دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
رئیس اتاق بازرگانی مازندران خبرداد
دعوت از 20 سفیر در هجدهمین اجلاس ICBC
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: حدود 20 سفیر از کشورهای همسایه و عضو اجلاس شورای بین المللی همکاریهای تجاری اتاقهای بازرگانی موسوم به ICBC برای شرکت در اجلاس هجدهم و بازدید از نمایشگاه توانمندی مازندران دعوت شدند که تاکنون 12 سفیر اعلام آمادگی کردند.

دعوت از 20 سفیر در هجدهمین اجلاس ICBC

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، عبدالله مهاجر با اشاره به برگزاری هجدهمین اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی حاشیه خزر ICBC اظهار کرد: این شورا با هدف تعاملات سازنده، شناخت توانمندیها و ظرفیتهای طرفین و رفع موانع پیش روی صادرات و معاملات تجاری کشورهای عضو، در حدود 23 سال پیش تاسیس شد که مازندران برای نخستین‌بار میزبان آن در اجلاسیه هجدهم است.

وی افزود: اگر این حرکت اقتصادی، بسیار پویا برگزار شود می تواند استفاده خوبی برای کشورهای حاشیه خزر داشته باشد و مازندران نیز به عنوان یکی از استانهای متصل به خزر، قطعا متاثر از این رویداد بوده و خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: در کنار این اجلاس، دو رویداد دیگر یعنی همایش فرصتهای سرمایه گذاری و تجاری و برگزاری نمایشگاه توانمندیهای این استان در روزهای 20 و 21 خرداد برگزار می شود که در واقع هر کدام از آنها مکمل یکدیگر هستند.

این مسئول با اعلام اینکه در اجلاسیه و نمایشگاه بیش از 100 میهمان خارجی داریم، بیان کرد: حدود 20 سفیر از کشورهای مربوطه را به این رویدادها دعوت کردیم که تاکنون 12 سفیر اعلام آمادگی کردند و بقیه تا روز شنبه حضور یا عدم حضور خود را اطلاع خواهند داد.

مهاجر با بیان اینکه در 17 اجلاس گذشته در برخی موارد موفق بوده ایم و در بسیاری موارد نیز موفق نبوده‌ایم، تصریح کرد: البته عدم موفقیت به این معنا نیست که اجلاسیه مسیر درستی نداشته است بلکه ما با محدودیتها، کمبودها و تحریمهایی روبرو بودیم که نیاز بود تا مشارکت دولتی را بیشتر در کنار بخش خصوصی داشتیم اما دولت نیز با محدودیتهایی مواجه شد که در نهایت پروسه فعالیت اقتصادی با کندی و بعضا با توقف مواجه شد.

وی در پایان گفت: اجلاسیه، همایش و نمایش توانمندیهای مازندران پیام مثبتی دارد، اینکه باید به این سمت حرکت کنیم که علیرغم همه محدودیتها و تحریمها، هم توانمندیهای خود را عرضه کنیم و هم به دنبال ایجاد انگیزه و رغبت برای افرادی باشیم که تمایل به سرمایه گذاری در این استان را دارند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها