دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از هموطنانش خواست روز چهارشنبه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) را که رسانه‌های غربی روز تهاجم احتمالی روسیه اعلام کرده‌اند، برای اتحاد پرچم‌های کشور را به اهتزاز درآورند و سرود ملی بخوانند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از رویترز مقامات اوکراین تاکید کردند که زلنسکی انجام حمله را در این روز پیش‌بینی نمی‌کند، اما با تردید به گزارش‌های رسانه‌های خارجی واکنش  نشان می‌دهد. چندین سازمان رسانه‌ای غربی به نقل از مقامات آمریکایی و کشورهای دیگر روز چهارشنبه به عنوان زمان آماده شدن نیروهای روسی برای حمله اعلام کرده‌اند.

زلنسکی در پیامی ویدئویی خطاب به ملت گفت:‌ «آنها می‌گوید ۱۶ فوریه روز حمله خواهد بود. ما آن را به روز اتحاد بدل خواهیم کرد.»

«آنها در تلاش هستند که با تعیین کردن زمان شروع عملیات نظامی ما را بار دیگر بترسانند. در آن روز، ما پرچم ملی‌مان را برخواهیم افراشت، نشان زرد و آبی خواهیم زد و اتحادمان را به دنیا نشان خواهیم داد.»

زلنسکی بارها گفته است، گرچه روسیه کشورش را تهدید می‌کند- متحدان غربی اوکراین در واکنش به عملیات ایذایی مسکو در برابر اوکراین، درباره احتمال حمله روسیه اغراق می‌کنند و باعث وحشت می‌شوند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس دفتر زلنسکی گفت که رئیس‌جمهور تا حدی «با طعنه» به گزارش‌های رسانه‌ای درباره تاریخ احتمالی تهاجم پاسخ می‌دهد.

او گفت: «کاملا قابل‌فهم است که چرا اوکراینی‌ها درباره تاریخ‌های تعیین‌شده گوناگون برای به اصطلاح شروع تهاجم که در رسانه‌ها اعلام می‌شود، تردید دارند. هنگامی که تعیین تاریخ شروع تهاجم به نوعی بازیچه رسانه‌ها بدل می‌شود، فقط با طعنه می‌توان با آن برخورد کرد.»

دفتر زلنسکی متن فرمان او را منتشر کرده است که در آن از همه روستاها و شهرها در اوکراین خواسته شده است که پرچم کشور را روز چهارشنبه برافراشته کنند و همه ملت در ساعت ۱۰ صبح سرود ملی بخوانند. این فرمان همچنین خواستار افزایش حقوق سربازان و نگهبانان مرزی شده است.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که تاریخ معینی را برای صدور فرمان حمله بوسیله ولادیمیر پوتین پیش‌بینی نمی‌کنند، بلکه این هشدار را تکرار کرده‌اند که این تهاجم می‌تواند در هر زمانی رخ دهد.

روسیه بیش از ۱۰۰۰۰۰ نیرو در نزدیک مرز اوکراین متمرکز کرده‌اند روسیه اتهامات غرب درباره برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند، اما می‌گوید در صورت که درخواست‌های امنیتی‌اش از جمله جلوگیری از پیوستن کی‌یف به پیمان ناتو برآورده نشود، دست به عملیات «نظامی- فنی» می‌زند که ماهیت آن را مشخص نمی‌کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار