دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد
صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس/ هشدار دستگاه قضا به رستوران‌داران حاشیه رودخانه
رئیس کل دادگستری مازندران از صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان درحاشیه رودخانه چالوس خبرداد که در همین راستا به رستوران‌داران این منطقه هشدار داده شد که اگر حریم قانونی و مسائل زیست‌محیطی را رعایت نکنند، ملک آن‌ها تخریب می‌شود.
به گزارش آوای خزر از ساری، حجت الاسلام و المسلمین صادق اکبری با اعلام این مطلب گفت: پس از وقوع سیل در مازندران، مشخص شد بسیاری از خسارات سیل، ناشی از ساخت وساز‌های بی‌رویه و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بوده است.

او ادامه داد: مسوولان قضایی استان در سال‌های اخیر بار‌ها بر اصلاح این وضعیت تأکید کرده‌اند، اما با بی‌توجهی برخی نهاد‌های متولی مواجه شده‌اند.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها اظهار داشت: ساخت و ساز در بستر رودخانه ممنوع است و وقتی بستر رودخانه ساخته شود، به مانعی در مسیر هدایت سیلاب‌ها تبدیل می‌شود؛ لذا باید همگان به قوانین پایبند باشند و اقدام خلاف قانون برای همه، خط قرمز باشد.
 
صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس/ هشدار دستگاه قضا به رستوران‌داران حاشیه رودخانه

این مسوول گفت: با ورود دادستان شهرستان چالوس به این موضوع برای متجاوزان به حریم رودخانه چالوس، ۲۵ پرونده قضایی تشکیل شد که حکم تخریب ۱۳ مرکز اقامتی و تفریحی در چهارم بهمن‌ماه سال جاری صادر شد و رسیدگی به ۷ پرونده نیز در جریان است.

او به متجاوزان حریم رودخانه‌ها هشدارداد: رودخانه چالوس از منابع مهم منطقه است و در گذشته محل رشد گونه‌های مختلف ماهی بود، اما ساخت و ساز اماکن تفریحی در حاشیه این رودخانه و ورود فاضلاب، سبب آلودگی این رودخانه مهم شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران به همه رستوران‌داران و افرادی که در حاشیه رودخانه چالوس مراکز تفریحی و گردشگری دارند اعلام کرد: علاوه بر رعایت حریم رودخانه، از ریختن پساب و فاضلاب در بستر آن خودداری کنند، در غیر این‌صورت با تشکیل پرونده در محاکم قضایی، این مراکز تخریب می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار