دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
شهردار نکا در جمع رسانه‌ها خبرداد
تحقق پیش از موعد بودجه شهرداری نکا/ افتتاح پارک ملت نکا در فجر ۱۴۰۰
شهردار نکا از تحقق بودجه شهرداری، دو ماه پیش از موعد مقرر خبرداد و برای سال آینده بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی را پیشنهاد داد او همچنین خبر خوشی برای مردم شهرش داشت؛ افتتاح مجموعه بزرگ پارک ملت که همزمان با جشن پیروزی انقلاب برگزار می‌شود.
به گزارش آوای خزر از ساری، مهندس موسی خلیلی امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر، به بیان آخرین اقدامات عمرانی و خدماتی مجموعه موفق شهرداری نکا پرداخت و گفت: یکی از پروژه‌های بزرگ شهرداری که با قدرت و قوت پیگیری شده است، در این دهه افتتاح و تقدیم مردم می‌شود.

او تصریح کرد: پروژه بزرگ پارک ملت نکا که سد لاستیکی را نیز در دل خود دارد، از ۱۰ سال پیش استارت خورد و در پی تغییرات مدیریتی و انتخابات شورا در چند دوره، و تامین نشدن اعتبارات متوقف شد، اما در این دوره با پشتیبانی شورا، کار احداث را از سر گرفتیم و اکنون که وارد دهمین هفته از آغاز عملیات اجرایی آن شدیم، به روز‌های پایانی پروژه رسیده‌ایم.

شهردار نکا اضافه کرد: در ادامه‌ی سد لاستیکی پروژه دیگری را تعریف کردیم و در این قسمت که پیشتر بازار قدیم امام رضا (ع) بوده است، سه معارض داشتیم که دو مورد به صورت توافقی حل شده است و مورد سوم نیز تا ۹۰ درصد توافق حاصل شده است و اگر موافقت کامل حاصل شود، کلنگ‌زنی آن را همزمان با افتتاح مجموعه بزرگ پارک ملت خواهیم داشت.
 
تحقق پیش از موعد بودجه شهرداری نکا/ افتتاح پارک ملت نکا در فجر ۱۴۰۰
تمرکز بر پروژه‌های کلیدی

خلیلی می‌گوید: تجربه نشان داده است که اگر تعداد پروژه‌ها زیاد باشد کار‌ها به نتیجه نمی‌رسد، بنابراین روی پروژه‌های کلیدی و ابتدا روی یک پروژه مشخص تمرکز می‌کنیم و وقتی آن پروژه به اتمام رسید، سراغ برنامه بعدی می‌رویم ضمن آنکه بر خدمات روتین مانند آسفالت، خدمات شهری، و روشنایی محلات نیز دقت نظر داریم و آن‌ها را با هم پیش می‌بریم.

او همچنین با بیان اینکه بیشترین مطالبات مردم را در بحث آسفالت معابر داریم، قول داد؛ تا شهریورماه ۱۴۰۱ تمامی کوچه و محلات نکا در برنامه نهضت آسفالت شهر قرار بگیرند و هیچ کوچه و معبری در این شهر، بدون آسفالت نباشد.

تکمیل ممیزی، تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری در پارک تپه نارنجباغ، و احداث پارکینگ طبقاتی، اجرای پروژه آرامستان شامل غسالخانه و قطعه‌بندی، و ساماندهی ورودی شرقی و غربی شهر ازجمله پروژه‌هایی است که به گفته شهردار نکا تکمیل و یا در حال اجراست.
 
تحقق پیش از موعد بودجه شهرداری نکا/ افتتاح پارک ملت نکا در فجر ۱۴۰۰
تحقق بودجه شهرداری نکا پیش از موعد مقرر

خلیلی با اعلام تحقق بودجه ۷۰ میلیارد تومانی شهرداری نکا در سال ۱۴۰۰ در حالی که هنوز دو ماه به پایان سال مانده است، تصریح کرد: سال گذشته این رقم ۴۵ میلیارد تومان بود و به شورا پیشنهاد بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی را برای سال ۱۴۰۱ داده‌ایم.

او اظهار امیدواری کرد که "با تحقق درآمد‌های پایدار شهرداری نکا، تا دو سال آینده این رقم به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد. ضمن آنکه برای ۱۴۰۱، در بخش عمرانی ۶۰ درصد و برای بخش اجرایی ۴۰ درصد هزینه‌ها را در نظر گرفته‌ایم؛ به این دلیل که نگاه ما به تحقق مطالبات مردمی در تکمیل پروژه‌ها و تعریف پروژه‌های جدید برای ایجاد نشاط اجتماعی و رفاه عمومی است".  

شهردار نکا در پایان سخنان خود با اشاره به تعریف سه پارک در این شهر شامل قرمرض، بوستان شهدای گمنام و پارک ملت، اظهار امیدواری کرد که سرانه فضای سبز این شهر به ایده‌آل ۵ مترمربع نزدیک شود.
 
تحقق پیش از موعد بودجه شهرداری نکا/ افتتاح پارک ملت نکا در فجر ۱۴۰۰
تشکیل کارگروه‌های مشورتی برای پیشرفت شهر

در این نشست خبری، رییس شورای شهر نکا نیز در سخنانی با بیان اینکه شورا و شهرداری با هم عجین هستند و در کنار هم بوده و به اتفاق یکدیگر کار می‌کنند، افزود: اعضای شورا نماینده مردم هستند و، چون شهردار توسط آن‌ها انتخاب می‌شود، در واقع به طور غیرمستقیم منتخب مردم است.

سید اسماعیل میری با اشاره به سیاست‌هایی که شورا با شهردار در مسائلی، چون ترافیک شهری، خدمات شهری و حوزه گردشگری شهر دارد، عنوان کرد: این سیاست‌گذاری‌ها و تعریف پروژه‌ها با همکاری شورا و شهرداری صورت می‌گیرد و به مرحله عمل و ظهور می‌رسد.

او یکی از مطالبات مردم را دسترسی به ساحل عنوان و اظهار کرد: نکا شهر ساحلی است، اما ساحل ندارد؛ لذا اعتراض خود را اعلام کردیم و از درخواست‌های مردم دفاع می‌کنیم تا مسوولان به این درخواست‌ها پاسخ بدهند.

رییس شورای شهر نکا از تشکیل کارگروه‌هایی متشکل از معتمدین و متنفذین گفت و معتقد است که با کمک و راهنمایی آن‌ها برای شهر نیکان اتفاقات خوبی در حوزه خدمات شهری، عمرانی و گردشگری رقم می‌خورد.
 
تحقق پیش از موعد بودجه شهرداری نکا/ افتتاح پارک ملت نکا در فجر ۱۴۰۰
 
 بازدید خبرنگاران از پارک ملت نکا

به گزارش آوای خزر، خبرنگاران به اتفاق شهردار و رییس شورای شهر نکا پس از اتمام نشست خبری از پروژه سد لاستیکی و پارک ملت و کانال هدایت آب‌های سطحی شهر بازدید کردند.

ماه گذشته نیز به اتفاق همکاران خبری در چنین برنامه‌ای حاضر شدیم و باتوجه به بازدید امروز، پیشرفت کار بسیار بالا بوده است به طوری‌که عملیات اجرایی کانال هدایت آب‌های سطحی به پایان رسیده و پروژه پارک ملت نیز روز‌های پایانی خود را می‌گذراند.  
 

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار