دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
رئیس بیمارستان امیرالمومنین (علیه‌السلام) گناوه گفت: نخستین عمل جراحی مغز و اعصاب (نوروسرجری) با تلاش تیم پزشکی این بیمارستان، موفقیت آمیز انجام شد.

به گزارش آوای خزر، روابط عمومی بیمارستان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) گناوه روز پنجشنبه به نقل از دکتر محمدعلی دریانورد افزود: این عمل موفقیت آمیز روی یک خانم که از ناحیه مهره‌های کمر دچار شکستگی شده بود با حضور تیم بیهوشی و کادر اتاق عمل و جراح مغز و اعصاب دکتر هادی نوذری با موفقیت انجام گرفت.

 

وی اظهارداشت:  نبود جراح مغز و اعصاب یکی از معضلات بزرگ شهرستان بود که با توجه به آمار بالای تصادفات و مشکلات مغزی، مراجعان به‌ ناچار به شهرهای اطراف اعزام می‌شدند که مشکلات زیادی برای آنان ایجاد می‌شد.

 

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) گناوه بیان کرد: با پیگیری و رایزنی‌های بسیار زیاد، یک پزشک جراح مغز و اعصاب در این مرکز جذب شد و با فراهم شدن تجهیزات اولیه، شروع بکار کرد.

 

وی گفت:  با همکاری موثر خیران حوزه سلامت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در صدد رفع سایر نواقص تجهیزاتی برای انجام عمل‌های تخصصی‌تر در این حوزه هستیم.

 

جراح مغز و اعصاب بیمارستان  امیرالمومنین (علیه‌السلام) گناوه گفت: اولین بیماری که در این بیمارستان جراحی شد خانمی ۴۵ ساله بود که در اثر ضربه، دچار شکستگی مهره‌های کمر شده بود.

 

دکتر هادی نوذری افزود: در این عمل، مهره‌ها جااندازی شد و سایر مراحل عمل نیز با موفقیت انجام گرفت و در زمان حاضر بیمار با حال عمومی پایدار در بخش تحت نظر است.

 

وی بیان کرد: امیدواریم با تسریع در روند خرید تجهیزات موردنیاز، هر چه زودتر شاهد تکمیل تجهیزات تخصصی در این حوزه باشیم تا بتوانیم عمل‌های بیشتر و تخصصی‌تری را در سطح شهرستان انجام داده  و اعزام بیماران به سایر شهرها را کاهش دهیم.

 

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲ بیمارستان است./ایرنا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها