دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
دهه فجر فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌هاست و این که چه بودیم و چه می‌کردیم و چه می‌خواستیم و اکنون کجاییم و چه می‌کنیم؛ کمترین ثمره این انقلاب گشودن فصلی نو در تاریخ معاصر است و این اتفاقی بزرگ است.

آوای خزر/ کارمند رتبه ۱۶ «محسن عمادی» رئیس اداره فرهنگی اجتماعی یگان‌های ویژه انتظامی جمهوری اسلامی ایران؛  این روز‌ها بوی خوش بهار آغشته به عطر معطر آزادی از راه می‌رسد و تقویم تاریخ یک بار دیگر برگ زرینی را به خود می‌افزاید و انقلاب شکوهمند اسلامی ما چهل و سومین سالگرد پیروزی خود را جشن می‌گیرد، انقلابی که صفحه‌ای زرین را در تاریخ حیات انسان‌های به خواب رفته گشود و صدای دین داری، عدالت خواهی، استقلال طلبی و آزادگی را در گوشِ جانِ خفتگان، طنین انداز کرد.

در این دهه مبارک، یاد حضرت امام خمینی (ره) را گرامی می‌داریم، ابرمردی که همواره دم مسیحایی اش، جان بخش جان‌های حقیقت جوست و هنوز پس از گذشت سال‌ها از رحلت ملکوتی اش، نامش بر پایه‌های ستم استکبار لرزه می‌افکند و یادش در دل‌های مستضعفان و آزادگان زمین امید می‌آفریند و انگشت اشارت او به آیندگان امتداد راه را نشان می‌دهد.

دهه فجر فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان هاست و این که چه بودیم و چه می‌کردیم و چه می‌خواستیم و اکنون کجاییم و چه می‌کنیم؛ کمترین ثمره این انقلاب گشودن فصلی نو در تاریخ معاصر است و این اتفاقی بزرگ است، اتفاقی که باعث سربلندی ملت بزرگ ایران شد و امروز انقلاب اسلامی ایران به درجه‌ای از رشد و بالندگی رسیده که جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ملت‌های آزادی خواه از این انقلاب بی نظیر الهام می‌گیرند.

اکنون پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب پرشکوه اسلامی، دنیا عظمت آن را درک کرده و نام ایران اسلامی در دورترین نقاط جهان، امیدبخش تمام ملت‌های آزاده است و این ثمره خون هزاران شهید است که چه در زمان انقلاب و چه در طول ۸ سال دفاع مقدس شرافتمندانه در برابر صدام خون خوار بر پهنه این سرزمین مقدس ریخته شده است.

انقلابی که در ۲۲ بهمن ۵۷ به وقوع پیوست تا این زمان راه بسیار پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و در تمام طول این راه با کمک خداوند متعال و با ایثار و فداکاری فرزندان غیور این مرز و بوم نه تنها در برابر تمام توطئه‌ها ایستادگی کرده بلکه توانسته ضربه‌های مهلکی بر پیکره کفر و ظلم وارد کند و هر روز پر شتاب‌تر از قبل به راه خود ادامه دهد؛ به امید این که ادامه دهندگان راستین این انقلاب شکوهمند باشیم و پرچم سرخ آن را به دست توانای حضرت ولی عصر (عج) بسپاریم./دفاع پرس

انتهای پیام/ 1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار