاد تبیین" را دادند یعنی دشمن را باید هوشمندانه مورد هدف قرار داد.
 
حاجی صادقی بیان کرد: اکنون کار علما و روحانیت تنها معرفی دین نیست، بلکه مقابله با حملات دشمن است. باید در جهاد تبیین تلاش کنیم باور‌ها، اصول و ارزش‌های انقلاب را زنده نگه داریم چرا که مشکلات و خستی‌ها یک روز تمام می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با امید به اینکه انقلاب ما باخون‌ها، مجاهدت‌ها و ایستادگی‌ها اسلام را تا به اینجا آورده و دشمن را ذلیل کرده است، آینده بسیار درخشانی دارد، خاطرنشان کرد: باید مردم و به ویژه جوانان را با جهاد تبیین برای گام‌های بعدی انقلاب و نابودی جبهه کفر آماده کرد.

او در پایان با قدردانی از حضور مردم در یادواره ۶۵۰ شهید روحانیت خطه شمال، عنوان کرد: شهید هم خود زنده است و هم یاد او زننده‌کننده است و از این‌رو مجالس، همایش، یادمان و کنگره‌های شهدا محفل کسب حیات است.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها