دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
معاون وزیر کار ضمن تشریح فرایند صدور مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای، از رشد ۵۰۰ درصدی صدور مجوز تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد خبر داده و می گوید: در ۱۰ ماه اخیر ۳۴۰۰ مجوز برای تاسیس آموزشگاههای آزاد صادر شده است.

به گزارش آوای خزر، آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای، مراکز تخصصی آموزشی به شمار می روند که مجوز فعالیت خود را از ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای زیر نظر وزارت کار دریافت می کنند و با جذب هنرجوی مهارت آموز در رشته های مجوز داده شده، هنرجو را آموزش داده و برای ورود به بازار کار آماده می کنند که از این جهت نقش مهم و تأثیرگذاری در فراگیری آموزشهای مهارتی توسط کارجویان قبل از ورود با بازار کار دارند.

در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، وزارت کار کاهش زمان صدور مجوز آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای به سه روز را در دستور کار قرار داد تا ضمن قانونمند شدن صدور مجوزها، جلوی بازار سیاه خرید و فروش غیرقانونی مجوز تاسیس آموزشگاهها گرفته شود، چرا که در طول سالها در راه اندازی آموزشگاه ها با چالش‌هایی روبرو بودیم؛ هم از جهت مدت زمان گرفتن مجوز که تا هشت ماه به طول می انجامید و هم ارقام کلانی که برای آن طلب می شد و بعضا بازار سیاه خرید و فروش غیرقانونی مجوز آموزشگاهها را ایجاد کرده بود.

در همین راستا، غلامحسین حسینی نیا- معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، به وجود برخی محدودیت ها در صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد در گذشته اشاره کرده و می گوید: مواردی نظیر طولانی بودن زمان اخذ مجوز که در برخی موارد تا دو سال هم به طول می انجامید، موجب به وجود آمدن بازار سیاه شده بود.

وی این روند را برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ناخوشایند برشمرده و می افزاید: بر همین اساس با بررسی های انجام شده و ابلاغ زیست بوم اشتغال از سوی وزارت کار، به این نتیجه رسیدیم که این مجموعه ظرفیت آن را دارد که صدور مجوزهای تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد را تا سه روز کاهش دهد.

به گفته معاون وزیر کار، این مهم انجام شده و طی ۱۰ ماه گذشته ۳۴۰۰ مجوز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اشاره ای هم به فرایند صدور مجوز داشته و می گوید: روند کار به این صورت است که متقاضیان می توانند با ورود به پورتال سازمان و بارگذاری اطلاعات مربوطه و طرح توجیهی و همچنین تعهدنامه محضری، پس از سه روز موافقت نامه اصولی تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد خود را کسب کنند.

به گفته حسینی نیا، با ورود اطلاعات و تعهدنامه محضری در پورتال سازمان، مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد به صورت خودکار تا سه روز صادر می شود و متقاضیان تا سه ماه پس از دریافت مجوز فرصت دارند مدارک مورد نظر را تهیه و تکمیل کنند و در صورت عدم تکمیل، تا سه ماه برای تمدید و بارگذاری مجدد مدارک فرصت دارند.

بر اساس آمارها، در ۹ ماهه سال‌ جاری ۴۱۶۵ موافقت نامه اصولی برای متقاضیان تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد صادر شده و بیش از ۵۰۲ هــزار و ۲۹۴ نفــر در آموزشــگاههــای آزاد بخش خصوصی موفق به گذراندن دوره ها و آموزشهای مهارتی شده اند.

به گزارش ایسنا، در پی دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای کاهش زمان صدور مجوزها، صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، برای افراد واجد شرایط حداکثر ظرف سه روز کاری انجام  شده و در صورت اطاله بررسی، سیستم به صورت خودکار پس از روز سوم مجوز را صادر می کند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار