دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
صبح امروز آغاز شد
نام نویسی از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در وزارت کشور آغاز شد.
نام نویسی از داوطلبان این دوره مجلس خبرگان همزمان در ستاد انتخابات و فرمانداریهای مراکز استانها نیز آغاز شد.

داوطلبان برای نام نویسی در این انتخابات می توانند از امروز تا دوم دی  همه روزه از ساعت 8 صبح تا  ۳۰ / ۱۶  عصر به ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور و یا فرمانداریهای مراکز استانها مراجعه کنند.

داوطلبان باید برای نام نویسی اصل شناسنامه  ،‌4 نسخه تصویر همه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس  4 * 6 را به همراه داشته باشند.

اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی ، اجتهاد درحدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسایل روز ، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از جمله شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان است.

طبق قانون ، کسانی که داوطلب انتخابات مجلس خبرگان هستند ضرورت ندارد که  ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند. همچنین مرجع تشخیص دارابودن شرایط،  فقهای شورای نگهبان قانون اساسی هستند اما کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً یا ضمناً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشند، از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.

ثبت نام داوطلبان خبرگان رهبری در ۳۱ حوزه

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور  در مراسم آغاز به کار ثبت نام داوطلبان در ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در ۳۱ حوزه اصلی مراکز استان‌ها امروز آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

علی پورمطلق  افزود: 99 درصد اقدامات مورد نیاز در هزار و 63 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی انجام شده است.

وی گفت: ثبت نام داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از شنبه 28 آذر آغاز می‌شود و تا جمعه 4 دی ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور افزود: هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در207 حوزه اصلی و 856 حوزه فرعی شهرستان و بخش شکل گرفته است و امیدواریم همه فرایندهای انتخابات به خوبی انجام شود.

آماده ثبت‌نام از 3 هزار نفر هستیم

رئیس ستاد انتخابات فرمانداری تهران گفت: آماده ثبت نام از ۲ هزار نفر برای مجلس شورای اسلامی و هزار نفر برای خبرگان رهبری هستیم.

علی اکبر ناصربخت بعد از آغاز به کار ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: مجموعه فرمانداری تهران به همراه 15 فرمانداری دیگر مربوط به استان تهران برای انتخابات خبرگان و همچنین چهار فرمانداری شامل ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل داریم.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از داوطلبان خبرگان رهبری در ستاد انتخابات کشور در محل وزارت کشور و فرمانداری تهران انجام می شود و مابقی فرمانداری ها ما را در روز رأی گیری یعنی 7 اسفند کمک خواهند کرد.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری گفت: دیروز هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان در فرمانداری شکل گرفت و امروز با آغاز ثبت نام خبرگان که به مدت یک هفته است وارد فاز اجرایی انتخابات شده ایم.

ناصربخت با بیان اینکه کار ثبت نام هفت روز به طول می انجامد افزود: از روز شنبه ثبت نام هم از داوطلبان خبرگان و هم از داوطلبان مجلس شورای اسلامی به مدت پنج روز مشترک انجام خواهد شد و  دو روز آخر هفته آینده فقط از داوطلبان مجلس ثبت نام صورت می گیرد.

رئیس ستاد انتخابات فرمانداری تهران گفت: سعی مان بر این است از طریق اطلاع رسانی در این 9 روز ثبت نام به خوبی انجام گیرد و کار به روزهای آخر منتهی نشود.

ناصربخت افزود: با عزم و اراده ای که از دستگاه های مختلف به فرمانداری کمک خواهند کرد مطمئنیم مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی گفت: همکاران ما در سایت ثبت نام دقت خواهند کرد و با وسواس جزئیات داوطلبان را در فرم های ثبت نام خواهند گنجاند چراکه مبنای ثبت نام نهایی و روند صلاحیت براساس همین اطلاعات خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: